Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid PHEV 218 KM – Nowa era
kalendarz 09/08 2023

Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid PHEV 218 KM – Nowa era

Testy / Testy / Volkswagen

Koncern Volkswagena wypuszczając generację T7 wkroczył w zupełnie nową erę aut. Auto oferuje dużo elektryki oraz elektroniki. Prezentujemy hybrydową odmianę tego popularnego modelu. 

Z czym kojarzy się Multivan? To bez dwóch zdań luksusowy minibus. Najnowsza, siódma już generacja tego modelu wygląda bardzo futurystycznie. Multivan powstaje na platformie   MQB, która wykorzystywana jest przez Golfa, Passata czy ID.BUZZ'a. Porównując go do modelu T6 urósł o 7 cm na długość, o 4 cm na szerokość a rozstaw osi zwiększył się o 12 cm. Co ciekawe wysokość uległa zmniejszeniu i wynosi 190,7 cm (poprzednik:195-199 cm). 

Stylistyka Volkswagena może się podobać. Zaprojektowane z finezją nadwozie myślę, że długo jeszcze nie opatrzy się. Linia przodu auta została wygładzona, auto prezentuje się bardzo nowocześnie. Lampy zostały wykonane w technologii IQ Light, które zapewniają rewelacyjną widoczność w nocy. Dodatkowo tzw. Matrix LEDy wycinają snop światła zapobiegając w ten sposób oślepieniu kierowcy jadącemu przed nami. W linii bocznej nie możemy już mówić o rewolucji ale o ewolucji. Tył przeszedł jednak również rewolucję w stosunku do poprzedniego modelu.. 

Wygodnie i komfortowo
Nadwozie Volkswagena jest bardzo obszerne. Kierowca siedzi niżej niż dotychczas. W porównaniu do T6 jest po prostu wygodniej. Na przednich siedzeniach komfortowo podróżują osoby mierzące nawet 2 metry wzrostu. W drugim rzędzie miejsca na nogi jest jeszcze więcej, aniżeli dotychczas. Gorzej przedstawia się sytuacja z trzecim rzędem siedzeń, ale i tam pojedziemy na dłuższą trasę.  

W porównaniu do modelu T6 zmianie uległy fotele. Trzeci rząd siedzeń pozbawiono 3 miejscowej kanapy na rzecz foteli. Są one lżejsze aż o 25% i ważą 23-29 kg, dzięki czemu łatwiej się je przestawia, wyjmuje czy montuje z powrotem w szynach.

W aucie znajdziemy pełno schowków, w tym naprawdę głębokie oraz przesuwny moduł podłokietnika, który można przesunąć do drugiego rzędu siedzeń. Rozkładając go otrzymujemy dwa łączone ze sobą stoliki. Bardzo ciekawe rozwiązanie, szczególnie podczas wyjazdów lub gdy chce się popracować w plenerze. W kabinie jest na tyle przestronnie, że kierowca może wyjść bocznymi dzwiami odsuwając je. Dzwi te posiadają mechanizm samodomykania. Hamulec ręczny znalazł się na desce rozdzielczej, a półeczko-podłokietnik może przebywać w drugim rzędzie. W kieszeniach bocznych zmieścimy dużą butelkę, zresztą da się je sporo rozlokować na pokładzie. 

W aucie znajdziemy porty USB-C. Dwa są z przodu, przy rozkładanym uchwycie na kubki po środku konsoli. Z tyłu natomiast każdy z pasażerów ma swój port. Dodatkowo jest Android Auto i Apple CarPlay. Automatyczna skrzynia biegów znajduje się na nowoczesnej desce rozdzielczej. Jest ona elektroniczna, podobnie, jak hamulec ręczny, który osadowiono niżej. Udało się dzięki temu wygospodarować dodatkowe miejsca między przednimi fotelami (na podłokietnik ze schowkiem i stolikiem).

Oczywiście po tego typu aucie można spodziewać się rekordowej przestrzeni. I o ile rozłożymy siedzenia w trzecim rzędzie i uzyskamy 469 litrów, to po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu przestrzeń bagażowa wyniesie aż 3672 litrów.

Z racji swoich gabarytów Volkswagen oferuje kierowcom systemy wspomagające parkowanie i codzienną eksploatację. W parkowaniu pomoże nam system kamer 360°. Gdy chcemy wysiąść z auta, jesteśmy ostrzegani, jeśli z tyłu akurat coś nadjeżdża. Pokrywa bagażnika otwiera się m.in. ruchem stopy pod zderzakiem, a boczne drzwi są seryjnie automatycznie domykane o czym już wspominałem (za dopłatą elektrycznie).

