Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Fabia Style 1,0 TSI 95 KM 5MT - Nie tylko do miasta
kalendarz 10/05 2021

Skoda Fabia Style 1,0 TSI 95 KM 5MT - Nie tylko do miasta

Testy / Testy / Skoda

Fabia obok Octavii to najlepiej sprzedający się model Skody. Jest też pierwszym, nowym modelem samochodu który trafił na salony po przejęciu Skody przez koncern Volkswagena. Kiedy Niemcy zdecydowali się ratować czeskiego producenta aut, błyskawicznie zaprojektowali następcę archaicznej już wówczas Skody Felicji. Fabia I zadebiutowała na rynku w 1999 roku. Czy ktoś wtedy przypuszczał że następca „Felci” stanie się aż takim hitem?

Fabia przypomina mi poniekąd VW Golfa. Nie w wyglądzie jednak rzecz, tylko w swoistej filozofii, jaka towarzyszy kolejnym wcieleniom wolumenowej Skody. Otóż, auto w zasadzie nie zmienia się fizycznie. Kolejne edycje to tylko większe lub mniejsze krągłości karoserii. Istota zmian, to mechanika, elektronika i komfort. Fabia jest coraz bardziej dopieszczana. I z prostego, wręcz prymitywnego wozidła zmieniła się w zaawansowany technologiczne pojazd z pogranicza segmentów: B i C. Pod maską, nowoczesne jednostki napędowe. We wnętrzu, eleganckie i dobrze poskładane detale. Fabia to już nie jest samochód dla mniej wymagających przedstawicieli handlowych.  

Skoda Fabia AD 2020 to auto które tak naprawdę zadebiutowało w w 2014 roku! Dawno, ale Czesi (Niemcy?) zadbali aby się nie zestarzało. W 2018 roku, cztery lata po premierze zadecydowali się na lifting. Jasne, że wygląd nie uległ jakimś istotnym zmianom. Ale, łatwo zauważyć że tym razem bez ingerencji w eksterier się nie obyło. Pojazd zyskał nieco ostrzejsze rysy. Z przodu - przeprojektowany kształt grilla i nowe, diodowe oświetlenie. Z tyłu diody także w wypełnieniu tylnych lamp. Na klapie pojawiły się też poprawiające wygląd głębokie przetłoczenia. 

Inny, w porównaniu z Fabią 2014 jest interior. Ładna deska z bardziej czytelnymi zegarami, ciekawszy i bardziej nowoczesny panel środkowy. No i całkiem nowy infotainment. Wszystko to w lepszym anturażu. Innymi słowy, dużo lepsze jakościowo są materiały, którymi Fabię wykończono. Za to ilość miejsca, ergo komfort - bez zmian. Z przodu i z tyłu siedzi się komfortowo. Cztery osoby pojada Fabią bardzo wygodnie. A to w tej klasie aut nie zdarza się szczególnie często! Przednie fotele, jeśli nie komfortowe, to bardzo wygodne. Kanapa, też. Zarówno kąt pochylenia oparcia jak i długość siedziska, wzorowe. Bardzo wygodne wsiadanie do auta zapewniają szeroko otwierające się drzwi. Bagażnik  to oczywiście nadal 330 litry (po złożeniu oparcia – 1150). 

Jak wspominałem, samochód ma teraz diodowe oświetlenie dzienne. Przy okazji doLEDowania, reflektorom dodano funkcję automatycznego przełączania świateł mijania na drogowe czyli Auto Light Assist. Jest też kilka nowości z dziedziny poprawy bezpieczeństwa: wykrywanie pojazdów w martwej strefie (Blind Spot Detect), obiektów za samochodem (Rear Traffic Alert). 

Zaskoczenie
Największe zaskoczenie czeka pod maską. Być może jako echo Dieselgate, cichutko i znienacka znikł spod niej motor diesla. W ofercie, pozostały tylko motory benzynowe. Dwa to unowocześnione 1,0 MPI o mocach 60 i 75 KM. Obok wolnossących, dwa z doładowaniem 1,0 TSI o mocach 95 i 110. Do testu, otrzymaliśmy Fabię o mocy 95 KM (5000 obrotów) i 160 Nm momentu obrotowego dostępnych w zakresie 1800 – 3500 obrotów. Fabia style z tym motorem może być ona w skrzynie DSG. Nasza, miała jednak 5-biegowego manuala przenoszącego napęd na oś przednią. Jak wyglądają efekty współpracy 95 konnego silnika i pięciobiegowej skrzyni? Całkiem nieźle. Reakcja silnika na wciśniecie pedału gazu nie jest nadmiernie spontaniczna, ale jak na trzycylindrowy motor, nie możemy narzekać. Powiem tak, w mojej opinii jest lepiej niż w przypadku francuskich PureTechów od PSA. I to nie tylko pod względem kultury pracy ale odczucia kierowcy. Auto daje się rozpędzić do 185 km/h a 100 km/h ze startu zatrzymanego osiąga po 10,6 sekundach. Także pod względem ekonomiki jazdy nie jest źle. Katalogowe 5,4 w cyklu miejskim, 3,9 w trasie i 4,4 średnio to w realu  6,2 w mieście, 6,4 w trasie i około 6,0 średnio. W sumie, nie ma się do czego się przyczepić. 

