Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid PHEV 218 KM – Nowa era
kalendarz 09/08 2023

Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid PHEV 218 KM – Nowa era

Testy / Testy / Volkswagen

Koncern Volkswagena wypuszczając generację T7 wkroczył w zupełnie nową erę aut. Auto oferuje dużo elektryki oraz elektroniki. Prezentujemy hybrydową odmianę tego popularnego modelu. 

Z czym kojarzy się Multivan? To bez dwóch zdań luksusowy minibus. Najnowsza, siódma już generacja tego modelu wygląda bardzo futurystycznie. Multivan powstaje na platformie   MQB, która wykorzystywana jest przez Golfa, Passata czy ID.BUZZ'a. Porównując go do modelu T6 urósł o 7 cm na długość, o 4 cm na szerokość a rozstaw osi zwiększył się o 12 cm. Co ciekawe wysokość uległa zmniejszeniu i wynosi 190,7 cm (poprzednik:195-199 cm). 

Stylistyka Volkswagena może się podobać. Zaprojektowane z finezją nadwozie myślę, że długo jeszcze nie opatrzy się. Linia przodu auta została wygładzona, auto prezentuje się bardzo nowocześnie. Lampy zostały wykonane w technologii IQ Light, które zapewniają rewelacyjną widoczność w nocy. Dodatkowo tzw. Matrix LEDy wycinają snop światła zapobiegając w ten sposób oślepieniu kierowcy jadącemu przed nami. W linii bocznej nie możemy już mówić o rewolucji ale o ewolucji. Tył przeszedł jednak również rewolucję w stosunku do poprzedniego modelu.. 

Wygodnie i komfortowo
Nadwozie Volkswagena jest bardzo obszerne. Kierowca siedzi niżej niż dotychczas. W porównaniu do T6 jest po prostu wygodniej. Na przednich siedzeniach komfortowo podróżują osoby mierzące nawet 2 metry wzrostu. W drugim rzędzie miejsca na nogi jest jeszcze więcej, aniżeli dotychczas. Gorzej przedstawia się sytuacja z trzecim rzędem siedzeń, ale i tam pojedziemy na dłuższą trasę.  

W porównaniu do modelu T6 zmianie uległy fotele. Trzeci rząd siedzeń pozbawiono 3 miejscowej kanapy na rzecz foteli. Są one lżejsze aż o 25% i ważą 23-29 kg, dzięki czemu łatwiej się je przestawia, wyjmuje czy montuje z powrotem w szynach.

W aucie znajdziemy pełno schowków, w tym naprawdę głębokie oraz przesuwny moduł podłokietnika, który można przesunąć do drugiego rzędu siedzeń. Rozkładając go otrzymujemy dwa łączone ze sobą stoliki. Bardzo ciekawe rozwiązanie, szczególnie podczas wyjazdów lub gdy chce się popracować w plenerze. W kabinie jest na tyle przestronnie, że kierowca może wyjść bocznymi dzwiami odsuwając je. Dzwi te posiadają mechanizm samodomykania. Hamulec ręczny znalazł się na desce rozdzielczej, a półeczko-podłokietnik może przebywać w drugim rzędzie. W kieszeniach bocznych zmieścimy dużą butelkę, zresztą da się je sporo rozlokować na pokładzie. 

W aucie znajdziemy porty USB-C. Dwa są z przodu, przy rozkładanym uchwycie na kubki po środku konsoli. Z tyłu natomiast każdy z pasażerów ma swój port. Dodatkowo jest Android Auto i Apple CarPlay. Automatyczna skrzynia biegów znajduje się na nowoczesnej desce rozdzielczej. Jest ona elektroniczna, podobnie, jak hamulec ręczny, który osadowiono niżej. Udało się dzięki temu wygospodarować dodatkowe miejsca między przednimi fotelami (na podłokietnik ze schowkiem i stolikiem).

Oczywiście po tego typu aucie można spodziewać się rekordowej przestrzeni. I o ile rozłożymy siedzenia w trzecim rzędzie i uzyskamy 469 litrów, to po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu przestrzeń bagażowa wyniesie aż 3672 litrów.

Z racji swoich gabarytów Volkswagen oferuje kierowcom systemy wspomagające parkowanie i codzienną eksploatację. W parkowaniu pomoże nam system kamer 360°. Gdy chcemy wysiąść z auta, jesteśmy ostrzegani, jeśli z tyłu akurat coś nadjeżdża. Pokrywa bagażnika otwiera się m.in. ruchem stopy pod zderzakiem, a boczne drzwi są seryjnie automatycznie domykane o czym już wspominałem (za dopłatą elektrycznie).

