Volkswagen Transporter na Retro Motor Show 2019
Historia VW Transportera - od modeli najstarszych – T1, aż po najnowszą wersję VW Multivana 6.1.
Przygotowaną kolekcję podczas tegorocznej wystawy Retro Motor Show otwiera VW T1 model SO-42 Westfalia z 1967 r, wyprodukowany w Hanowerze, ale w wersji przeznaczonej na rynek amerykański. Auto w oryginalnym stanie sprowadzono do Polski 6 lat temu, po czym odrestaurowano je z zachowaniem wszelkich detali. Samochód wyposażony jest w benzynowy silnik o poj. 1500 cm3 i mocy 44 KM oraz w manualną, 4-biegową przekładnię. Oryginalny kolor nadwozia nosi nazwę Velvet Green L512. Pojazd ten rozwija prędkość maksymalną 100 km/h. Zabudowa w stanie fabrycznym posiada wiele udogodnień przydatnych podczas wyjazdu na camping. Ciekawostką są uchylane przednie okna typu safari. Jest to jedyny w Polsce egzemplarz tego auta zachowany w takim stanie i oryginalnym wnętrzu.
Aż dwa samochody reprezentują drugą generację (T2) Transportera. Pierwszy z nich to kremowo-pomarańczowy T2b furgon z 1973 r. Pojazd ten, z typowo dostawczą zabudową, ma już mocniejszy silnik o poj. 1600 cm3 i mocy 50 KM. Drugi – T2b Westfalia z 1978 r, podobnie jak prezentowany T1, przeznaczony był na rynek amerykański. Wyposażono go w 2-litrowy silnik z wtryskiem paliwa i w automatyczną skrzynię biegów. Auto w zabudowie kempingowej Berlin z unoszonym dachem jest w 100 proc. oryginalne, łącznie z lakierem o nazwie L13A Dakota Beige.
Głównym bohaterem ekspozycji jest VW Transporter T3 Multivan w wersji „Last Edition Star”. To specjalny model Limited Last Edition, których wyprodukowano zaledwie 2500 sztuk, w dwóch wariantach kolorystycznych Orly Blue Metallic i Tornado Red. Samochód zjechał z taśmy produkcyjnej 27 kwietnia 1992 r. Ten egzemplarz T3 do dnia dzisiejszego posiada oryginalny silnik oraz skrzynię biegów, co potwierdzone jest certyfikatem ze Stiftung AutoMuseum Volkswagen w Wolfsburgu. Ponadto ma zachowaną w niemal idealnym stanie tapicerkę, w większości fabryczny lakier oraz oryginalne wszystkie szyby.
Na stoisku nie zabrakło także najnowszego VW Multivana 6.1 w wersji specjalnej „Cruise”. Model ten wyposażono w wysokoprężny silnik 2.0 TDI o mocy 199 KM i w siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów DSG. Dodatkowo posiada napęd czterech kół 4Motion. Na jego pokładzie znajdziemy szereg innowacyjnych rozwiązań technicznych, m.in. Digital Cockpit - cyfrowe zegary z personalizowanym wyświetlaczem, asystenta utrzymania pasa ruchu "Lane Assist" oraz asystenta zmiany pasa "Side Assist". W wyposażeniu znajduje się również system wspomagający parkowanie Park Assist, czujniki parkowania oraz system ochrony bocznej. Ponadto elektrycznie otwierane i zamykane boczne drzwi przesuwane oraz elektrycznie otwieraną i zamykaną klapą bagażnika, sterowaną pilotem trójstrefową klimatyzacją, czy ogrzewanie postojowe.
Wystawa odbywa się w hali nr 5 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich i potrwa do niedzieli 27 października./oprac. ns/
Zobacz podobne artykuły:
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
Prezentacje / Nowości
2024.04.12
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25