Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Fabia I i II – Jaką wybrać wersję?
kalendarz 28/10 2014

Skoda Fabia I i II – Jaką wybrać wersję?

Skoda

Praktyczna za rozsądną cenę. Fabia wciąż cieszy się dużą popularnością.

Od początku tego roku w serwisie otoMoto szukano tego auta ponad 3 mln razy. W tym czasie pojawiło się 21 000 ogłoszeń sprzedaży Fabii (12 000 modelu pierwszej generacji i 9 000 drugiej). Jakie zatem wersje i ceny są najpopularniejsze na rynku wtórnym.

Polacy poszukują samochodów z polskich salonów. Nie inaczej jest w przypadku Skody Fabii. W pierwszym półroczu 2014 r. 98,5 proc. poszukujących w polu „Kraj pochodzenia” zaznaczyło „Polska”. Aż 60,5 proc. modeli pierwszej generacji i 78 proc. drugiej generacji tego modelu dostępnych na naszym rynku to egzemplarze krajowe. Odpowiednio 33,5 proc. i 15,5 proc. to auta z Niemiec.

Ponad połowa użytkowników (52 proc.) szuka silnika benzynowego, a 26 proc. wysokoprężnego. 22 proc. kupujących szukało egzemplarzy z zamontowaną instalacją gazową. Popyt jest adekwatny do podaży, ponieważ 67 proc. Fabii pierwszej generacji to auta benzynowe, a 24 proc. ma silniki diesla. W nowszej wersji jest to odpowiednio 51 proc. i 45 proc.

16 proc. potencjalnych klientów przeznacza na ten zakup maksymalnie 10 tys. zł. 13 proc. ogranicza swoje wyszukiwania do aut w cenie "do 20 tys.". A jak wygląda oferta? W przedziale od 5 do 15 tys. zł. wystawianych jest 68 proc. wszystkich egzemplarzy tego modelu I generacji. Za II wersję trzeba zapłacić dużo więcej. 23 proc. z nich oferowanych jest w przedziale od 15 do 20 tys. zł., a 20 proc. w granicach 20-25 tys zł.

32,5 proc. osób, które szukają Fabii woli te z silnikami o poj. nie większej niż 1400 cm3, a tylko 16 proc. wybrało opcję "do 1600 cm3". Sprzedawcy oferują właśnie takie wersje. Silniki o poj. 1.2 i 1.4 stanowią 82 proc. (I generacja) i 68 proc. (II generacja) wszystkich ofert. Sprzedawcy deklarują w Fabiach I przebiegi w przedziałach 100-150 tys. km (36 proc.) i 150-200 tys. (32 proc.). W drugiej generacji to 50-100 tys. km (24,5 proc.) 100-150 tys. (21 proc.). Najwyżej 50 tys. km przejechało 22 proc. egzemplarzy.

10,5 proc. użytkowników interesuje się Fabią nie starszą niż 2007 rok. Nieco ponad 9 proc. szuka roczników nie starszych niż 2004. Tyle samo ogranicza się do 2010 i 2008. Sprzedawcy natomiast oferują głównie roczniki 2003 (19 proc.), 2001 (15 proc.) i 2002 oraz 2004 (po 14,5 proc.) w przypadku I generacji. W drugiej wersji najpopularniejsze są roczniki 2010 (23 proc.), 2009 (16 proc.) oraz 2008, 2014 i 2011 (po 15 proc.).

[gallery ids="46912,46911,46910,46909"]  

Zobacz podobne artykuły:

Škoda przedłuża umowę z Tour de France
kalendarz 18/03 2024

Škoda przedłuża umowę z Tour de France

Wiadomości / News

2024.03.18

Po dwóch dekadach Škoda przedłuża współpracę do 2028 r.
Nowa wystawa w muzeum Škody
kalendarz 10/03 2024

Nowa wystawa w muzeum Škody

Moto fanatyk

2024.03.10

Od 17 stycznia br. w muzeum marki Škoda trwa prezentacja najnowszej wystawy poświęconej działaniom firmy w ochronę środowiska.
Skoda Octavia – przed premierą
kalendarz 06/02 2024

Skoda Octavia – przed premierą

Prezentacje / Nowości

2024.02.06

Po modelach Kamiq i Scala, Skoda modernizuje kolejny przebój w swojej gamie.
Najnowsze artykuły:
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.