Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
TOP 5 najpopularniejszych samochodów segmentu B
kalendarz 21/06 2020

TOP 5 najpopularniejszych samochodów segmentu B

Nowości

To samochody idealne do miasta, lecz, w przeciwieństwie do najmniejszych pojazdów segmentu A, umożliwiające również nieco dłuższe podróże.

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar podsumował rejestracje samochodów segmentu B w okresie od stycznia do maja 2020 r. Jak wynika z danych, przez pierwsze miesiące tego roku - w okresie od stycznia do końca maja najwięcej w segmencie B zarejestrowano samochodów marek Toyota, Skoda, Renault, Dacia i Hyundai. W tym roku w tej klasie doszło do zmiany lidera. Po palmę pierwszeństwa sięgnął model Yaris, najpopularniejszy wśród klientów indywidualnych. Miejska Toyota zdetronizowała tym samym Skodę Fabię. Poniżej lista najchętniej kupowanych samochodów segmentu B w Polsce.

5. Hyundai i20 (1338 rejestracji)

Koreańska marka coraz skuteczniej przekonuje swoimi produktami klientów indywidualnych. W ich ręce trafiły 972 auta, podczas gdy na firmy zarejestrowano tylko 366 egzemplarzy. Pierwsza generacja Hyundaia i20 zadebiutowała w 2008 r, zastępując model Getz. W roku 2014 na rynku pojawiła się druga odsłona modelu. Opracowany w centrum badawczo-rozwojowym w Niemczech koreański samochód przypadł do gustu Europejczykom. Jak widać po wynikach, doceniono go również w Polsce. Obecnie Hyundai i20 jest oferowany z silnikami benzynowymi o pojemnościach od 1.0 do 1.2 i mocach od 75 do 100 KM. Bagażnik ma poj. 326 litrów. Samochód jest oferowany także w wersji Active z podwyższonym o 2 cm zawieszeniem i dodatkowymi osłonami nadwozia.

W 2018 r. auto przeszło face lifting. Zmieniono kształt przedniego i tylnego zderzaka, atrapy chłodnicy i reflektorów. Na liście wyposażenia mogą się znaleźć m.in. wycieraczki z czujnikiem deszczu i podgrzewane lusterka oraz pakiet systemów bezpieczeństwa. Cennik tego modelu zaczyna się od 41 452 zł. Do sprzedaży wchodzi właśnie nowa generacja modelu i20, który zyskał zupełnie nową stylistykę i większy bagażnik o poj. 351 litrów. Na wyposażeniu m.in. wirtualne zegary, pod maską silniki 1.2 (84 KM), 1.0 T-GDi (100 lub 120 KM) z układem miękkiej hybrydy. Ciekawostką jest oszczędzająca paliwo manualna 6-biegowa skrzynia iMT automatycznie rozłączająca napęd i przechodząca w tryb żeglowania, gdy kierowca zdejmuje nogę z gazu.

4. Dacia Sandero (1365 rejestracji)

Popyt na samochody za rozsądną cenę nie słabnie, a Sandero jest tego dowodem. Z ceną od 36 900 zł przekonuje do siebie w większości klientów indywidualnych (783 rejestracje) i nieco mniej flotowych (582 rejestracje). Sandero to owoc współpracy rumuńskiego producenta z Renault. Wprowadzone w 2008 r. Sandero stało się drugim po Loganie nowoczesnym modelem Dacii we współczesnej nam erze motoryzacji. W założeniu miał być to tani, miejski hatchback. Konstrukcja samochodu opiera się na zmodyfikowanej płycie podłogowej Logana i dzieli z nim wiele części. Bagażnik ma poj. 320 l. Pod maską znalazły się nowoczesne benzynowe silniki Renault TCe 1.0 (73 i 100 KM) oraz jednostka Diesla 1.5 dCi o mocy 95 KM.

Samochód stworzono głównie z myślą o ekonomii zakupu i spełnia te wymagania. Układ napędowy i jezdny Sandero jest tożsamy z modelem Logan. W tylnym zawieszeniu zastosowano belkę skrętną. Sandero występuje również w wersji Stepway z podwyższonym prześwitem i dodatkowymi osłonami nadwozia. W standardzie tej wersji znalazła się klimatyzacja. W wyposażeniu modelu dostępny jest m. in. system multimedialny z 7-calowym ekranem, regulator prędkości, tylne czujniki parkowania. Obecnie oferowana jest druga generacja auta, dostępna na rynku od 2012 r. Już wkrótce na rynku ma się pojawić zupełnie nowa konstrukcja - Sandero III.

