Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volvo ujawnia lokalizację fabryki w USA
kalendarz 12/05 2015

Volvo ujawnia lokalizację fabryki w USA

Wiadomości / News / Volvo

W Ridgeville w Karolinie Południowej Volvo Cars wybuduje kolejną fabrykę.

Będzie to piąty obiekt produkcyjny Volvo Car Group. Dzięki tej inwestycji Volvo staje się globalnym graczem, który za kilka lat ma podnieść swoją sprzedaż z 500. do 800 tys. aut rocznie.

Po szczegółowej analizie, Volvo uznało, że najlepszym miejscem na budowę fabryki będzie miasto Ridgeville w Południowej Karolinie. Koszt inwestycji szacuje się na ponad 500 mln dol. Prace budowlane rozpoczną się jesienią 2015, a pierwsze auta zjadą z linii produkcyjnej za 3 lata. Nowy zakład ma wytwarzać około 100.000 samochodów rocznie, co ma odpowiadać zapotrzebowaniu tamtejszego rynku.

Jak już informowaliśmy, nowa fabryka ma na celu dostosowanie możliwości produkcyjnych do potrzeb kluczowych rynków. Posiadając dwie fabryki na terenie Europy, dwie w Azji i jedną w Stanach Zjednoczonych, Volvo znacznie uprości i skróci łańcuch dostaw swoich aut. W nowej fabryce będą powstawały pojazdy najnowszej generacji, bazujące na płycie podłogowej SPA.

Przypomnijmy, że Volvo jest obecne na tym rynku od 1955 r., ale przez wiele lat zaopatrywano rynek amerykański samochodami importowanymi z Europy. Nowa fabryka dostosuje ofertę Volvo do zwyczajów zakupowych Amerykanów, którzy preferują zakup aut z tzw. stocku, a kluczowym czynnikiem jest dla nich czas realizacji transakcji, który przy lokalnej obecności zakładu produkcyjnego będzie znacznie skrócony.

Nowa pozycja w branży producentów samochodów o zasięgu globalnym oraz kompletne odnowienie gamy modelowej planowane na najbliższe lata są fundamentem dla wzrostu sprzedaży naszych pojazdów – powiedział Håkan Samuelsson prezes Volvo Car Group.

Jak podkreśla Lex Kerssemakers, odpowiadający za rynek USA: Budowa zakładu produkcyjnego w Stanach Zjednoczonych pokazuje, jak istotny to dla nas rynek. Sprzedaż Volvo w USA ma kluczowe znaczenie dla globalnego wyniku marki.

Decyzja o wyborze Ridgeville podyktowana była dogodnym dostępem do licznych portów obsługujących transport międzynarodowy, obecną infrastrukturą, dobrym dostępem do  wykwalifikowanej siły roboczej z doświadczeniem w produkcji z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii oraz sprzyjającym środowiskiem biznesowym.

Jednocześnie nowa inwestycja oznacza utworzenie 4000 nowych miejsc pracy, co korzystnie wpłynie na gospodarkę tego stanu.

 źródło: Volvo

Zobacz podobne artykuły:

 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
Najnowsze artykuły:
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Wizja Hondy

Wizja Hondy

Wiadomości / Ciekawostki

2024.04.29

Honda zaprezentowała ewolucję swojego podejścia do uzyskania bardziej zrównoważonego procesu projektowania produktów podczas Milan Design Week. Tym samym po raz pierwszy w Europie, przedstawiła zelektryfikowane pojazdy miejs...