Skoda Octavia Scout – W teren, lekki teren
Wraz z pojawieniem się czwartej generacji Octavii, gamę uzupełni teraz uterenowione kombi.
Choć w ofercie Skody przybywa popularnych SUV-ów (Kodiaq, Karoq, Kamiq), producent nie rezygnuje z praktycznego kombi z napędem 4x4 i większym prześwitem. Tym bardziej, że Skoda ma już spore doświadczenie w produkcji aut z napędem obu osi. Pierwszy model tego typu, o off-roadowym charakterze, pojawił się w 2007 r. Teraz Skoda prezentuje pierwsze fakty i zdjęcia najnowszej Octavii w wersji Scout.
Podobnie, jak poprzednie wersje Scouta, obecny model wyróżnia się nadwoziem o „uterenowionym” charakterze. Samochód otrzymał wzmocnione zderzaki - każdy z aluminiową osłoną podwozia oraz czarnymi elementami wykończenia. Całości dopełniają 18-calowe srebrne obręcze kół ze stopów lekkich Braga dostępne w standardzie lub opcjonalne 19-calowe obręcze kół Manaslu oraz antracytowe obręcze Braga. Relingi dachowe, listwy wokół szyb oraz obudowy lusterek są chromowane. Octavia Scout standardowo jest wyposażona w światła przeciwmgłowe LED oraz technologię Full LED Matrix dla przednich reflektorów.
Poruszanie się po drogach gorszej jakości i leśnych duktach ułatwia prześwit większy o 15 mm. Szkoda jednak, że jest to mniej niż dotychczas – poprzednik wyróżniał się prześwitem wynoszącym 30 mm a pierwszy model tego typu – 40 mm. Jednocześnie najnowsza wersja Scouta jest o 16 mm dłuższa i 15 mm szersza od podstawowej Octavii i mierzy odpowiednio 4703 mm i 1829 mm.
Wystrój wnętrza poza kilkoma detalami, nie różni się od zwykłej Octavii. Konsola środkowa, listwy drzwiowe oraz uchwyty są wykończone chromowanymi detalami. Aluminiowe nakładki na pedałach i kontrastowe przeszycia na tapicerce, kierownicy i podłokietnikach w kolorze Tabor Brown, zaś dekoracyjne elementy na desce rozdzielczej oraz fotele ThermoFlux z napisem „Scout”. Największa w segmencie pojemność bagażnika wzrosła o kolejne 30 l, osiągając tym samym 640 l.
Po raz pierwszy wersje z podstawowymi silnikami będą dostępne z napędem na przednie koła. Dotyczy to odmian – 1.5 TSI (150 KM) oraz 2.0 TDI (115 KM). Napęd 4x4 i przekładnia DSG będzie standardem natomiast w wersjach - 2.0 TSI (190 KM) i 2.0 TDI Evo (200 KM). Jednocześnie ta ostatnia odmiana może ciągnąć przyczepę o masie do 2000 kg. Wariant 1.5 TSI ma być również dostępny jako łagodna hybryda E-Tec z 7-biegową przekładnią DSG.
Premiera nowego modelu Scout planowana jest na początku lipca. W salonach samochód pojawi się na jesieni.
Norbert Szwarc
Foto: Skoda
Zobacz podobne artykuły:
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
Prezentacje / Nowości
2024.04.12
Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
Prezentacje / Nowości
2024.04.08
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
Wiadomości / News
2024.03.18
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16