3. Renault Clio (2807 rejestracji)

Po francuski model najchętniej sięgają firmy (2003 rejestracje). Klienci indywidualni zarejestrowali w tym roku 804 samochody. Obecnie mamy do czynienia z zaprezentowanym w 2019 r. Clio piątej generacji. W wyposażeniu znajdziemy m. in. najnowszą odsłonę systemów multimedialnych, cyfrowy panel wskaźników oraz 9,3-calowy wyświetlacz w konsoli centralnej. Samochód powstał na platformie opracowanej wspólnie przez trzy koncerny w ramach aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Jest krótszy, ale szerszy i wyższy od poprzednika, oferuje też więcej miejsca dla pasażerów oraz bagażnik o poj. 391 litrów.

W podstawowej wersji pod maską samochodu znalazł się benzynowy silnik 1.0 (65 KM). Już w standardowej konfiguracji za 48 400 zł znajdziemy reflektory LED, czujnik zmierzchu, cyfrowe zegary, elektrycznie sterowane szyby, asystenta pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz system kontroli odległości od poprzedzającego pojazdu - lecz nie ma klimatyzacji i radia. Ponadto Clio jest dostępne z mocniejszym, turbodoładowanym, 100-konnym silnikiem 1.0 TCe. Jako opcja dostępna jest bezstopniowa skrzynia X-Tronic. W sprzedaży jest również wersja z fabryczną instalacją LPG. Kolejny poziom mocy to silnik 1.3 TCe (130 KM), standardowo łączony z dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią EDC. Do wyboru mamy także jednostkę wysokoprężną 1.5 dCi (115 KM).

2. Skoda Fabia (4685 rejestracji)

Dominującymi użytkownikami Fabii od lat są firmy. Nie inaczej było i w pierwszych miesiącach tego roku. Flotowcy zarejestrowali 3285 egzemplarzy, zaś na osoby fizyczne zarejestrowano 1400 aut. Obecna na rynku od 1999 r. Skoda Fabia była do niedawna bestsellerem czeskiej marki w segmencie B, głównie za sprawą nabywców flotowych. To popularne auto służbowe i jedno z podstawowych narzędzi pracy przedstawicieli handlowych. W 2014 r. na rynek weszła trzecia generacja Fabii, która przeszła lifting w 2018 r. i została wzbogacona m.in. o nowocześniejsze systemy bezpieczeństwa oraz nowe możliwości personalizacji. Pod maską auta znajdziemy silniki 1.0 MPI (75 KM) oraz dwa turbodoładowane warianty 1.0 TSI o mocach 95 i 110 KM, łączone z 5- i 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. W ofercie silnikowej nie ma już diesli.

W podstawowej wersji znajdziemy 6 airbagów, manualną klimatyzację, centralny zamek i elektrycznie sterowane przednie szyby, a także system wspomagający ruszanie na wzniesieniach. W wyższych konfiguracjach modelu znalazły się układ ostrzegający przed ruchem poprzecznym podczas cofania, tempomat z radarem i automatyczną regulacją odległości, czy kamera cofania. W Fabii dostępne są także nowoczesne multimedia z hotspotem WiFi i aplikacją, którą można sterować wybranymi funkcjami pojazdu. W ramach wyprzedaży rocznika 2019 cennik promocyjny hatchbacka Skody zaczyna się od 41 350 zł, a ceny egzemplarza z rocznika 2020 startują od 49 000 zł.

1. Toyota Yaris (5118 rejestracji)

Wśród nabywców Yarisa dominują klienci indywidualni (2958 rejestracji), niemałą popularnością japoński model cieszy się również wśród firm (2160 rejestracji). Jako jedyny model w tym zestawieniu dostępny jest z hybrydowym napędem. Dodajmy, że jest to jeden z najpopularniejszych zelektryfikowanych modeli w Europie i jedna z najchętniej wybieranych hybryd w Polsce. Gwałtowny wzrost zainteresowania Yarisem nastąpił w 2020 r. To zasługa wymiany modeli, która sprawiła, że wciąż popularny Yaris III generacji jest nadal dostępny i to w niższych cenach. Cennik miejskiej Toyoty z 2020 r. otwiera kwota 48 000 zł za wersję wyposażenia Active z benzynowym silnikiem 1.0 VVT-i (72 KM), a jednocześnie w ofercie znalazła się już najnowsza i najnowocześniejsza IV generacja.

