Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym
Skoda Octavia RS to bardzo racjonalna propozycja dla osób ceniących sportowe doznania, ale i praktyczność na co dzień.
Słowem jest to auto do wszystkiego. Można nim pojechać na tor, ale także z rodziną na wakacje czy na zakupy. Jaka zatem jest Skoda Octavia RS? Z zewnątrz bez dwóch zdań może podobać się. Nowoczesna sylwetka przyciąga wzrok, choć podobna jest do ,,tradycyjnej” Octavii. Sylwetka prezentuje się bardzo dynamicznie, zaś linia boczna auta przypomina sedana. Ale...to co wyróżnia Octavię to olbrzymia klapa bagażnika. Bardzo ładnie z kolorem nadwozia (błękit race metalizowany) kontrastują czarne elementy (nazwa modelu, felgi aluminiowe, grill, czy listwy). To wszystko w połączeniu z czerwonymi zaciskami hamulców powoduje, że auto wyróżnia się z tłumu przykuwając wzrok przechodniów.
Co oferuje wnętrze?
Przede wszystkim należy podkreślić, że w porównaniu do odmiany standardowej wersja RS sporo się różni. Już zasiadając za kierownicą docenimy rewelacyjne kubełkowe fotele, które nie tylko zapewniają doskonałe boczne trzymanie, ale umożliwiają komfortową podróż nawet na dłuższych trasach. Do tego wyglądają bardzo estetycznie, posiadają białe przeszycia, dodatkowo sporo elementów jest z zamszu, jak również imitujące włókno węglowe. W oczy rzuca się wszędobylska czerń (nawet w tym kolorze jest podsufitka).
Czesi przyzwyczaili nas, że ergonomia auta stoi na bardzo wysokim poziomie. Podobnie jest i w tym przypadku. Wszystko jest w zasięgu ręki. Można sterować różnymi funkcjami za pomocą kierownicy lub środkowego wyświetlacza dotykowego. Ilość miejsca to kolejny atut auta. Zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem. Można pokusić się o stwierdzenie, że Octavia jest klasą samą w sobie pod tym względem w tym segmencie aut. Podobnie jest w kwestii pojemności bagażnika. Oferuje on w zależności od 600 do 1555 litrów. To rewelacyjny wynik, biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z autem segmentu C. Bagażnik został wyposażony w mnóstwo dodatków, haczyków, uchwytów. Znalazło się w nim także gniazdo 12V, a oparcia składa się za pomocą uchwytu. Zastrzeżenia można mieć jedynie do nierównej podłogi.
Skoda od pewnego czasu stosuje oryginalne rozwiązanie w przednich drzwiach, w których można znaleźć ukryte parasolki. Podobnie jest w tym modelu. Bez dwóch zdań wnętrze Octavii to klasa sama w sobie w tej klasie aut. Podobnie jest także pod kątem wyposażenia, które jest niemal kompletne. Auto zostało wyposażone m.in. w: 3-ramienną sportową kierownicę (dla DSG z manetkami), kamerę cofania, Hill Hold Control - wspomaganie ruszania pod wzniesienia, czujniki parkowania z tyłu oraz z przodu z MANOEUVRE ASSIST, FRONT ASSIST - kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania oraz Collision Avoidance, Assist Reflektory główne LED Top Matrix, LANE ASSIST - asystenta pasa ruchu, tylne światła LED TOP z dynamicznymi kierunkowskazami, funkcję SmartLink+ nawigację COLUMBUS (10", 2xUSB-C), DRIVER ALERT - system wykrywający zmęczenie kierowcy, KESSY FULL bezkluczykowy system obsługi samochodu, elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane lusterka zewnetrzne, podgrzewane fotele przednie, LIGHT AND RAIN ASSIST - czujnik zmierzchu i deszczu SUNSET, przyciemniane tylne szyby boczne i szyba pokrywy bagażnika, CLIMATRONIC - automatyczną klimatyzację dwustrefową z regulacją elektroniczną, DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy czy felgi aluminiowe. To tylko wybrane elementy wyposażenia.
Czy podobnie jeździ jak wygląda?
