Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Suzuki Swace Hybrid 1,8 Elegance 2WD E-CVT 122 KM – Niczym Corolla 
kalendarz 08/08 2023

Suzuki Swace Hybrid 1,8 Elegance 2WD E-CVT 122 KM – Niczym Corolla 

Testy / Testy / Suzuki

Jest niczym kopia Toyoty Corolli. Suzuki tego zresztą nie ukrywa. Przedstawiamy test Suzuki Swace Hybrid 1.8 Elegance.

Minęło już 21 lat od zakończenia produkcji modelu Baleno. Od tamtej pory, Suzuki nie oferowało auta, które byłoby rodzinnym kombi. Do tej pory odbiorcami Suzuki były osoby szukające miejskie terenówki. Aż do teraz.

Na pomoc Toyota
Z pomocą Suzuki przyszła Toyota. Z kilku powodów. Po pierwsze ekologicznych – oferuje napędy hybrydowe, a po drugie stworzenie własnego modelu jest bardzo drogie i nie zawsze może przynieść zysk. Suzuki pokusiło się nie o byle co, bowiem sięgnęło po jeden z najpopularniejszych aut na świecie, które jest bardzo cenione na rynku, czyli po Toyotę Corollę Hybrid.

W ten sposób zmieniając znaczek na ten z logo Suzuki powstało Suzuki Swace Hybrid. No może nie do końca tylko. Bowiem z zewnątrz Suzuki odróżnia się w stosunku do Toyoty kilkoma szczegółami. Zdecydowanie inny niż w Corolli jest zderzak, Inaczej prezentuje się przeprojektowany, trapezoidalny wlot powietrza. Wreszcie wyżej zostało umieszczone wspomniane logo. 

Jak w Toyocie
Wewnątrz Suzuki na próżno szukać jest oryginalności. To po prostu jest wierna kopia kokpitu Corolli. W przypadku drugiego klona, czyli Suzuki Across kokpit też nie uległ zmianom. Choć interfejs ten z Suzuki działa wolniej. Wygląd kokpitu jest typowy dla Toyoty. Zatem jest poprawny, a sam jego styl można określić jako zachowawczy. W Suzuki nie zdecydowali się na wprowadzenie zmian. Szkoda, bowiem w niektorych przypadkach aż się o nie prosi. Choć wnętrze zaprojektowano zgodnie z zasadami ergonomii, to niektóre elementy możnaby poprawić. Siermiężność niektórych rozwiązań z Toyoty aż boli. Przykład? Dd niepamiętnych czasów inżynierowi i styliści w Toyocie nie zmienili wyglądu przycisków i paneli sterowania. W tym przypadku można byłoby pokusić się o zmianę.

Jeden z największych
Suzuki Swace Hybrid może pochwalić się jednym z najlepszych wyników w swojej klasie, jeśli chodzi o pojemność bagażnika. Wynosi ona 596 litrów. Dodatkowo przestrzeń bagażowa ma równe kształty i jest ustawna. Po złożeniu oparcia kanapy uzyskamy ponad 1600! W typowym, kompaktowym rodzinnym kombi w komfortowych warunkach pojadą 4 osoby. Bez problemów i do tego całkiem wygodnie zmieści się nawet 5. Zewnętrzne siedziska tylnej kanapy posiadają mocowanie IsoFix. Dodatkowo tylne drzwi otwierają się szeroko, umożliwiając łatwe zapięcie dzieci w fotelikach.

Jeden silnik
Swace oferuje tylko jeden jego wariant: benzynowy silnik 1.8 o mocy 98 KM i wspomagający go 72-konny motor elektryczny. W sumie oba dają 122 KM mocy maksymalnej i 145 Nm momentu obrotowego przy 3600 obrotach. Przyspieszenie w fotel nie wgniata, ale na pewno nie będziemy zawalidrogą. Rozsądne 11,1 s do 100 km/h i 180 km/h maksymalnie to wynik, który sporemu, rodzinnemu kombi wstydu nie przynosi. Komputer sterujący decyduje kiedy jedziemy na prądzie, a kiedy na benzynie. Suzuki Swace zaskakuje jednak oszczędnością. W mieście zadowala się niewiele ponad 4 litrami benzyny. Poza miastem bez problemów osiągniemy wynik na poziomie około 5 litrów, a na drodze ekspresowej litr więcej. Ponieważ napęd hybrydowy nie jest oszczędny przy wyższych prędkościach, to o ile poruszając się z prędkością 130 km/h zużycie paliwa wynosi około 7 litrów, to już przy 140 km/h zużycie winduje do poziomu 10 litrów. 

