Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style 150 KM – Rodzinne dylematy
kalendarz 07/08 2023

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style 150 KM – Rodzinne dylematy

Testy / Testy / Volkswagen

Pytanie, które mogłoby być kiedyś nie na miejscu, obecnie wcale nie wydaje się być nieuzasadnionym. Zatem, czy zamiast Gofa można zainteresować się T-Rockiem?

Kiedyś ciężko było nawet w takich kategoriach pomyśleć. Auto przed liftingiem oferowało gorsze materiały, niższy standard wyposażenia czy nawet mniej przestronne wnętrze. Jednak...face lifting wszystko to zmienił. Do tego stopnia, że nie wyczuwa się różnicy, jaka dzieliła oba modele Volkswagena. Już pierwsza generacja T-Roca osiągnęła sukces sprzedaży. Czy zatem T-Roc może stanowić konkurencję dla Golfa?

Trzeba przyznać, że model Volkswagena bardzo ładnie się prezentuje. Wygląda co prawda podobnie, jak przed liftingiem, ale...Przednia część nadwozia zyskała na dynamice. Stanowi udane połączenie między Tiguanem a Passatem czy Arteonem. Nasza testowana odmiana w wersji IQ.Light posiada listwa LED, która dzieli grill poprzecznie, łącząc się z logo VW. Zderzak w odświeżonej wersji nadaje autu sportowego charakteru. Linia boczna auta charakteryzuje się dzięki dużym nadkolom. Uzbrojone one zostały w plastikowe nakładki. Także tylna część nadwozia może podobać się. 

Czy podobnie jest z wnętrzem?
Wnętrze jest stonowane i może się podobać. W oczy rzuca się centralny wyświetlacz. Standardowo otrzymujemy wirtualny kokpit (8-calowy), zaś za dopłatą Digital Cockpit Pro z ekranem 10,25 cala oraz 6,5-calowy ekran centralny (opcjonalnie Discover Pro z ekranem 9,2 cala).

Wnętrze otrzymało nowy projekt panelu drzwi z ozdobnymi przeszyciami i miękkimi wstawkami. Jakość materiałów? Zdecydowanie lepsza, aniżeli do tej pory. Docenimy fotele ergoActive. W wyposażeniu opcjonalnym znajduje się bezprzewodowa ładowarka indukcyjna. Zaletą jest bogate wyposażenie.

Co do pojemności, bagażnik zapewnia 445 litrów pojemności w standardowym układzie lub 1290 litrów po złożeniu oparć kanapy. T-Roc góruje nad Golfem pojemnością bagażnika, ale przegrywa pod kątem przestronności wnętrza. Z przodu jest wygodnie, znacznie gorzej na tylnej kanapie. Choć to norma w tej klasie aut.

Zaskakuje?
Pod maską testowanego egzemplarza znajdował się najpopularniejszy silnik benzynowy 1,5-litra TSI o mocy 150 KM i momencie obrotowym wynoszącym 250 Nm. Silnik współpracuje z 7-biegowym automatem DSG, który pracuje płynnie, choć podczas włączania się do ruchu potrafi niekiedy szarpnąć. Auto jest nadzwyczaj dynamiczne. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 8,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 207 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,9 litra. Nam w warunkach miejskich poruszając się nieco leniwie udało się uzyskać spalanie wynoszące 6,2 litra. To rewelacyjny wynik.

Zawieszenie, jak na crossovera przystało zestrojono sprężyście. Pojazd prowadzi się bardzo pewnie i to nawet podczas pokonywania ostrych zakrętów. Pamiętajmy jednak, że praw fizyki nie da się oszukać. Układ kierowniczy jest precyzyjny i perfekcyjnie współpracuje z kierowcą.

T-Roc na dobre zawitał na nasze drogi. Dostrzec to można na ulicach. Auto w stosunku do  modelu sprzed faceliftingu jest na pewno na plus. Czy na tyle, aby móc skierować klientów, którzy przymierzają się do Golfa? To już trzeba byłoby osobiście porównać i przetestować. Na pewno może ciekawą alternatywą dla słąwniejszego brata. 
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta: 
- atrakcyjne nadwozie
- ergonomiczne i przyjemne wnętrze
- obszerny bagażnik
- wyposażenie
- oszczędny i dynamiczny silnik
- jakość wykonania

Wady auta:
- mniej silników ofercie w porównaniu do Golfa
- cena

Podstawowe parametry techniczne Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style 150 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4236/1819/1584/2590 mm
Silnik: benzynowy wsparty turbiną
Pojemność: 1984 cm3
Moc maksymalna (silnik spalinowy): 150 KM 
Maksymalny moment obrotowy (silnik spalinowy): 250 Nm 
Napęd: przód
Skrzynia: automatyczna DSG7
Osiągi (0-100 km/h): 207 km/h
Prędkość maksymalna: 8,3 sek.
Średnie zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,9 l 
Pojemność bagażnika: 445/1290 l
Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
Ceny: od 117 090 zł (wersja 1.0 110 KM Life) 
Cena wersji prezentowanej: od 136 490 zł 


Tagi:
Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style 150 KM, Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style, Volkswagen T-Roc 1.5 TSI, Volkswagen T-Roc, test Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style 150 KM, test Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style, test Volkswagen T-Roc 1.5 TSI, test Volkswagen T-Roc 1.5 TSI, test Volkswagen T-Roc

Zobacz podobne artykuły:

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje
kalendarz 10/06 2024

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje

Testy / Testy

2024.06.10

Bez dwóch zdań sylwetka Hyundaia IONIQ 5 wygląda na tyle awangardowo, że nie sposób jest przejść obok niego obojętnie. Jak jest naprawdę?
VW Golf GTI Clubsport - Najmocniejszy
kalendarz 05/06 2024

VW Golf GTI Clubsport - Najmocniejszy

Prezentacje / Nowości

2024.06.05

Samochód był największą atrakcją przed 24-godzinnym wyścigiem na torze Nürburgring.
VW Golf GTI – 50 urodziny na torze
kalendarz 29/05 2024

VW Golf GTI – 50 urodziny na torze

Prezentacje / Nowości

2024.05.29

50 lat Golfa będzie świętowane podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring.
Najnowsze artykuły:
W maju Polacy chętnie kupowali auta

W maju Polacy chętnie kupowali auta

Wiadomości / Gorące tematy

2024.06.13

W ubiegłym miesiącu zarejestrowano aż 27 proc. więcej używanych samochodów niż w tym samym czasie rok wcześniej.
 1000 Miglia 2024 - Silna ekipa Mercedes-Benz Classic

1000 Miglia 2024 - Silna ekipa Mercedes-Benz Classic

Moto fanatyk

2024.06.12

W tegorocznym wyścigu 1000 Miglia fabryczna ekipa Mercedes-Benz Classic będzie miała reprezentację dziesięciu aut.
 Kajetanowicz wystartuje w 80. Rajdzie Polski

Kajetanowicz wystartuje w 80. Rajdzie Polski

Wiadomości / Moto sport

2024.06.12

Kajetanowicz potwierdził udział w 80. Rajdzie Polski, który stanowi w tym roku siódmą rundę WRC.