Udane połączenie?
Pod maską ciężkiego, bowiem ważącego 2180 kg znalazł się silnik turbodoładowany o pojemności 1.4-litra i generujący moc 218 KM. Czy jednostka ta szczycąca się maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 250 Nm (łącznie z silnikiem elektrycznym 330 Nm) to odpowiednie połączenie? Właśnie silnikiem elektrycznym, bowiem Multivana napędzają dwie jednostki napędowe: silnik benzynowy oraz elektryczny. Auto przyspiesza do 100 km/h w 9 sekund, zaś prędkość maksymalna wynosi 182 km/h. Producent podaje zużycie paliwa na poziomie 1,8 litra. W rzeczywistości są to 3 litry. Oczywiście na silniku elektrycznym, którym jesteśmy w stanie uzyskać zasięg do 47 kilometrów. Umieszczony pod przednią częścią podłogi akumulator o pojemności 10,4 kWh ładuje się 3,5-5 godzin. 

Po rozładowaniu baterii auto pracuje w trybie hybrydowym. Wówczas wzrasta zużycie paliwa do w pełni akceptowalnych 8 litrów. Ponieważ zbiornik paliwa wynosi zaledwie 45 litrów, oznacza to częstsze tankowanie. 

Pewność prowadzenia
Poruszając się Multivanem można odnieść wrażenie, że jest to bardziej auto osobowe, aniżeli dostawcze. Dlatego bardzo dobrze się prowadzi. Jest zwinne, kierownica bez opóźnienia reaguje na ruchy kierowcy.  W opcji jest adaptacyjne zawieszenie DCC pozwalające na regulację twardości w aż 15-stopniowej skali. Komfort podróżowania jest wysoki, co w połączeniu z wygodną pozycją na komfortowych fotelach umożliwi pokonywanie dużych dystansów bez bólu pleców.

Multivan najnowszej generacji to ciekawe auto. Z całą pewnością jego nadwozie długo pozostanie nowoczesne. Jest wygodne i komfortowe. Volkswagen jest również oszczędny (poza poruszaniem się z prędkością autostradową) oraz dobrze wyposażony. Czy będzie to miało przełożenie na sprzedaż? 
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- atrakcyjna sylwetka
- przestronne wnętrze
- wygodne siedzenia
- komfort podróżowania
- wyciszenie
- wyposażenie
- niskie spalanie w mieście i w trasie
- pewne prowadzenie 

Wady auta:
- nieduży bagażnik za trzecim rzędem siedzeń
- słaba widoczność na ukos z przodu
- wysokie zużycie paliwa na autostradzie

Podstawowe parametry techniczne Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid PHEV 218 KM:
Wymiary (dł/sz/w/ro): 4970/1940/1910/3120 mm
Silnik: benzynowy, turbo + elektryczny
Pojemność silnika: 1395 cm3
Maksymalna moc silnik benz: 150 KM przy 5000 obr./min
Moc maksymalna łączna (silnik benz+elektr.): 218 KM
Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1550 obr.min
Maksymalny moment obrotowy (silnik benz.+elektr.): 330-350 Nm
Napęd: przedni
Skrzynia biegów: automatyczna, 6-biegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s 
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Średnie zużycie paliwa: 1,8 l
Pojemność bagażnika: 469/3672 l
Pojemność zbiornika paliwa: 45 l
Cena: od 245 939 zł (wersja Multivan 1.5 TSI/135 KM)
Cena wersji testowanej: od 251 850 zł


Tagi:
Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid PHEV 218 KM, Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid PHEV, Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid, Volkswagen Multivan 1.4TSI, Volkswagen Multivan, test Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid PHEV 218 KM, test Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid PHEV, test Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid, test Volkswagen Multivan 1.4TSI, test Volkswagen Multivan

Zobacz podobne artykuły:

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje
kalendarz 10/06 2024

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje

Testy / Testy

2024.06.10

Bez dwóch zdań sylwetka Hyundaia IONIQ 5 wygląda na tyle awangardowo, że nie sposób jest przejść obok niego obojętnie. Jak jest naprawdę?
VW Golf GTI Clubsport - Najmocniejszy
kalendarz 05/06 2024

VW Golf GTI Clubsport - Najmocniejszy

Prezentacje / Nowości

2024.06.05

Samochód był największą atrakcją przed 24-godzinnym wyścigiem na torze Nürburgring.
VW Golf GTI – 50 urodziny na torze
kalendarz 29/05 2024

VW Golf GTI – 50 urodziny na torze

Prezentacje / Nowości

2024.05.29

50 lat Golfa będzie świętowane podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring.
Najnowsze artykuły:
W maju Polacy chętnie kupowali auta

W maju Polacy chętnie kupowali auta

Wiadomości / Gorące tematy

2024.06.13

W ubiegłym miesiącu zarejestrowano aż 27 proc. więcej używanych samochodów niż w tym samym czasie rok wcześniej.
 1000 Miglia 2024 - Silna ekipa Mercedes-Benz Classic

1000 Miglia 2024 - Silna ekipa Mercedes-Benz Classic

Moto fanatyk

2024.06.12

W tegorocznym wyścigu 1000 Miglia fabryczna ekipa Mercedes-Benz Classic będzie miała reprezentację dziesięciu aut.
 Kajetanowicz wystartuje w 80. Rajdzie Polski

Kajetanowicz wystartuje w 80. Rajdzie Polski

Wiadomości / Moto sport

2024.06.12

Kajetanowicz potwierdził udział w 80. Rajdzie Polski, który stanowi w tym roku siódmą rundę WRC.