Udane połączenie?
Pod maską ciężkiego, bowiem ważącego 2180 kg znalazł się silnik turbodoładowany o pojemności 1.4-litra i generujący moc 218 KM. Czy jednostka ta szczycąca się maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 250 Nm (łącznie z silnikiem elektrycznym 330 Nm) to odpowiednie połączenie? Właśnie silnikiem elektrycznym, bowiem Multivana napędzają dwie jednostki napędowe: silnik benzynowy oraz elektryczny. Auto przyspiesza do 100 km/h w 9 sekund, zaś prędkość maksymalna wynosi 182 km/h. Producent podaje zużycie paliwa na poziomie 1,8 litra. W rzeczywistości są to 3 litry. Oczywiście na silniku elektrycznym, którym jesteśmy w stanie uzyskać zasięg do 47 kilometrów. Umieszczony pod przednią częścią podłogi akumulator o pojemności 10,4 kWh ładuje się 3,5-5 godzin. 

Po rozładowaniu baterii auto pracuje w trybie hybrydowym. Wówczas wzrasta zużycie paliwa do w pełni akceptowalnych 8 litrów. Ponieważ zbiornik paliwa wynosi zaledwie 45 litrów, oznacza to częstsze tankowanie. 

Pewność prowadzenia
Poruszając się Multivanem można odnieść wrażenie, że jest to bardziej auto osobowe, aniżeli dostawcze. Dlatego bardzo dobrze się prowadzi. Jest zwinne, kierownica bez opóźnienia reaguje na ruchy kierowcy.  W opcji jest adaptacyjne zawieszenie DCC pozwalające na regulację twardości w aż 15-stopniowej skali. Komfort podróżowania jest wysoki, co w połączeniu z wygodną pozycją na komfortowych fotelach umożliwi pokonywanie dużych dystansów bez bólu pleców.

Multivan najnowszej generacji to ciekawe auto. Z całą pewnością jego nadwozie długo pozostanie nowoczesne. Jest wygodne i komfortowe. Volkswagen jest również oszczędny (poza poruszaniem się z prędkością autostradową) oraz dobrze wyposażony. Czy będzie to miało przełożenie na sprzedaż? 
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- atrakcyjna sylwetka
- przestronne wnętrze
- wygodne siedzenia
- komfort podróżowania
- wyciszenie
- wyposażenie
- niskie spalanie w mieście i w trasie
- pewne prowadzenie 

Wady auta:
- nieduży bagażnik za trzecim rzędem siedzeń
- słaba widoczność na ukos z przodu
- wysokie zużycie paliwa na autostradzie

Podstawowe parametry techniczne Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid PHEV 218 KM:
Wymiary (dł/sz/w/ro): 4970/1940/1910/3120 mm
Silnik: benzynowy, turbo + elektryczny
Pojemność silnika: 1395 cm3
Maksymalna moc silnik benz: 150 KM przy 5000 obr./min
Moc maksymalna łączna (silnik benz+elektr.): 218 KM
Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1550 obr.min
Maksymalny moment obrotowy (silnik benz.+elektr.): 330-350 Nm
Napęd: przedni
Skrzynia biegów: automatyczna, 6-biegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s 
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Średnie zużycie paliwa: 1,8 l
Pojemność bagażnika: 469/3672 l
Pojemność zbiornika paliwa: 45 l
Cena: od 245 939 zł (wersja Multivan 1.5 TSI/135 KM)
Cena wersji testowanej: od 251 850 zł


Tagi:
Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid PHEV 218 KM, Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid PHEV, Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid, Volkswagen Multivan 1.4TSI, Volkswagen Multivan, test Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid PHEV 218 KM, test Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid PHEV, test Volkswagen Multivan 1.4TSI eHybrid, test Volkswagen Multivan 1.4TSI, test Volkswagen Multivan

Zobacz podobne artykuły:

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
kalendarz 18/03 2025

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony

Testy / Testy

2025.03.18

Suzuki Vitara bez dwóch zdań nie jest autem krzykliwym. Na tle konkurencji wygląda bardzo konserwatywnie. To nie przeszkadza jednak jemu, żeby odnosić sukcesy na rynku i być jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie....
Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania
kalendarz 14/03 2025

Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania

Testy / Testy

2025.03.14

Honda CR-V to sprawdzone i cenione auto. Klienci doceniają je za jakość wykonania, jednostki napędowe oraz wygodne i komfortowe wnętrze. Występuje w odmianie przednionapędowej, jak i z napędem na obie osie. Ta ostatnia wersja...
Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz
kalendarz 13/03 2025

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz

Testy / Testy

2025.03.13

Honda wprowadzając na rynek SUV-ów nową odmianę modelu CR-V pokazało, że ma doświadczenie w tworzeniu aut tego typu. Nowy model, podobnie jak poprzednik otrzymał jednostkę hybrydową.
Najnowsze artykuły:
Kajetanowicz na mecie Rajdu Safari

Kajetanowicz na mecie Rajdu Safari

Wiadomości / Moto sport

2025.03.24

Kajetanowicz i Szczepaniak poza podium.
Lexus Surf LX Concept - Jedyny taki dla surferów

Lexus Surf LX Concept - Jedyny taki dla surferów

Prezentacje / Concept Cars

2025.03.22

Największy terenowy Lexus ma prawdziwie surferskie przeznaczenie.
Alfa Romeo – koniec z silnikami benzynowymi?

Alfa Romeo – koniec z silnikami benzynowymi?

Wiadomości / News

2025.03.21

Plany elektryfikacji aut tej marki zostały odsunięte, ale…