Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Toyota GT86 – Uwielbia jazdę bokiem
kalendarz 14/03 2018

Toyota GT86 – Uwielbia jazdę bokiem

Nowości

Malkontentom nie zaimponuje mocą, ale fanów jazdy zaskoczy możliwościami.

Jak brzmi przepis na klasyczne sportowe coupé? Właściwie jest od lat niezmienny i dość prosty. Bierzemy dwudrzwiowe nadwozie o opływowej, smukłej sylwetce, w jego przedniej części umieszczamy silnik, a siłę napędową kierujemy na tylną oś. Z takiej receptury skorzystała Toyota, tworząc model GT86.

„GT” nawiązuje do słynnego coupé Toyoty, modelu 2000GT. Auta uważanego za pierwszy japoński supersamochód, natomiast liczba „86” – na szczęście nie oznacza mocy auta - po japońsku wymawiana jako hachiroku, jest związana ze słynną Toyotą Corollą AE86. To lekkie, tylnonapędowe auto było jednym z pierwszych samochodów wykorzystywanych w driftingu. Dowodów nie trzeba szukać daleko. Corollą AE86 Trueno historię driftingu pisał Keiichi Tsuchiya, japoński kierowca nazywany Królem Driftu, wielki popularyzator tej dyscypliny.

Toyotę GT86 napędza dwulitrowy, wolnossący silnik typu bokser o mocy 200 KM. Moc trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni. Konstruktorom udało się uzyskać niemal idealne rozłożenie masy pomiędzy osiami. Samochód pozwala na jazdę w kontrolowanym poślizgu nawet słabo zaprawionym w boju kierowcom. Gdy jednak przesadzimy z gazem i poślizg wymknie się spod kontroli, wszędobylska elektronika pomoże nam odzyskać panowanie nad autem.

W 2017 r. dokonano modyfikacji zmieniając nie tylko nadwozie ale i wnętrze. Przede wszystkim jednak usztywniono konstrukcję auta i poprawiono zawieszenie. Efekt? Jeszcze lepsze właściwości jezdne, czyli jeszcze większa frajda za kółkiem. Ponadto zmieniono przednie i tylne światła, wykonane w technologii LED, a modyfikacje w wyglądzie poprawiły aerodynamikę. We wnętrzu zaś wprowadzono nowe materiały, system multimedialny i wyświetlacz komputera pokładowego.

Sportowa Toyota jak na razie nie zdobyła wielkiej popularności. Co może jednocześnie nieco dziwić, ponieważ w tej cenie (od 129 900 zł) trudno znaleźć podobny samochód, sprawdzający się w codziennych dojazdach, jak i dający tyle frajdy.

Klasyczna konstrukcja z silnikiem umieszczonym z przodu i napędem przekazywanym na tył sprawia, że Toyota GT86 jest również dobrą bazą do dalszych modyfikacji i trafia w gusta wielu profesjonalistów. Dla przykładu, w amerykańskiej serii Formula Drift, uważanej za najbardziej prestiżową ligę driftingową na świecie, możemy znaleźć kilka konstrukcji opartych na nadwoziu tego coupé. Co ciekawe, pod maskami wielu z nich znajdują się silniki 2JZ-GTE znane z innego sportowego auta japońskiej marki - Supry Turbo. Ponadto Toyotą GT86 z 1000-konnym z silnikiem 2JZ jeździ aktualny driftingowy mistrz Polski i do niedawna rekordzista Guinnessa w prędkości driftu, Kuba Przygoński.

Norbert Szwarc
Foto: Toyota


Tagi:
Toyota, Toyota GT86

Zobacz podobne artykuły:

Toyota Supra GRMN – Dla wymagających
kalendarz 04/02 2020

Toyota Supra GRMN – Dla wymagających

Prezentacje / Nowości

2020.02.04

W tym roku może się pojawić bardziej ekstremalna wersja Toyoty Supra, nosząca oznaczenie GRMN.
Mercedes Klasa E face lifting  – Przed premierą
kalendarz 28/01 2020

Mercedes Klasa E face lifting – Przed premierą

Prezentacje / Nowości

2020.01.28

Na 2020 rok Mercedes szykuje kilka nowości. Jedną z nich będzie odświeżona Klasa E.
 McLaren 620R – Uliczny wyczynowiec
kalendarz 10/12 2019

McLaren 620R – Uliczny wyczynowiec

Prezentacje / Nowości

2019.12.10

McLaren 570S GT4 debiutuje jako 620R, którym można poruszać się poza torem.
Najnowsze artykuły:
 Pierwszy elektryczny SUV Skody

Pierwszy elektryczny SUV Skody

Wiadomości / News

2020.02.23

Czeski producent ujawnił nazwę pierwszego elektrycznego SUV-a, którego światowa premiera odbędzie się w tym roku.
Premiera nowego VW Golfa GTI w Genewie

Premiera nowego VW Golfa GTI w Genewie

Wiadomości / News

2020.02.22

W salonach nowy Golf GTI zadebiutuje w drugiej połowie roku.
Hit czy kit? Mechanicy oceniają systemy wspomagające bezpieczeństwo

Hit czy kit? Mechanicy oceniają systemy wspomagające bezpieczeństwo

Warsztat / Technika

2020.02.22

Coraz więcej popularnych modeli wyposażonych jest w systemy, które kiedyś były dostępne tylko jako opcja dodatkowa.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.