Tylko z E-CVT 
Silnik współpracuje jedynie ze skrzynią typu E-CVT. To idealne rozwiązanie na miasto. W ofercie nie ma skrzyni manualnej.  Napęd na przednie koła i skrzynia bezstopniowa E-CVT to rozwiązanie typowe dla hybryd Toyoty. Wariator nie jest wprawdzie demonem szybkości w działaniu, ale pracuje sprawnie i względnie (jak na skrzynię CVT oczywiście) cicho. CVT pracuje na tyle dobrze, że podczas przyspieszania silnik spalinowy nie wchodzi już na tak wysokie obroty, jak kiedyś.
Prowadzenie Suzuki Swace jest bardzo stabilne. To zwinny pojazd. Chętnie i bez oporu wpisuje się w ciasne nawet łuki. Bez problemów je opuszcza. Nie bez znaczenia pozostaje stosunkowo nisko umieszczony dzięki akumulatorom trakcyjnym środek ciężkości. Nie sposób też pominąć dobrze zestrojonego wielowahaczowego zawieszenia osi tylnej. Całość dzielnie wspiera bardzo precyzyjny i czuły układ kierowniczy. Połącznie tych elementów sprawia, że jazda Swace jest nad wyraz przyjemna.

Współpraca z Toyotą na pewno wyszła Suzuki na korzyść. W gamie aut pojawił się prawdziwy rodzinny pojazd, który posiada wiele zalet. Wreszcie dzięki temu rozwiązaniu posiada obecnie jeden z najlepszych kompaktowych aut na rynku.
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- sprawdzona konstrukcja
- pewne prowadzenie
- oszczędny napęd hybrydowy
- pojemność kokpitu i bagażnika

Wady auta:
- infotainment

Podstawowe dane techniczne Suzuki Swace Hybrid 1,8 Elegance 2WD E-CVT 122 KM:
Wymiary (d/s/w/ro): 4655/1790/1460/2700 mm
Silnik: 1798 cm3
Maksymalna moc: 122 KM
Moc silnika elektrycznego:72 KM
Napęd: przedni
Skrzynia biegów: automatyczna, bezstopniowa eCVT 
Maksymalny moment obrotowy: 145 Nm 
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,1 s
Pojemność bagażnika: 596/1606 l
Zbiornik paliwa: 43 l
Akumulator trakcyjny: 3 kWh
Spalanie deklarowane (m/tr/śr): 4,1/3,7/4,5 l
Spalanie w teście: 4,4/4,2/6,8 l
Cena: od 126 900 zł (wersja Premium Plus)
Cena wersji testowej: od 136 900 zł


Tagi:
Suzuki Swace Hybrid 1, 8 Elegance 2WD E-CVT 122 KM, Suzuki Swace Hybrid 1, 8 Elegance 2WD E-CVT, Suzuki Swace Hybrid 1, 8 Elegance 2WD, Suzuki Swace Hybrid 1, 8 Elegance, Suzuki Swace Hybrid 1, 8, Suzuki Swace Hybrid, Suzuki Swace, test Suzuki Swace Hybrid 1, 8 Elegance 2WD E-CVT 122 KM, test Suzuki Swace Hybrid 1, 8 Elegance 2WD E-CVT, test Suzuki Swace Hybrid 1, 8 Elegance 2WD, test Suzuki Swace Hybrid 1, 8 Elegance, test Suzuki Swace Hybrid 1, 8 Elegance, test Suzuki Swace Hybrid 1, 8, test Suzuki Swace Hybrid, test Suzuki Swace

Zobacz podobne artykuły:

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje
kalendarz 10/06 2024

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje

Testy / Testy

2024.06.10

Bez dwóch zdań sylwetka Hyundaia IONIQ 5 wygląda na tyle awangardowo, że nie sposób jest przejść obok niego obojętnie. Jak jest naprawdę?
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia
kalendarz 21/05 2024

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk
kalendarz 21/05 2024

Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Testy / Testy

2024.05.21

Choć nie jestem zwolennikiem aut elektrycznych, muszę uczciwie przyznać, że Enyaqa polubiłem.
Najnowsze artykuły:
W maju Polacy chętnie kupowali auta

W maju Polacy chętnie kupowali auta

Wiadomości / Gorące tematy

2024.06.13

W ubiegłym miesiącu zarejestrowano aż 27 proc. więcej używanych samochodów niż w tym samym czasie rok wcześniej.
 1000 Miglia 2024 - Silna ekipa Mercedes-Benz Classic

1000 Miglia 2024 - Silna ekipa Mercedes-Benz Classic

Moto fanatyk

2024.06.12

W tegorocznym wyścigu 1000 Miglia fabryczna ekipa Mercedes-Benz Classic będzie miała reprezentację dziesięciu aut.
 Kajetanowicz wystartuje w 80. Rajdzie Polski

Kajetanowicz wystartuje w 80. Rajdzie Polski

Wiadomości / Moto sport

2024.06.12

Kajetanowicz potwierdził udział w 80. Rajdzie Polski, który stanowi w tym roku siódmą rundę WRC.