Silnik Skody to jej mocny atut. Pod maską pracuje jednostka 2.0 TSI o mocy 245 KM i momencie obrotowym wynoszącym 370 Nm. To w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną i napędem na przednie koła zapewnia bardzo dobre przyspieszenie. 100 km/h ze startu uzyskamy po 6,8 sekundach, zaś prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Wysoki moment obrotowy zapewnia autu elastyczność, którą docenimy podczas wyprzedzania innych uczestników drogi. Z jednostką napędową współpracuje 7-biegowa skrzynia DSG. Gdybyśmy chcieli zaszaleć pod światłami startując z pełbym gazem, musimy liczyć się z uślizgiem kół i ingerencją systemów kontroli trakcji i stabilności. Ale to cecha przednionapędówek. Silnik zapewnia bardzo fajne doznania i ładnie odpycha ważące 1445 kg auto. Szkoda jedynie, że układ wydechowy został mocno wyciszony. Do naszych uszu nie docierał żaden rasowy pomruk czy dźwięk. Za to wewnątrz kabiny kierowca ma do dyspozycji dźwięk symulowany. Cóż, takie czasy...
Poruszając się Octavią docenimy jej prowadzenie. Jest bardzo pewne. Choć zawieszenie zostało usztywnione, to zapewnia wysoki komfort podróżowania. Octavia posiada także jeszcze jeden duży atut. Jest nim niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Poruszając się na ekspresowych drogach nie spiesząc się możemy uzyskać rezultat w granicach 5l/100 km! Poruszając się na autostradzie auto będzie konsumowało 6-6,5 l/100 km. W warunkach miejskich można osiągnąć 8,5 l/100 km. Średnie zużycie paliwa wynosi wg producenta 6,8-7,1 l/100 km. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 50 litrów. Zawieszenie Octavii choć sztywne zapewnia komfortową podróż. Na nierównościach nie odczujemy dyskomfortu. Auto pewnie prowadzi się, układ kierowniczy jest czuły i zapewnia przyjemność prowadzenia.
Jaka jest Skoda Octavia RS?
Tydzień za jej kierownicą pokazał, że to wyśmienite auto dla kogoś, kto lubi sportowe emocje, ale również podchodzi praktycznie do życia. Auto zapewnia komfortowe podróżowanie, jego zaletą jest także bogate wyposażenie, oszczędna i dynamiczna jednostka napędowa, przestronne wnętrze oraz olbrzymi bagażnik. Żeby stać się posiadaczem Octavii RS, trzeba za nią zapłacić minimum ponad 164 tyś zł. Za nasza odmianę przyszłoby zapłacić 190 400 zł.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- atrakcyjna sylwetka
- wyposażenie
- przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik
- bardzo oszczędny dynamiczny silnik
- jakość wykonania
- komfortowe zawieszenie
Wady auta:
- silnik jest za cichy jak na sportowe auto
- symulowany dźwiek w kabibie
- nierówna podłoga bagażnika
Podstawowe parametry techniczne Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4702/1829/1457/2680 mm
Silnik: benzynowy turbodoładowany
Pojemność silnika: 1984 cm2
Moc maksymalna: 245 KM przy 5 250 – 6 500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm przy 1 600 – 4 300 obr./min
Skrzynia: automatyczna, 7-biegowa
Osiągi (0-100 km/h): 6,8 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie zużycie paliwa: 6,8-7,1 l
Pojemność bagażnika: 600/1555 l
Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
Cena: od 164 400 zł
Cena wersji testowanej: 190 400 zł
Zobacz podobne artykuły:
Dacia Jogger Extreme 1.0 ECO-G 100 KM LPG Sleep Pack – Propozycja nie dla każdego
Testy / Testy
2025.01.07
Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine – czyli tanio i sportowo
Testy / Testy
2025.01.06
MG HS 1.5 T-GDi Exclusive - Czyli chińska szansa na sukces
Testy / Testy
2025.01.06
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19
Samochody Forda na dużym ekranie
Wiadomości / Ciekawostki
2025.01.18
Dakar 2025 na mecie
Wiadomości / Moto sport
2025.01.17