Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a
kalendarz 19/11 2022

Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a

Testy / Testy / Skoda

Potrzebujesz auta, którym możesz bez obaw udać się w gorszy teren, a nie lubisz przy tym SUV-ów? Mamy dla Ciebie rozwiązanie. Jest nią Skoda Ovtavia Combi Scout.

Skoda Octavia należy już od wielu lat (a w zasadzie od samego początku historii tego modelu) do szlagierów sprzedażowych czeskiego producenta. Auto docenia się za przestronne wnętrze, pakowny bagażnik, oszczędne jednostki wysokoprężne, wygodne wnętrze. Dzięki odmianie Scout nie musimy się bać także szutrowych szlaków, to wszystko dzięki zwiększonemu o 15 mm prześwitowi.. 

Octavia Scout zbudowana została na tej samej płycie podłogowej, co VW Golf. Jednak przy długości wynoszącej 4689 mm nie jest to małe auto. Celem projektantów nie było również to, aby pojazd zwracał uwagę na ulicy. I to im się udało. Auto od ,,zwykłej” Octavii wyróżniają nadkola z tworzywa.

Uporządkowane
Do tego zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Wnętrze Skody choć nie porywa, to jest jednak przyjemne. Widać postarano się o ergonomiczność. W oczy rzucają się schowki, półeczki czy kieszenie. Moją uwagę przykuło także wykończenie deski rozdzielczej. Niczym drewno wygląda plastikowa listwa biegnąca od lewych do prawych drzwi. Ciekawy pomysł.

Dodatkowo nad nią znajduje się fragment deski rozdzielczej obszyty przyjemnym materiałem. Skoda urzeka także przestronnością kabiny. Zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni zarówno na nogi i nad głową. Docenimy również auto, gdy przyjdzie nam jechać na urlop. Octavia Scout to prawdziwy wzór praktyczności. 640 litrowy bagażnik to nie wszystko. Gdybyśmy bowiem złożyli tylną kanapę uzyskamy aż 1700 l. Brawo!

Czeski produkt został dobrze wyposażony. Skoda oferuje całkiem pokaźny pakiet asysty kierowcy (za dopłatą). Mamy system Travel Assist, czyli półautonomiczną jazdę po trasach szybkiego ruchu z rozpoznawaniem znaków i adaptacyjnym tempomatem współpracującym z nawigacją (topografia terenu, topografia wytyczonej trasy) czy asystent jazdy w korku. Oczywiście, co nie stanowi zaskoczenia Octavia wyposażona została w kamery cofania. Opcjonalny wyświetlacz head-up display umożliwia pokazywanie informacji dotyczących prędkości, nawigacji itp. Sam system multimedialny Skody jest łatwy w obsłudze, ale...zdarzało mi się że się zawieszał. Taka choroba wieku dziecięcego.  czytelny i prosty w obsłudze, jedynie czasem potrafi się nieco przywiesić. Całe szczęście, że nie zapomniano o przyciskach fizycznych.

Oszczędnie i dynamicznie
Pod maską naszego auta znalazł się 150-konny silnik wysokoprężny. To zdecydowanie najlepszy wybór do tego pojazdu. Jest wystarczająco dynamiczny (przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Octavii 8,5 s), oszczędny a wysoki moment obrotowy wynoszący 360 Nm wpływa na elastyczność jednostki napędowej. Zaletą wyżej wymienionej jednostki jest niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Auto w warunkach pozamiejskich zużywa niewiele ponad 5 litrów oleju napędowego. W mieście wynik jest niewiele o litr większy. Z jednostką napędową współpracuje 7-biegową automatyczną skrzynia biegów. Biegi wybierane są bez jakiegokolwiek szarpania, a jej pracę należy ocenić wysoko. Skrzynia ta sprawdzi się nie tylko podczas poruszania się po zatłoczonych miejskich arteriach. Doskonale sprawdzi się również podczas długich tras. 

Octavia posiada kilka trybów jazdy: Eco, Normal, Sport, Individual, Offroad. W tym ostatnim dołączany napęd 4x4. Nie czyni on z Octavii co prawda auta terenowego, ale doskonale spisuje się na nierównych, błotnistych obszarach. Dodatkowo zwiększony prześwit znacznie ułatwia parkowanie w mieście.

