Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4 DSG - Duży, większy, Superb
kalendarz 15/02 2019

Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4 DSG - Duży, większy, Superb

Testy

W 2000 roku ktoś w Wolfsburgu albo (i) Mladej  Boleslaw doszedł do wniosku, że czas na Skodę w segmencie D. Pierwotnie, miała się nazywać Montreux. Tak w każdym razie ochrzczono prototyp. Ostatecznie w 2001 roku zadebiutował Superb.

Z Passatem B5 (i Audi A4) dzielił wygląd i płytę podłogową. Od razu zyskał też miano Phaetona dla ubogich. Ale koncepcja okazała się słuszna. ,,Prawie” Phaeton spodobał się nie tylko fanom czeskiej marki. Druga generacja Superba w niczym nie przypominała już Passata ani Phaetona. I pomimo kontrowersji (tył sedana był ładny… inaczej) ugruntowała pozycję Skody w segmencie. -  Superb jest urodziwy, pojemny i wygodny. Przy okazji, oferuje spory komfort za umiarkowaną cenę. Ale, myliłby się ktoś, kto sądzi że największa Skoda jest najtańsza. Oj, nie. To „se nevrati”, jak mawiają Czesi. Ich auto nie jest tanie, tylko… idealnie wycenione. I coś w tym jest.

Wielkie, największe...
Tak, jak uczyć się pływać to na głębokiej wodzie. Jak robić auto w segmencie D - to od razu największe. Taki pewnie zamysł towarzyszył inżynierom. I tę wielkość widać i na zewnątrz i we wnętrzu. Bez względu na generację. Ale najnowszy Superb to wręcz mastodont. Przestrzeni jest wręcz nadmiar. Jak to w segmencie D bywa, więcej mają pasażerowie tylnej kanapy, niż przednich foteli. Ale w błędzie jednak będzie ten, kto sądzi, że na kanapie pojadą w komforcie 3 osoby. Zdecydowanie nie! Winowajcą jest wysoki i szeroki tunel środkowy. W przypadku auta testowego jego gabaryty były uzasadnione. Liftback który testowaliśmy miał bowiem napęd AWD.

DNA Volkswagena
We wnętrzu czuć design i myśl stylistyczną rodem z Wolfsburga. Wszystko uporządkowane i ergonomiczne aż do bólu. O jakiejkolwiek przypadkowości czy braku ergonomii - mowy nie ma. Tu nad każdym detalem deliberował sztab stylistów i inżynierów. Dlatego wsiadając za kierownicę intuicyjnie wiemy, co gdzie i dlaczego. W odróżnieniu od producentów z Francji czy Włoch, gdzie najważniejszy jest wygląd, ludzie z koncernu VAG kochają ułatwiać życie klientom. I chwała im za to. Bo nie dość, że ich konstrukcja jest ładna, to jeszcze prosta w obsłudze.

Fotele i tylna kanapa, pod każdym względem modelowe. Fotele z przodu, skrojono idealnie dla każdego typu sylwetki. Dobrze trzymają i w pionie i w poziomie. Szeroki zakres regulacji plus regulowana kierownica, do tego nie ma najmniejszych problemów z komfortem podróżowania. Kanapa ma idealnie dobraną szerokość siedziska i nachylenie podparcia.

Jeden z wielu atrybutów
Ogromnym atutem jest bagażnik. Choć to liftback, pojemności mogłoby mu pozazdrościć niejedno kombi. 625 litrów w standardzie i 1760 po złożeniu oparcia, to absolutny rekord w klasie. Jeżeli dodamy do tego płaską podłogę, regularne kształty i stosunkowo niski próg załadunkowy wychodzi nam obraz bagażnikowej perfekcji.

Dynamicznie i oszczędnie
Pod maską, jak w przypadku aut koncernu VAG bywa, przebogata gama motorów. W tym konkretnym przypadku – 9! Pięć z nich to jednostki zasilane benzyną, a 4 – olejem napędowym. Napęd w zależności od wersji na przednia albo obie osie. W tym drugim przypadku, zapewnia go Haldex V generacji. Skrzynie biegów, też w zależności od potrzeb: manualna – 6 biegowa lub 7 biegowy automat DSG. Testowego liftbacka napędzał najmocniejszy z diesli: 2,0 o mocy 190 KM (dostępna przy 3500 obrotach) i imponującym momencie obrotowym - 400 Nm osiąganych w zakresie 1750 – 3250 obrotów. Taki układ zapewnia auta przyspieszenie 8 (!) sekund i prędkość maksymalną na poziomie 230 km/h.

Jednostkę Skody (czyli Volkswagena) warto docenić nie tylko za parametry, ale także za ekonomikę. Nasz testowy Superb (przypominam, z napędem 4x4) zassał w trasie średnio (dane dotyczą całego testu) 6,3 litra oleju napędowego. W mieście, spalanie rosło do 6,8 litra! Tu jakikolwiek komentarz jest chyba zbyteczny?

