Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 KM – Niepozorny...
kalendarz 08/08 2023

Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 KM – Niepozorny...

Testy / Testy / Volvo

Marka Volvo słynie z produkowania najbardziej bezpiecznych aut. Jednak nawet ten jakże istotny aspekt nie spowodował, że nie ominęły ją problemy. Dlatego od 13 lat należy do chińskiego koncernu Geely. 

Trzeba przyznać, że pod skrzydłami chińskiego koncernu auta mają swój niepowtarzalny styl. Nie zapomniano rzecz jasna o bezpieczeństwie. Dostrzec można również mnogość oferty rynkowej. Do kupienia są nie tylko SUV-y. Choć akurat taki model trafił do naszego testu.

C40 czyli stylowo
Bez dwóch zdań nadwozie auta może się podobać. Z linii bocznej bardzo przypomina model XC40. Z tą jednak różnicą, że ma mocno opadający dach. C40 wyróżnia się smukłą linią nadwozia, która nie posiada żadnych zbędnych przetłoczeń. Całość kończy zaś lekko wysunięty kufer, który zdobi delikatny czarny spojler. Tylna część nadwozia za sprawą lamp uświadamia nam z jaką marką mamy do czynienia. Całość prezentuje się elegancko.    

Auto powstało na tej samej platformie CMA, na której powstaje jego bliźniaczy brat. To jedno z pierwszych aut Volvo, które korzysta z "outsourcingowych" multimediów. To wszystko dzięki współpracy z Google. Dostępne jest na rynku jedynie z silnikiem elektrycznym. 

Nie rozczarowuje?
Choć na pierwszy rzut oka nadwozie nie wydaje się być duże, to wewnątrz zapewniono dosyć dużą przetrzeń. I to zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie. Ale tak naprawdę dla czterech osób. Piąta osoba może przemieszczać się jedynie na krótkich odcinkach. Przednie fotele zapewniają wysoki komfort podróżowania. Mają dobre trzymanie boczne oraz wystarczającą długość siedziska.

Gorzej  wypada intuicyjność C40. Na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się być na swoim miejscu. Kierownica nie jest przeładowana przyciskami, zaś pod dużym ekranem dotykowym znajdują się fizyczne przyciski do obsługi. Jednak nie każdy szybko połapie się  w obłudze. Dodatkowo obsługiwanie funkcji przez przez ekran dotykowy wymaga skupienia i niestety odrywania wzroku od drogi. Sytuację stara się ratować system multimedialny oparty o Android Automotive. Umożliwia on instalację Spotify czy używanie Google Maps. Jest też Asystent Google. Działa on płynnie i bardzo szybko.

Wnętrze Volvo C40 nie przypomina auta elektrycznego. Deska rozdzielcza przypomina tą z modelu XC40. Mamy zatem cupholdery, kilka schowków. Możemy również ładować bezprzewodowo telefon. W centralnym miejscu znajduje się duży wyświetlacz będący również komputerem pokładowym, zapewniającym również obsługę nawigacji oraz car audio. 

Tylko o litr mniej
Pomimo ściętej linii dachu C40 może pochwalić się pojemnością bagażnika o zaledwie litr mniej od elektrycznego modelu XC40. Wynosi on 413 litrów. Po złożeniu oparcia kanapy otrzymujemy płaską podłogę. Maksymalnie do C40 przewiezie 1236 l bagażu, z czego 31 l to pojemność skrytki pod maską (tzw. frunk). Możemy tam schować chociażby kable do ładowania.

C40 czyli szybko i na prąd. 
Auto dostępne jest jedynie z napędem elektrycznym. Już same cyfry robią wrażenie. Moc 408 KM, moment obrotowy 660 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,6 s! Doznania podczas przyspieszania? Nie do opisania. Silnik elektryczny spisuje się fenomenalnie zapewniając pasażerom niezapomniane doznania. Chociażby dlatego, ze przyspieszenie odbywa się liniowo, z każdego zakresu prędkości. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Auto napędzane jest na obie osie. 

Jednak jest i druga strona medalu. Korzystanie z mocy samochodu skutkuje znacznie mniejszym zasięgiem. Katalogowo auto zapewnia aż 549 km zasięgu (wg WLTP). Realnie ładowarki trzeba szukać już po 300-320 km. Średnie zużycie prądu wynosi 23-25 kWh/100 km. To sporo. 