Jak jeździ?
Myli się ten, kto będzie uważał, że Octavia Scout dzięki większemu prześwitowi i wyżej umiejscowionemu środkowi ciężkości będzie się gorzej prowadziła. Jednak powiedzmy sobie jasno, to nie jest auto sportowe. Dodatkowo podczas dynamicznej jazdy pojawia się podsterowność. Układ kierowniczy sprawia wrażenie lekko leniwego, ale zapewnia przy tym wyczucie samochodu. 

Czy warto kupić Octavię Scout? Wydaję się, że jeżeli mieszkasz w miejscu, gdzie droga jest gorszej jakości, potrzebujesz auta nieco wyższego i z napędem na obie osie to jak najbardziej. W przeciwnym razie w zupełności powinna wystarczyć Tobie ,,zwykła” odmiana Octavii. Nie zapominajmy bowiem, że posiada ona wszystkie zalety modelu Scout.

MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- oszczędny i dynamiczny silnik
- przestronne i komfortowe wnętrze
- ogromny bagażnik
- przyjemne wnętrze
- wyposażenie

Wady auta:
- tapicerka, którą łatwo pobrudzić
- zawieszający się zestaw multimedialny

Podstawowe parametry techniczne Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4703/1829/1487 mm
Silnik: wysokoprężny z turbosprężarką
Pojemność: 1968 cm3
Moc maksymalna: 150 KM przy 5200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm przy 1500 obr./min
Napęd: 4x4
Skrzynia: automatyczna 7-przełożeń
Osiągi (0-100 km/h): 8,5 s
Prędkość maksymalna: 218 km/h
Średni zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,1 l
Zbiornik paliwa: 52 l
Pojemność bagażnika: 640/1700 l
Cena auta: 189 050 zł
 


Tagi:
Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI 150 KM DSG7 4x4, Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI 150 KM DSG7, Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI 150 KM, Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI, Skoda Octavia Combi Scout, test Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI 150 KM DSG7 4x4 , test Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI 150 KM DSG7, test Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI 150 KM, test Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI, test Skoda Octavia Combi Scout

Zobacz podobne artykuły:

Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem
kalendarz 28/11 2022

Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Testy / Testy

2022.11.28

Auta z silnikiem wysokoprężnym wymierają. Także SUV-y. Jednak dla osób ceniących takie auta mamy rozwiązanie. Jest nim napędzany silnikiem wysokoprężnym Renault Koleos.
Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?
kalendarz 23/11 2022

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Testy / Testy

2022.11.23

Duster pojawił się na rynku w 2010 roku. Rumuński SUV z francuskim silnikiem od Renault i sporą dawką japońskiej technologii od Nissana szybko zawojował rynki.
Renault Megane 1,6 e-Tech 160 KM Plug-In hybrid A/T – Można się zakochać
kalendarz 15/11 2022

Renault Megane 1,6 e-Tech 160 KM Plug-In hybrid A/T – Można się zakochać

Testy / Testy

2022.11.15

Ford zapowiada koniec produkcji Focusa. Wkrótce zniknie z rynku VW Golf. Renault też wspomina o końcu Megane. W każdym razie tego z motorem termicznym. Wszystko to ponoć z powodu ekologii. Dlatego szanujmy tradycyjne kompakty...
Najnowsze artykuły:
Nissan na pięć gwiazdek

Nissan na pięć gwiazdek

Wiadomości / News

2022.11.30

Po ostatnim cyklu testów bezpieczeństwa pojazdów organizacja Euro NCAP opublikowała wyniki dla najnowszych modeli, które dołączyły do gamy zelektryfikowanych Nissanów. W 100% elektryczny crossover ARIYA oraz SUV X-Trail e-POW...
Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Testy / Testy

2022.11.28

Auta z silnikiem wysokoprężnym wymierają. Także SUV-y. Jednak dla osób ceniących takie auta mamy rozwiązanie. Jest nim napędzany silnikiem wysokoprężnym Renault Koleos.
Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Testy / Testy

2022.11.23

Duster pojawił się na rynku w 2010 roku. Rumuński SUV z francuskim silnikiem od Renault i sporą dawką japońskiej technologii od Nissana szybko zawojował rynki.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.