VW Golf GTI TCR – Z genami wyczynowca
Do sprzedaży trafiła nowa mocniejsza wersja Golfa GTI.
W ubiegłym roku samochód jeszcze jako pojazd koncepcyjny był prezentowany podczas zlotu fanów GTI w Wörthersee. Teraz nie tylko fani marki mogą stać się nabywcami 290-konnego Golfa. Jest to obecnie najmocniejsza wersja Golfa GTI z przednim napędem. Oczywiście w gamie marki był jeszcze Golf GTI Clubsport S mocy 310 KM ale ten powstał w limitowanej serii i dawno już nie jest dostępny.
Model, który trafił właśnie do salonów, nie różni się praktycznie od auta koncepcyjnego. Jak podkreśla producent, Golf GTI w wersji TCR nawiązuje do wyścigowego odpowiednika, który dwukrotnie zwyciężał w klasyfikacji generalnej międzynarodowej serii wyścigowej TCR. Wersja drogowa osiąga prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego po 5,6 sekundy, maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Opcjonalnie można ją podnieść do 260 km/h.
Napęd zapewnia dwulitrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy TSI, współpracujący standardowo z 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią DSG. 380 Nm momentu obrotowego dostępne jest w szerokim zakresie obrotów (od 1950 do 5300 obr/min.).
Golf GTI TCR otrzymał bogatsze wyposażenie od Golfa GTI Performance (o mocy 245 KM). Samochód standardowo posiada m. in. system monitorowania przestrzeni przed pojazdem Front Assist, cyfrowy wyświetlacz zegarów Active info Display i w pełni LED-owe reflektory. Ponadto mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi, perforowane tarcze hamulcowe, system wyboru profilu jazdy, sportowe fotele z przodu ze specjalną tkaniną z mikrofibry, pasy bezpieczeństwa z czerwoną obwódką oraz sportową kierownicę. Podobnie jak w wersji wyścigowej, jej skóra jest perforowana na pozycjach godziny trzeciej i dziewiątej oraz ma znacznik na godzinie dwunastej.
Elementami, które wyróżniają wersję GTI TCR na zewnątrz są 18-calowe obręcze kół Belvedere (lub alternatywnie 18-calowe obręcze z lekkich stopów – Milton Keynes), czarne obudowy lusterek zewnętrznych, poszerzone progi, przedni splitter, spoiler dachowy tylny dyfuzor. Logo TCR jest wyświetlane na ziemi po otwarciu przednich drzwi.
Producent przygotował także opcje wyposażenia, jak m.in. pakiety z większymi kołami. Mogą to być 19-calowe obręcze pozwalające na zwiększenie prędkości maksymalnej auta do 260 km/h. Dostępne są dwa, pierwszy (dostępny w cenie 9880 zł) obejmuje 19-calowe obręcze kół Reifnitz z oponami w rozmiarze 235/35 R 19, zwiększenie prędkości maksymalnej, sportową wersję amortyzatorów, które obniżają Golfa o 20 mm i adaptacyjne zawieszenie DCC. Drugi pakiet (13 390 zł) obejmuje 19-calowe obręcze Pretoria z oponami sportowymi przystosowanymi do wyścigów (tzw. semi-slick) w rozmiarze 235/35 R 19. Pakiet obejmuje również podniesienie prędkości maksymalnej, zawieszenie obniżone o 20 mm i układ DCC. Pakiet ten zawiera dodatkowe blokady antykradzieżowe dla kół.
Ceny Golfa GTI TCR rozpoczynają się od 153 590 zł. Dla bardziej wymagających klientów pozostaje czteronapędowy Golf R, którego cena wynosi jednak ponad 170 tys. zł.
Norbert Szwarc
Foto: VW
Zobacz podobne artykuły:
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
Prezentacje / Nowości
2024.04.12
Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
Prezentacje / Nowości
2024.04.08
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22