Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style 150 KM – Rodzinne dylematy
kalendarz 07/08 2023

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style 150 KM – Rodzinne dylematy

Testy / Testy / Volkswagen

Pytanie, które mogłoby być kiedyś nie na miejscu, obecnie wcale nie wydaje się być nieuzasadnionym. Zatem, czy zamiast Gofa można zainteresować się T-Rockiem?

Kiedyś ciężko było nawet w takich kategoriach pomyśleć. Auto przed liftingiem oferowało gorsze materiały, niższy standard wyposażenia czy nawet mniej przestronne wnętrze. Jednak...face lifting wszystko to zmienił. Do tego stopnia, że nie wyczuwa się różnicy, jaka dzieliła oba modele Volkswagena. Już pierwsza generacja T-Roca osiągnęła sukces sprzedaży. Czy zatem T-Roc może stanowić konkurencję dla Golfa?

Trzeba przyznać, że model Volkswagena bardzo ładnie się prezentuje. Wygląda co prawda podobnie, jak przed liftingiem, ale...Przednia część nadwozia zyskała na dynamice. Stanowi udane połączenie między Tiguanem a Passatem czy Arteonem. Nasza testowana odmiana w wersji IQ.Light posiada listwa LED, która dzieli grill poprzecznie, łącząc się z logo VW. Zderzak w odświeżonej wersji nadaje autu sportowego charakteru. Linia boczna auta charakteryzuje się dzięki dużym nadkolom. Uzbrojone one zostały w plastikowe nakładki. Także tylna część nadwozia może podobać się. 

Czy podobnie jest z wnętrzem?
Wnętrze jest stonowane i może się podobać. W oczy rzuca się centralny wyświetlacz. Standardowo otrzymujemy wirtualny kokpit (8-calowy), zaś za dopłatą Digital Cockpit Pro z ekranem 10,25 cala oraz 6,5-calowy ekran centralny (opcjonalnie Discover Pro z ekranem 9,2 cala).

Wnętrze otrzymało nowy projekt panelu drzwi z ozdobnymi przeszyciami i miękkimi wstawkami. Jakość materiałów? Zdecydowanie lepsza, aniżeli do tej pory. Docenimy fotele ergoActive. W wyposażeniu opcjonalnym znajduje się bezprzewodowa ładowarka indukcyjna. Zaletą jest bogate wyposażenie.

Co do pojemności, bagażnik zapewnia 445 litrów pojemności w standardowym układzie lub 1290 litrów po złożeniu oparć kanapy. T-Roc góruje nad Golfem pojemnością bagażnika, ale przegrywa pod kątem przestronności wnętrza. Z przodu jest wygodnie, znacznie gorzej na tylnej kanapie. Choć to norma w tej klasie aut.

Zaskakuje?
Pod maską testowanego egzemplarza znajdował się najpopularniejszy silnik benzynowy 1,5-litra TSI o mocy 150 KM i momencie obrotowym wynoszącym 250 Nm. Silnik współpracuje z 7-biegowym automatem DSG, który pracuje płynnie, choć podczas włączania się do ruchu potrafi niekiedy szarpnąć. Auto jest nadzwyczaj dynamiczne. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 8,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 207 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,9 litra. Nam w warunkach miejskich poruszając się nieco leniwie udało się uzyskać spalanie wynoszące 6,2 litra. To rewelacyjny wynik.

Zawieszenie, jak na crossovera przystało zestrojono sprężyście. Pojazd prowadzi się bardzo pewnie i to nawet podczas pokonywania ostrych zakrętów. Pamiętajmy jednak, że praw fizyki nie da się oszukać. Układ kierowniczy jest precyzyjny i perfekcyjnie współpracuje z kierowcą.

T-Roc na dobre zawitał na nasze drogi. Dostrzec to można na ulicach. Auto w stosunku do  modelu sprzed faceliftingu jest na pewno na plus. Czy na tyle, aby móc skierować klientów, którzy przymierzają się do Golfa? To już trzeba byłoby osobiście porównać i przetestować. Na pewno może ciekawą alternatywą dla słąwniejszego brata. 
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta: 
- atrakcyjne nadwozie
- ergonomiczne i przyjemne wnętrze
- obszerny bagażnik
- wyposażenie
- oszczędny i dynamiczny silnik
- jakość wykonania

Wady auta:
- mniej silników ofercie w porównaniu do Golfa
- cena

Podstawowe parametry techniczne Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style 150 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4236/1819/1584/2590 mm
Silnik: benzynowy wsparty turbiną
Pojemność: 1984 cm3
Moc maksymalna (silnik spalinowy): 150 KM 
Maksymalny moment obrotowy (silnik spalinowy): 250 Nm 
Napęd: przód
Skrzynia: automatyczna DSG7
Osiągi (0-100 km/h): 207 km/h
Prędkość maksymalna: 8,3 sek.
Średnie zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,9 l 
Pojemność bagażnika: 445/1290 l
Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
Ceny: od 117 090 zł (wersja 1.0 110 KM Life) 
Cena wersji prezentowanej: od 136 490 zł 


Tagi:
Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style 150 KM, Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style, Volkswagen T-Roc 1.5 TSI, Volkswagen T-Roc, test Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style 150 KM, test Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style, test Volkswagen T-Roc 1.5 TSI, test Volkswagen T-Roc 1.5 TSI, test Volkswagen T-Roc

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Najnowsze artykuły:
Startuje sezon rajdowych MP

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.