Pod maską Yarisa III dostępna jest również 100-konna hybryda. Źródłem napędu może być również benzynowa jednostka 1.5 Dual VVT-i (111 KM), współpracująca z manualną, 6-biegową przekładnią lub bezstopniowym automatem. Auto charakteryzuje się niewielkimi wymiarami i zwrotnością - promień skrętu wynosi od 4,8 m. Nad bezpieczeństwem czuwa pakiet Toyota Safety Sense z układem automatycznego hamowania w razie ryzyka zderzenia i ostrzeganiem o niezamierzonej zmianie pasa ruchu – to rozwiązania dostępne już standardzie.

Jeszcze lepiej wypada najnowsza IV generacja Yarisa, dostępna w cenie od 58 900 zł za podstawową wersję Active. Yaris IV to również zmieniona stylistyka i bardziej przestronne wnętrze. Pod maską znalazły się też nowe silniki, w tym hybrydowy napęd najnowszej, czwartej generacji. Układ dysponuje mocą 114 KM i jest oparty na 3-cylindrowym silniku 1.5 Dynamic Force. Ponadto do wyboru dwa silniki benzynowe: 1.0 (72 KM) z 5-stopniową skrzynią manualną i 1.5 (121 KM) z 6-stopniową skrzynią manualną lub automatyczną CVT.

Nowy Yaris to również więcej systemów wspierających kierowcę. W standardzie miejski hatchback jest wyposażony w pakiet Toyota Safety Sense 2. generacji z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, asystentem utrzymania pasa ruchu, adaptacyjnym tempomatem, system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall, a nawet nowym układem zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach. Nowością są też poduszki powietrzne między kierowcą i pasażerem. W podstawowym wyposażeniu w tym modelu znajdziemy również system multimedialny z Android Auto oraz Apple CarPlay./oprac. ns/


Tagi:
samochody segmentu B, najpopularniejsze samochody segmentu B, Hyundai i20, Dacia Sandero, Renault Clio, Skoda Fabia, Toyota Yaris

Zobacz podobne artykuły:

Suzuki Swace, czyli Toyota Corolla Touring Sports z innym logo
kalendarz 16/09 2020

Suzuki Swace, czyli Toyota Corolla Touring Sports z innym logo

Prezentacje / Nowości

2020.09.16

Prosta metoda na opracowanie nowego modelu.
 Mercedes Klasa S – Luksus i bezpieczeństwo
kalendarz 01/09 2020

Mercedes Klasa S – Luksus i bezpieczeństwo

Prezentacje / Nowości

2020.09.01

W tym roku w salonach pojawi się siódma generacja flagowej limuzyny Mercedesa.
BMW M3 Touring – Nareszcie!
kalendarz 26/08 2020

BMW M3 Touring – Nareszcie!

Prezentacje / Nowości

2020.08.26

BMW potwierdziło, że po raz pierwszy w historii modelu serii 3, dostępny będzie wariant M3 w wersji kombi (Touring).
Najnowsze artykuły:
Toyota Gazoo Racing po hat trick w Le Mans

Toyota Gazoo Racing po hat trick w Le Mans

Wiadomości / Moto sport

2020.09.18

W 88. edycji legendarnego wyścigu zespół Toyota Gazoo Racing celuje w trzecie z rzędu zwycięstwo.
 Kajetan Kajetanowicz na testowym Rajdu Turcji

Kajetan Kajetanowicz na testowym Rajdu Turcji

Wiadomości / Moto sport

2020.09.18

Rozpoczyna się rywalizacja w piątej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC), w której o kolejny triumf powalczy polski zespół.
Piotr Biesiekirski debiutuje w Motocyklowych MŚ Moto2

Piotr Biesiekirski debiutuje w Motocyklowych MŚ Moto2

Wiadomości / Moto sport

2020.09.18

18-letni Piotr Biesiekirski w najbliższy weekend zadebiutuje w motocyklowych mistrzostwach świata klasy Moto2.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.