Podróżowanie C40 jest komfortowe. Auto bardzo dobrze tłumi nierówności. Układ kierowniczy nie przypomina nam, że nie mamy do czynienia z samochodem sportowym. Wyższy prześwit umożliwia mniej stresowe pokonywania nierówności na jezdni. Jednak z racji wysokiej masy własnej wynoszącej aż 2,2 gdy tylko chcemy dynamicznie pokonać ostry zakręt, C40 ma wówczas tendencje do przechylania się. Dlatego zdecydowanie jest to auto do spokojniejszej jazdy. Sama opcja odzyskiwania energii działa bardzo sprawnie, ale do trybu ONE PEDAL DRIVE trzeba się przyzwyczaić. Jego wyłączenie w mojej opinii poprawia komfort jazdy.

Reasumując Volvo C40 Recharge to auto, które nie wygląda jak elektryczne, ale jeździ tak że nie można się tego po nim spodziewać. Oferuje sportowe osiągi zapewniając komfort podróżowania. Jest dobrze wykończone i przestronne. Mógłbym tak zalety wyliczać, choć należy wspomnieć o jednej wadzie. Cenie...Aby cieszyć się z korzystania C40 należy wydać minimum 256 900 zł. Za wersję 408-konną należy wydać 287 900 zł.
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- atrakcyjna sylwetka
- wykończenie
- przestronne wnętrze
- osiągi

Wady auta:
- wysoka masa własna
- niepewne zachowanie na ostrych zakrętach

Podstawowe parametry techniczne Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) 4440/1873/1596 mm
Silnik: elektryczny 
Skrzynia biegów: automatyczna 1 stopniowa 
Napęd: AWD
Maksymalna moc: 408 KM 
Maksymalny moment obrotowy: 660 Nm
Osiągi:(przyspieszenie  0-100 km/h): 4,6 s
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Średnie zużycie energi: 17.4 kWh/100 km 
Zasięg: 549 km
Pojemność bagażnika: 31 l przód oraz 413/1236 l tył
Masa własna: 2207 kg
Cena: od 256 900 zł (wersja 238 KM)
Cena wersji testowanej: od 287 900 zł   

 

 


Tagi:
Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 KM, Volvo C40 Recharge P8 AWD, Volvo C40 Recharge P8, Volvo C40 Recharge, Volvo C40, test Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 KM. test Volvo C40 Recharge P8 AWD, test Volvo C40 Recharge P8, test Volvo C40 Recharge, test Volvo C40

Zobacz podobne artykuły:

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje
kalendarz 10/06 2024

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje

Testy / Testy

2024.06.10

Bez dwóch zdań sylwetka Hyundaia IONIQ 5 wygląda na tyle awangardowo, że nie sposób jest przejść obok niego obojętnie. Jak jest naprawdę?
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia
kalendarz 21/05 2024

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk
kalendarz 21/05 2024

Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Testy / Testy

2024.05.21

Choć nie jestem zwolennikiem aut elektrycznych, muszę uczciwie przyznać, że Enyaqa polubiłem.
Najnowsze artykuły:
W maju Polacy chętnie kupowali auta

W maju Polacy chętnie kupowali auta

Wiadomości / Gorące tematy

2024.06.13

W ubiegłym miesiącu zarejestrowano aż 27 proc. więcej używanych samochodów niż w tym samym czasie rok wcześniej.
 1000 Miglia 2024 - Silna ekipa Mercedes-Benz Classic

1000 Miglia 2024 - Silna ekipa Mercedes-Benz Classic

Moto fanatyk

2024.06.12

W tegorocznym wyścigu 1000 Miglia fabryczna ekipa Mercedes-Benz Classic będzie miała reprezentację dziesięciu aut.
 Kajetanowicz wystartuje w 80. Rajdzie Polski

Kajetanowicz wystartuje w 80. Rajdzie Polski

Wiadomości / Moto sport

2024.06.12

Kajetanowicz potwierdził udział w 80. Rajdzie Polski, który stanowi w tym roku siódmą rundę WRC.