VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
W tym roku właśnie mija 50 lat od momentu debiutu Golfa. W 1974 r. samochód zastąpił słynnego Garbusa, choć zmierzenie się z legendą nie było łatwe. Garbus przez 30 lat został sprzedany w liczbie ponad 14 mln egzemplarzy. Szybko okazało się jednak, że zmiana była doskonałym pomysłem – w niewiele ponad 2 lata od uruchomienia produkcji w fabryce VW w Wolfsburgu, z taśmy zjechał milionowy egzemplarz Golfa I.
W salonach obecnie jest dostępna już ósma generacja samochodu. Specjalnie na 50. urodziny Golfa powstała specjalna edycja modelu - Edition 50. Za podstawę dla tej jubileuszowej edycji posłużyła wersja wyposażeniowa Style. Kilka dodatków sprawia, że Golfa Edition 50 można łatwo rozpoznać. Samochód ma w standardzie m.in. 18-calowe felgi aluminiowe Leeds, przyciemnione szyby (tylna i tylne boczne), podświetlaną listwę w osłonie chłodnicy, podświetlane logo VW z przodu auta i plakietkę 3D z liczbą 50 na słupkach B.
We wnętrzu natomiast uwagę zwraca czarna podsufitka, logo Edition 50 na listwach progowych przednich drzwi i kierownicy, czy nakładki na pedałach ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Ponadto do standardu należy topowy system infotainment Discover z funkcją nawigacji, bezkluczykowy system dostępu do auta i uruchamiania silnika Keyless-Entry, asystent głosowy IDA, wybór profilu jazdy, pakiet Lights&Vision z Light Assist i alarm. Standardem jest także lakier metalizowany.
Specjalny model Golfa będzie dostępny w kilku wersjach silnikowych. Gama zaczyna się od Golfa Edition 50 1.5 TSI o mocy 150 KM z manualną skrzynią biegów w cenie 135 590 zł. Na liście opcji znajdują się m.in. panoramiczny dach, matrycowe reflektory LED IQ.Light i wyświetlacz head-up. Do wyboru jest również miękka hybryda 1.5 eTSI mHEV ze standardową przekładnią DSG. Cena auta w tej wersji wynosi 145 890 zł. Nieco później w jubileuszowej wersji będą dostępne także: Golf z silnikiem 2.0 TDI (150 KM), a także hybryda plug-in – 1.5 TSI eHybrid (204 KM).
Norbert Szwarc
Foto: VW
Zobacz podobne artykuły:
Testuj elektrycznego VW
Wiadomości / News
2024.10.02
Ford Mustang GTD 2025 – Najmocniejszy
Prezentacje / Nowości
2024.09.19
Skoda Octavia Essence i RS - Skromnie i sportowo
Prezentacje / Nowości
2024.09.13
Wstrzymanie dopłat do leasingu „elektryków” może zahamować popyt
Wiadomości / Gorące tematy
2024.10.07
Humanoidalny robot może zostać "zatrudniony" w fabryce BMW
Wiadomości / Ciekawostki
2024.10.06