Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Suzuki SX4 Hybrid Allgrip 1,4 BoosterJet 128 KM SVHS MT6 – Przyzwoite rozwiązanie
kalendarz 03/03 2021

Suzuki SX4 Hybrid Allgrip 1,4 BoosterJet 128 KM SVHS MT6 – Przyzwoite rozwiązanie

Testy / Testy / Suzuki

Zaprzyjaźnione wróbelki ćwierkają, że Suzuki szykuje nowego SX4 S-Cross. Nic dziwnego, II generacja auta ma już 8 lat. I pomimo liftingu, który samochód przeszedł 4 lata temu, na nowość nie wygląda. Póki co jednak, nieźle się sprzedaje…

Historia modelu SX4 zaczyna się w 2006 roku. Wtedy, Suzuki wespół z Fiatem stworzyły średniej wielkości crossovera. SX4/Sedici powstawał do 2013 roku. Wtedy drogi producentów się rozeszły. Fiat zrezygnował z następcy. Suzuki zaprezentowało SX4 S-Crossa. Po trzech latach pojazd przeszedł lifting. Nowe jednostki napędowe, wyposażenie, nowy grill, zderzak i reflektory.

O gustach się nie dyskutuje
To zastrzeżenie nie jest rzucone tak sobie. Poliftowa twarz SX4, jest delikatnie mówiąc, oryginalna. Dlaczego ktoś w Suzuki zadecydował, żeby auto obdarować czymś tak kontrowersyjnym? Nie wiem, ale pewne jest to, że jadąc SX-em na pewno nie będziemy anonimowi. W kategorii zmian w eksterierze to nie wszystko. Lekkiej modyfikacji doczekał się cały przód auta. Teraz sprawia wrażenie, jakby pod nieco innym kątem maska schodziła się z szybą. I to akurat wyszło pojazdowi na dobre. Tylnej części (poza niewielką interwencją w wygląd lamp) SX w zasadzie nie dotknęła dobra zmiana. To znaczy – cała reszta wygląda tak, jak wyglądała, czyli nieźle.

Kokpit to kwintesencja prostoty
Żadnych udziwnień, stylistycznych fajerwerków. Po prostu, czytelnie i logicznie. No, może poza jednym detalem. Sterowanie zmianą parametrów odczytywanych na wyświetlaczu pomiędzy zegarami odbywa się nadal magicznym patyczkiem schowanym za szerokim wieńcem kierownicy. Zmiana ustawień w czasie jazdy jest wprawdzie możliwa, ale mało bezpieczna. Cała reszta, bez zastrzeżeń. Szczególnie nowy interfejs pokładowej elektroniki. 

Dostęp do kokpitu jak i jego pojemność – bez zastrzeżeń. Auto sprawdzi się nawet w dłuższej podróży. 4 osoby przewiezie komfortowo. Wpięć, ewentualnie na krótkim dystansie Bagażnik to 430 litrów do linii okien i 1270 po złożeniu foteli. Wynik – co najmniej niezły.

Bez diesla
Suzuki, jako jedno z pierwszych zrezygnowało z silników diesla! Obecnie, SX4 jest dostępne tylko z jednym, czetrocylindrowym silnikiem 1,4 o mocy 128 KM dostępnej przy 5500 obrotach i 235 Nm momentu obrotowego w zakresie 2000 do 3000 obrotów. Auto jest oferowane wyłącznie z napędem na  wszystkie koła Allgrip. W tej konfiguracji auto rozpędza się do 190 km/h a pierwsze „sto” osiąga po około 10 sekundach. Motor jest naprawdę dynamiczny i elastyczny. Powiem wprost, jestem zdeklarowanym wrogiem downsizingu. Ale, potrafię docenić dobrą robotę. A tę, inżynierowie Suzuki zrobili tworząc BoosterJeta.

Suzuki SX4 S-Cross jest dostępny z napędem Allgrip. Jest to rodzaj napędu w którym kołami napędzanymi stale są koła przednie. Elektronika dołączą w razie potrzeby koła tylne. System kontroluje pracę napędu, wspomagania kierownicy, silnika i systemu ESP. Korzystając z pokrętła wybieramy AUTO, SPORT, SNOW lub LOCK. W trybie AUTO, system wykorzystuje napęd na przednie koła, dołączając w momencie wykrycia uślizgu, koła tylne. SPORT załącza od razu pracę wszystkich kół. Komputer steruje przy tym momentem obrotowym i charakterystyką przyspieszenia dopasowując reakcję jednostki napędowej na padał gazu. SNOW przewidziano dla oblodzonych, ośnieżonych nawierzchni. Tu system steruje napędem obu osi tak, aby zapewnić najlepszą trakcję. LOCK zaprogramowano do pokonywania grząskich przeszkód. Mniej momentu trafia na koła pzrednie. Więcej jest przekazywane do osi tylnej.

SX4 S-Cross to tak zwana mikrohybryda
Układ jest oparty o 48 woltową instalacje elektryczna. Układ magazynuje energię a oddaje ją w trakcie przyspieszania, albo w sytuacji gdy kierowca dynamicznie wdusi pedał gazu. Czy swoisty KERS działa? Chyba tak. Katalogowo, silnik miał „pożerać” około 5,0 litra w cyklu miejskim, 4,0 w trasie i tyleż średnio. W naszym teście, w trasie auto konsumowało około 5,5 litrów, w mieście około 7. Średnia obliczona po około 1000 kilometrach wyniosła 6 litrów! 

Silnik wspiera nieźle działająca, manualna skrzynia biegów. Kolejne przełożenia wskakują bez oporu. Bardzo przyjemny w codziennej eksploatacji jest krótki skok lewarka. Nie można też mieć zastrzeżeń do precyzji jej działania.   