Prowadzenie, bez historii! 
Fabia jest przewidywalna jak... każdy Volkswagen. Bez problemu przyspiesza, sprawnie niweluje ubytki w warstwie ścieralnej i nieźle, pomimo belki skrętnej z tyłu czuje się w zakrętach. Bardzo doceniam komfort akustyczny. W kokpicie jest naprawdę cichutko. Pod tym względem Fabia III FL to gigantyczny postęp! Nawet przy prędkościach autostradowych silnika właściwie nie słychać. Do kabiny przedostają się tylko szum opon i opływającego karoserię powietrza. Przy czym są to dźwięki akceptowalne.

Od 1999 roku Skoda Fabia przeszła, czy w zasadzie przejechała bardzo długą drogę. Od wozidła ekscytującego niczym resekcja zęba trzonowego do ładnego, oszczędnego i nieźle wyposażonego samochodu. Jeździ się nią bardzo przyjemnie. I choć niczym nie zaskakuje, jest wystarczająco komfortowa, dobrze wyposażona i lepiej niż nieźle się prowadzi. Simply Clever...
RED

Zalety auta:
- wygląd
- ekonomiczne jednostki TSI

Wady auta:
- ceny aut z lepszym wyposażeniem

Dane techniczne Skoda Fabia Style 1,0 TSI 95 KM 5MT:
Wymiary (Długość/Szerokość/Wysokość/Rozstaw osi): 3992/1732/1488/2470 mm
Jednostka napędowa: silnik benzynowy 
Skrzynia biegów: manualna 
Pojemność silnika: 999 cm3
Moc/moment obrotowy: 95 przy 5000 obrotów/200 Nm przy 2000 – 3500 obr.
Rodzaj napędu: przedni
Pojemność zbiornika paliwa: 45 l 
Deklarowane zużycie paliwa (m/tr/śr): 5,4/3,9/4,4 l
Przyspieszenie (0-100 km/h): 10,6 s
Osiągi: 180 km/h 
Ceny: od 52 650 zł (wersja 1.0 MPI 60 KM Ambition)
Cena wersji testowanej: od 62 750 zł
Cena auta prezentowanego: 81 500 zł


Tagi:
Skoda Fabia Style 1, 0 TSI 95 KM, Skoda Fabia Style 1, 0 TSI, Skoda Fabia Style 1, 0, Skoda Fabia Style, Skoda Fabia, test Skoda Fabia Style 1, 0 TSI 95 KM, test Skoda Fabia Style 1, 0 TSI, Skoda Fabia Style 1, 0, test Skoda Fabia Style, test Skoda Fabia

Zobacz podobne artykuły:

30 lat Grupy Auto Wimar
kalendarz 09/08 2021

30 lat Grupy Auto Wimar

Wiadomości / Prezentacje

2021.08.09

Początki funkcjonowania Grupy Auto Wimar sięgają 1991 roku, co czyni nas dealerem z już trzydziestoletnią historią działalności. 
Seat Tarraco 2,0 TDI FR 4Drive  200 KM DSG7 – Widać podobieństwo
kalendarz 12/05 2021

Seat Tarraco 2,0 TDI FR 4Drive 200 KM DSG7 – Widać podobieństwo

Testy / Testy

2021.05.12

Macie wrażenie deja vu? Że gdzieś już to widzieliście? I słusznie. Bo tworząc Tarraco, Hiszpanie poszli na skróty. Zamiast bawić się długim i kosztownym procesem projektowania auta, zaadaptowali... Volkswagena Tiguana. I wysz...
Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM MT6 – Miejski gokart?
kalendarz 11/05 2021

Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM MT6 – Miejski gokart?

Testy / Testy

2021.05.11

Suzuki Swift dobiega właśnie czterdziestki. Pierwsze Swifty trafiły na rynek w 1983 roku. Obecna generacja, szósta z kolei jest z nami od 2017 roku.

Firmy z branży

Auto Wimar Białołęka

mazowieckie
ul. Modlińska 224
03-119 Warszawa
Tel.: 22 510-66-00
https://auto-wimar.pl/

Auto Wimar Centrum

mazowieckie
ul. Al. Jerozolimskie 249 B
05-816 Michałowice
Tel.: 22 738 46 00
https://auto-wimar.pl/

Auto Wimar Ursynów

mazowieckie
ul. Gruchacza 39
02-814 Warszawa
Tel.: 22 549 10 00
https://auto-wimar.pl/

Store by Auto Wimar

mazowieckie
ul. Grochowska 306/308
03-840 Warszawa
Tel.: 22 228 80 01
https://auto-wimar.pl/
Najnowsze artykuły:
Ubezpieczyciel musi zapłacić za 2 opony, nie jedną

Ubezpieczyciel musi zapłacić za 2 opony, nie jedną

Finanse / Ubezpieczenia

2021.09.16

Zniszczona opona? Trzeba wymienić jedną, bo druga ma jeszcze ponad połowę bieżnika?
Rajdowy Ustroń po raz piąty

Rajdowy Ustroń po raz piąty

Wiadomości / Moto sport

2021.09.16

W najbliższy weekend pasjonaci motoryzacji zwrócą oczy w stronę Ustronia.
 VW ID. Buzz AD – Cicho i bez kierowcy

VW ID. Buzz AD – Cicho i bez kierowcy

Warsztat / Technika

2021.09.15

Jeden z pierwszych pięciu autonomicznych pojazdów testowych ID. Buzz AD (Autonomous Driving) właśnie przechodzi testy.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.