Testowy Rajdu Meksyku Citroëna
Najlepszy czas na odcinku testowym Rajdu Meksyku uzyskali ubiegłoroczni zwycięzcy - Kris Meeke i Paul Nagle.
Wracający po kilkuletniej przerwie Sébastien Loeb i Daniel Elena ustępowali swoim kolegom z zespołu o jedynie 2,6 sek., czym potwierdzili, że szybko przyzwyczajają się do nowego dla siebie samochodu – Citroëna C3 WRC.
Trasa odcinka testowego była węższa i bardziej techniczna niż na pozostałych OS-ach rajdu. Wytyczona w Llano Grande, liczyła 5,31 km i dostarczała zawodnikom małej próbki różnych trudności, z jakimi będą się mierzyć w ten weekend. Inżynierowie zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT skorzystali z faktu, że trasa odcinka przebiegała na wysokości prawie 2200 m n.p.m., by jeszcze raz zweryfikować modyfikacje w mapach komputerowego sterowania pracą silnika. Sprawdzili też różne kombinacje ustawień zawieszenia i napędu, które będą stosowane zależnie od stanu nawierzchni i stopnia jej odkurzenia. Kris Meeke, który w Meksyku broni odniesionego w ubiegłym roku zwycięstwa, zaliczył w trzecim i czwartym przejeździe swoje najlepsze czasy odcinka testowego. Sébastien Loeb, który wraca na trasy WRC po długiej przerwie, nie ma takiego doświadczenia za kierownicą C3 WRC i niemal nie zna obecnej generacji samochodów WRC. W Rajdzie Meksyku Loeb uczestniczył po raz ostatni sześć lat temu, ale na odcinku testowym stopniowo poprawiał tempo jazdy. Dziewięciokrotny Rajdowy Mistrz Świata zaliczył dziewiąty czas testu za czwartym przejazdem, a od pierwszej piątki dzieliła go różnica tylko pięciu dziesiątych sekundy. Uroczystość startu do Rajdu Meksyku miała miejsce na ulicach Guanajuato, miasta umieszczonego przez UNESCO na liście światowego dziedzictwa ludzkości. W programie rajdu jest najdłuższy etap tego sezonu (złożony z 9 odcinków specjalnych i liczący w sumie aż 155,5 km jazdy na czas), a także słynny odcinek El Chocolate (31,44 km), którego pokonanie w tempie zwycięzców wymaga skuteczności połączonej z brawurą. Zgodnie z ustaloną kolejnością startową, Kris wyjedzie na trasę jako siódmy kierowca, a Sébastien – jedenasty.
Kris Meeke: „Przejechany dziś rano odcinek testowy potraktowaliśmy dosłownie: chodziło o to, by przyniósł nam pożytek. Dzięki niemu poczułem się za kierownicą mojego C3 WRC dobrze i pewnie. Od chwili przybycia do Meksyku – gdzie w ubiegłym roku byliśmy w stanie zaliczać dobre wyniki – czuję się świetnie. Nawet podczas zapoznania z trasą miałem przyjemność z pokonywania na nowo odcinków, które znam. Cieszyło mnie także słońce, którego brakowało mi w obydwu rundach zimowych. Mam nadzieję, że mój optymizm potwierdzi się podczas zawodów. Nie zapominam o tym, że jest to rajd, w którym trzeba naprawdę mieć się na baczności, by nie wpaść w jedną z licznych pułapek, takich jak uderzenie oponą w duży i ostry kamień”.
Sébastien Loeb: „Nie znałem tej trasy; nie oglądałem nawet jej przebiegu na wideo. Dlatego z początku musiałem pojechać spokojnie, przymierzyć się do niej i poznać ją i bez podejmowania ryzyka. Przy okazji okazało się, że muszę nieco skorygować swoją pozycję za kierownicą, bo miałem niepełną widoczność. Później, w trakcie moich pięciu przejazdów, tempo było już coraz wyższe. Wciąż jeszcze nie mam pojęcia, jak będę się plasował na tle konkurencji, ale priorytetem jest dla mnie wypracowanie pewności za kierownicą i wejście w rytm. Dopiero wtedy będziemy szukać szybkości”./oprac .ns/
Klasyfikacja odcinka testowego:
1. Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC) 3:41,0
2. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) 3:41,4
3. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC) 3:42,8
4. Tänak / Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3:42,8
5. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) 3:43,1
6. Mikkelsen / Jaeger (Hyundai i20 WRC) 3:43,3
7. Sordo / Del Barrio (Hyundai i20 WRC) 3:43,4
8. Suninen / Markkula (Ford Fiesta WRC) 3:43,4
9. Loeb / Elena (Citroën C3 WRC) 3:43,6
10. Evans / Barritt (Ford Fiesta WRC) 3:45,3
Zobacz podobne artykuły:
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
Druga runda WEC 2024
Wiadomości / Moto sport
2024.04.20
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25
Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?
Warsztat / Eksploatacja
2024.04.25