Przemieszczanie się crossoverem od Suzuki, to spora frajda. Zawieszenie doskonale „współpracuje” z gorszymi nawierzchniami. Miękko przeskakuje nierówności a do wnętrza auta nie dochodzą żadne odgłosy związane z praca systemu. Przy okazji, jest na tyle sprężyście, że samochód nie kiwał się niczym jacht przy ryczących czterdziestkach.  

SX4 S-Cross do nowości nie należy. Ale, pomimo 8 lat jakie dzielą go od debiutu, ciągle znajduje nabywców.  Nie jestem tym faktem specjalnie zdziwiony. Suzuki przyzwyczaiło nas, że czas życia kolejnych konstrukcji jest dłuższy niż u konkurencji. Co dobrze świadczy o konstrukcjach z Hamamatsu. Prawda jest taka, że kupując auto oczyma, wybierzemy nowość, nie zawsze sprawdzoną, za to widoczną. Kiedy zwycięży rozsądek, poszukamy czegoś, co już się sprawdziło...
Paweł Pusz

Zalety auta:

- zawieszenie
- cena
- silnik z układem SVHS

Wady
 auta:
- kontrowersyjny wygląd
- wiek konstrukcji

Podstawowe dane techniczne Suzuki SX4 Hybrid Allgrip 1,4 BoosterJet 128 KM SVHS MT6:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4300/1785/1575/2600 mm
Silnik: benzynowy wsparty turbiną 1373 cm
Moc maksymalna: 129 KM przy 5500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy:  235 Nm przy 2000 – 3000 obr./min

Napęd: AWD
Skrzynia: manualna 6 biegowa
Prędkość maksymalna: 190 km/h

Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,0/4,0/4,0
Pojemność zbiornika paliwa: 47 l

Pojemność bagażnika: 430/1269 l
Cena: od 79 500 zł (wersja 1.4 BOOSTERJET 2WD 6MT Comfort Plus)
Cena wersji testowej: od 94 500 zł


Tagi:
Suzuki SX4 Hybrid Allgrip 1, 4 BoosterJet 128 KM SVHS MT6, Suzuki SX4 Hybrid Allgrip 1, 4 BoosterJet 128 KM SVHS, Suzuki SX4 Hybrid Allgrip 1, 4 BoosterJet 128 KM, Suzuki SX4 Hybrid Allgrip 1, 4 BoosterJet, Suzuki SX4 Hybrid Allgrip 1, 4, Suzuki SX4 Hybrid Allgrip, Suzuki SX4 Hybrid, Suzuki SX4, test Suzuki SX4 Hybrid Allgrip 1, 4 BoosterJet 128 KM SVHS MT6, test Suzuki SX4 Hybrid Allgrip 1, 4 BoosterJet 128 KM, test Suzuki SX4 Hybrid Allgrip 1, 4 BoosterJet, test Suzuki SX4 Hybrid Allgrip 1, 4, test Suzuki SX4 Hybrid Allgrip, test Suzuki SX4 Hybrid, test Suzuki SX4

Zobacz podobne artykuły:

Damian Durkacz dołączył do Suzuki Top Team
kalendarz 18/06 2021

Damian Durkacz dołączył do Suzuki Top Team

Wiadomości / News

2021.06.18

Młody i utalentowany pięściarz - Damian Durkacz będzie wspierany przez Suzuki.
Seat Tarraco 2,0 TDI FR 4Drive  200 KM DSG7 – Widać podobieństwo
kalendarz 12/05 2021

Seat Tarraco 2,0 TDI FR 4Drive 200 KM DSG7 – Widać podobieństwo

Testy / Testy

2021.05.12

Macie wrażenie deja vu? Że gdzieś już to widzieliście? I słusznie. Bo tworząc Tarraco, Hiszpanie poszli na skróty. Zamiast bawić się długim i kosztownym procesem projektowania auta, zaadaptowali... Volkswagena Tiguana. I wysz...
Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM MT6 – Miejski gokart?
kalendarz 11/05 2021

Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM MT6 – Miejski gokart?

Testy / Testy

2021.05.11

Suzuki Swift dobiega właśnie czterdziestki. Pierwsze Swifty trafiły na rynek w 1983 roku. Obecna generacja, szósta z kolei jest z nami od 2017 roku.

Firmy z branży

AutoSkaczkowski. Rok założenia 1971. Autoryzowany Salon i Serwis Jeep, Chrysler, Dodge i Suzuki.

mazowieckie
ul. Oczapowskiego 3
01-843 Warszawa
Tel.: Salon: (+48) 22 864 27 07, (+48) 22 864 29 12
https://autoskaczkowski.pl/
Najnowsze artykuły:
Ubezpieczyciel musi zapłacić za 2 opony, nie jedną

Ubezpieczyciel musi zapłacić za 2 opony, nie jedną

Finanse / Ubezpieczenia

2021.09.16

Zniszczona opona? Trzeba wymienić jedną, bo druga ma jeszcze ponad połowę bieżnika?
Rajdowy Ustroń po raz piąty

Rajdowy Ustroń po raz piąty

Wiadomości / Moto sport

2021.09.16

W najbliższy weekend pasjonaci motoryzacji zwrócą oczy w stronę Ustronia.
 VW ID. Buzz AD – Cicho i bez kierowcy

VW ID. Buzz AD – Cicho i bez kierowcy

Warsztat / Technika

2021.09.15

Jeden z pierwszych pięciu autonomicznych pojazdów testowych ID. Buzz AD (Autonomous Driving) właśnie przechodzi testy.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.