Prowadzenie na plus
Prowadzenie to czysta przyjemność Powiem tak, szukanie wad to byłoby wprost nietaktowne. Nic czeskiemu sedanowi do zarzucenia nie mam. Układ kierowniczy precyzyjny, jak w każdym… Volkswagenie. Pomimo gabarytów pojazd prowadzi się… kompaktowo. Spora w tym zasługa Haldex i układu AWD. Pewność prowadzania (ale i komfort) podnosi znane z innych aut koncernu VAG - adaptacyjne zawieszenie Dynamic Chassis Control (DCC). System oferuje pięć predefiniowanych stylów czy może trybów jazdy. Normal (do codziennego zastosowania), Sport (do nieco bardziej dynamicznej jazdy na zakrętach), Comfort (podczas długich podróży) lub Eco (dla wyjątkowo niskiego zużycia paliwa)..
Skoda Superb jest duża, przemyślnie zaprojektowana, przestronna. Do tego bardzo oszczędna i nad wyraz rozsądnie wyceniona. Nie, to nie slogan reklamowy. To… Superb!
Paweł Pusz

Zalety:
- pojemność kokpitu
- ogromny bagażnik
- stylistyka

Wady:
- szeroki tunel środkowy

Podstawowe parametry techniczne Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4 DSG :
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4861/1864/1468/2841
Silnik: turbodiesel
Pojemność: 1968 cm3
Moc maksymalna: 190 KM przy 3500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy:   400 Nm od 1750 - 3250 obr./min
Napęd: AWD (Haldex V gen)
Skrzynia: DSG 7 przełożeń
Osiągi (0-100) 8,0 s.
Prędkość maksymalna: 228 km/h
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,9/4,7/5,1
Pojemność zbiornika paliwa: 66 l
Pojemność bagażnika: 625/1760 l
Cena auta: od 95 200 zł
Ceny wersji Sportline: od 123 400 zł
Cena auta prezentowanego: 193 650  zł

 


Tagi:
Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4 DSG, Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4, Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM, Skoda Superb Sportline 2.0 TDI, Skoda Superb Sportline, test Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4 DSG, test Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4, test Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM, test Skoda Superb Sportline 2.0 TDI, test Skoda Superb Sportline, opinie Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4 DSG, opinie Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4, opinie Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM, opinie Skoda Superb Sportline 2.0 TDI, opinie Skoda Superb Sportline, opinie Skoda Superb Sportline

Zobacz podobne artykuły:

Volvo V60 D4 2,0 Inscription 190 KM – Kochajmy diesle, tak szybko odchodzą…
kalendarz 23/02 2019

Volvo V60 D4 2,0 Inscription 190 KM – Kochajmy diesle, tak szybko odchodzą…

Testy / Testy

2019.02.23

V60 debiutował w 2010 roku na paryskim salonie samochodowym. W 2013 roku pojazd przeszedł lifting. A na początku zeszłego roku poznaliśmy II generację kombi ze Szwecji rodem.
Ford Mondeo 2,0 Hybrid Titanium – Inny pomysł na rodzinną limuzynę
kalendarz 22/02 2019

Ford Mondeo 2,0 Hybrid Titanium – Inny pomysł na rodzinną limuzynę

Testy / Testy

2019.02.22

Nie masz hybrydy, nie ma cię na rynku. To obecnie moda, ale nie tylko. Hybryda to - przeliczeniowo, oszczędność dla producenta w „wydalaniu” CO2. Tak, wiem że to bzdura, ale…
Nissan Leaf II Tekna – Na bateryjce
kalendarz 22/02 2019

Nissan Leaf II Tekna – Na bateryjce

Testy / Testy

2019.02.22

Czy taka jest przyszłości motoryzacji? Nie wiem. Ale wszystkie znaki na ziemi i niebie wykazują, że nie jest to wykluczone.
Najnowsze artykuły:
Ładowanie zamiast tankowania - tak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji?

Ładowanie zamiast tankowania - tak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji?

Wiadomości / Gorące tematy

2019.03.25

Czy motoryzacja zostanie zdominowana przez napędy elektryczne?
35 lat Renault 25

35 lat Renault 25

Moto fanatyk

2019.03.24

W tym roku mija 35 lat od premiery Renault 25. Choć nie był to pierwszy luksusowy model marki, odegrał ważną rolę w historii firmy, stanowiąc przełom technologiczny.
Następny Fiat 500 będzie elektryczny?

Następny Fiat 500 będzie elektryczny?

Wiadomości / News

2019.03.24

Nowa generacja 500-tki ma być wyposażona tylko w napęd elektryczny, potwierdza włoski producent.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.