Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volvo XC90 - Pierwsze fakty
kalendarz 27/05 2014

Volvo XC90 - Pierwsze fakty

Wiadomości / Prezentacje / Volvo / nowe auta

Volvo uchyla drzwi do wnętrza nowego XC90.

Nowy model w tym roku będzie miał swoją premierę. Zanim jednak to nastąpi, producent ujawnia pierwsze szczegóły i zdjęcia. Przypomnijmy, że poprzedni model XC90, który zadebiutował w 2002 r. był pierwszym SUV-em szwedzkiej marki. Samochód szybko zyskał popularność i wysokie noty. Kilkanaście tysięcy zamówień firma zebrała zanim pierwsze egzemplarze trafiły do salonów. W Polsce około 150 klientów nabyło przynajmniej dwa takie auta, choć są i tacy, którzy kupili trzy i cztery. Teraz sytuacja się powtarza. Wiele osób na świecie zamówiło nowe XC90, zanim jeszcze zostały opublikowane jego zdjęcia. Odbiorą je w przyszłym roku.

Dotychczas pewne wyobrażenie na temat nowego XC90, sugerowały pokazane trzy samochody koncepcyjne, ukazujące kierunrk, w którym zmierza styl marki. Jak widać na najnowszych zdjęciach modelu produkcyjnego, pozostawiono wiele odważnych rozwiązań. We wnętrzu nowego XC90 znajdziemy takie detale jak gałka zmiany biegów z kryształowego szkła znanej szwedzkiej firmy Orrefors oraz szlifowane przyciski zapłonu czy regulacji głośności. Do wykończenia auta wykorzystano najlepsze gatunki drewna i skóry. - Te detale to skarby zdobiące wnętrze. Nie chodzi o stronę praktyczną; one nadają kabinie luksusowego charakteru - powiedział Robin Page, Interior Design Director w Volvo Cars.

- Największe wrażenie robi dotykowa konsola centralna, przypominająca tablet. To serce zupełnie nowego układu sterowania auta - powiedział Thomas Ingenlath, Senior Vice President Design w Volvo Cars. Konsola ma tylko kilka podstawowych przycisków nawigacyjnych, cała reszta funkcji dostępna jest za pośrednictwem ekranu dotykowego. - Nowa architektura wnętrza jest jasna i uporządkowana, a przy tym budzi wyjątkowe zaufanie, jakiego wymagają nabywcy luksusowych aut klasy SUV –  powiedział Peter Mertens, Senior Vice President Research and Development w Volvo Cars.

Podobnie, jak dotychczas, we wnętrzu znajdą się trzy rzędy foteli, zapewniające miejsce dla 7-osób. - Podobnie jak klasyczne skandynawskie krzesła, nasze nowe fotele udowadniają, że do zapewnienia komfortu nie potrzeba kilogramów gąbki. Ergonomiczne oparcie jest odbiciem ludzkiego kręgosłupa. Mnóstwo możliwych regulacji pozwala zająć idealną pozycję siedzącą - dodaje Robin Page.

Standardowe fotele Comfort można wyposażyć w sterowanie elektryczne działające niemal we wszystkich możliwych płaszczyznach. W opcji dostępne są funkcje wentylacji i masażu. Opcjonalne fotele Contour są jeszcze bardziej komfortowe. Drugi rząd siedzeń składa się z trzech indywidualnych foteli z regulacją pochylenia oparcia. Można je przesuwać wzdłuż. Tym samym, gdy trzeci rząd siedzeń jest złożony, możliwe jest zwiększenie objętości bagażnika. Środkowy fotel można wyposażyć w zintegrowane siedzenie dla dziecka. Siedzenia w trzecim rzędzie, przewidziane dla pasażerów o wzroście do 170 cm, są skierowane lekko do środka auta.

Do napędu auta posłużą dwulitrowe, czterocylindrowe jednostki z nowej gamy Drive-E.  Samochód będzie początkowo dostępny z silnikami Diesla o mocy 190 i 225 KM. Wersje benzynowe będą dysponowały mocą ok. 250 KM i ponad 300 KM. W późniejszym okresie będzie dostępna także wersja hybrydowa, w której silnik elektryczny będzie współpracował z najmocniejszą jednostką benzynową. XC90 będzie dostępny zarówno w wersji AWD, jak i FWD. Topowa odmiana XC90 będzie osiągać „setkę” w 6 sekund. Najmocniejsza odmiana XC90 poprzedniej generacji przyspieszała do 100 km/h w 7,2 s.

W XC90 zastosowany zostanie również system CleanZone, zapewniający czyste powietrze we wnętrzu. Jest to jeden z najbardziej wydajnych systemów na rynku, wyposażony w filtry lepiej wychwytujące drobiny zanieczyszczeń w atmosferze. Ponadto samochód otrzyma nowe zawieszenie, a także innowacyjne systemy bezpieczeństwa aktywnego. Więcej szczegółów poznamy jeszcze przed premierą auta.

Norbert Szwarc
Foto: Volvo

 

[gallery ids="45564,45563,45562,45561,45559,45558"]

Zobacz podobne artykuły:

 Automatyzacja pojazdów vs młodzi i starsi kierowcy
kalendarz 22/07 2024

Automatyzacja pojazdów vs młodzi i starsi kierowcy

Wiadomości / Gorące tematy

2024.07.22

Wprowadzenie samochodów autonomicznych może zmienić oblicze transportu, redukując liczbę wypadków i zwiększając komfort jazdy.
Fiaty 126p znów na wydziale montażowym fabryki w Tychach
kalendarz 16/07 2024

Fiaty 126p znów na wydziale montażowym fabryki w Tychach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.07.16

Wielka Wyprawa Maluchów zawitała do tyskiej fabryki.
Polscy kierowcy należą do tych, którzy jeżdżą najmniej
kalendarz 15/07 2024

Polscy kierowcy należą do tych, którzy jeżdżą najmniej

Wiadomości / Gorące tematy

2024.07.15

Pod względem liczby kilometrów pokonywanych rocznie, polscy kierowcy zamykają europejskie statystyki.
Najnowsze artykuły:
Gorące lato i gorące opony

Gorące lato i gorące opony

Warsztat / Porady

2024.07.23

Warto zadbać o bezpieczeństwo przed wyjazdem na wakacje.
 Audi i bp partnerami w Formule 1

Audi i bp partnerami w Formule 1

Wiadomości / Moto sport

2024.07.23

Dla obu firm to nowy etap współpracy.
Mazda 3 i CX-30 - ostatnie sztuki

Mazda 3 i CX-30 - ostatnie sztuki

Wiadomości / News

2024.07.23

Modele z popularnym silnikiem znikają z polskiej oferty Mazdy.