Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Fabia IV – Większa, bezpieczniejsza i …
kalendarz 13/04 2021

Skoda Fabia IV – Większa, bezpieczniejsza i …

Skoda / Skoda / Nowości

Premiera coraz bliżej a co wiadomo o nowej Fabii?

Już niedługo zadebiutuje czwarta generacja popularnej Fabii. Obok Octavii to najchętniej kupowany model czeskiej marki. Choć na razie samochód skrywa kamuflaż, to jak twierdzi producent, nowy model będzie się wyróżniał nowoczesną stylizacją i przestronnym wnętrzem. Można oczekiwać, że stylistyką upodobni się do innych aut Skody. Nowa Fabia powstała na platformie MQB-A0, na której opiera się VW Polo i VW T-Cross, a także Seat Ibiza i Arona, Audi A1 i Skoda Kamiq.

Uwagę zwraca nowy krój reflektorów. Już w wersji podstawowej dostępne będą w technologii LED. Opcjonalnie występować będą reflektory Full LED wraz z kompleksowym zakresem funkcji lub pełne oświetlenie tylne LED. Pomimo zwiększenia rozmiarów auta, udało się zachować wagę zbliżoną do modelu trzeciej generacji. Długość samochodu wynosi 4107 mm, szerokość 1780 mm, a wysokość 1460 mm. Rozstaw osi natomiast to 2564 mm. Pojemność bagażnika wynosi 380 l, a po złożeniu tylnych foteli wzrasta do 1190 l.

Nowy wystrój otrzyma także przestronne wnętrze. Na tablicy wskaźników znajdzie się  centralnie umieszczony oddzielny wyświetlacz. Po raz pierwszy Fabia będzie dostępna z cyfrowym zestawem wskaźników. W chwili rynkowego debiutu nabywcy będą mieli do wyboru trzy wersje wyposażeniowe: Active, Ambition oraz Style, oferujące nową kolorystykę i materiały, a także wariant Monte Carlo nawiązujący do rajdowej historii marki.

Fabia to nasz bestsellerowy model. W jego nowej odsłonie znacznie ulepszyliśmy wnętrze, zapewniając wysoki poziom komfortu, dodaliśmy nowoczesne funkcje multimedialne oraz innowacyjne systemy wsparcia kierowcy. Jeszcze więcej przestrzeni, mocne i wydajne silniki oraz doskonałe prowadzenie dopełniają obraz nowej Skody Fabia. Pojazd ma wszystko to, czego można oczekiwać od nowoczesnego auta – podkreśla Johannes Neft, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego w Skoda Auto.

Do napędu Fabii posłużą cztery silniki benzynowe  - wolnossący MPI 1.0 o mocy 80 KM i trzy jednostki TSI – 1.0 (95 i 110 KM) oraz 1.5 (150 KM). W podstawowych wersjach napęd będzie przenoszony na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej przekładni manualnej, natomiast odmiana 110-konna wyposażona zostanie w 6-stopniową skrzynię lub automatyczną 7—stopniową przekładnię DSG. W przypadku wersji 1.5 standardem będzie 7-biegowa skrzynia DSG. Fabia będzie spełniała wymogi emisji spalin normy Euro 6d. Skoda nie ma w planach wprowadzenia hybryd.  

W porównaniu do poprzednika, współczynnik oporu powietrza nowej generacji został obniżony z 0,32 do 0,28, dzięki czemu nowa Fabia będzie najbardziej aerodynamicznym modelem w swoim segmencie. Aerodynamikę udało się zwiększyć dzięki wykorzystaniu symulacji CFD (obliczeniowej mechaniki płynów). Dodano również nowy rodzaj żebrowania w przednim zderzaku, który reguluje ilość powietrza przepływającego przez wloty. W sytuacji niskiego zapotrzebowania na chłodzenie, listewki żebrowania zamykają się automatycznie, tym samym zwiększając aerodynamikę pojazdu. Ponadto Fabia jest wyposażona w większy spojler dachowy oraz lotki boczne zapewniające optymalny przepływ powietrza z tyłu pojazdu. Dotyczy to również mocowania lusterek bocznych.

Na pokładzie nie zabraknie nowoczesnych systemów wspierających kierowcę. Na liście znajdą się m in. Travel Assist i Park Assist. Ochronę pasażerów ma zapewniać także 9 airbagów. Dodatkowo znajdą się po raz pierwszy mocowania Isofix dla przedniego fotela pasażera.

Przypomnijmy, że sukces Fabii rozpoczął się w 1999 r. Od tego czasu powstało ponad 4,5 mln egzemplarzy. Światowa premiera nowego modelu zaplanowana jest na maj tego roku. Wersja kombi powinna się pojawić w ciągu dwóch lat.

Norbert Szwarc
Foto: Skoda


Tagi:
Skoda, Skoda Fabia, Skoda Fabia IV, Skoda Fabia 2021

Zobacz podobne artykuły:

Skoda Fabia Style 1,0 TSI 95 KM 5MT - Nie tylko do miasta
kalendarz 10/05 2021

Skoda Fabia Style 1,0 TSI 95 KM 5MT - Nie tylko do miasta

Testy / Testy

2021.05.10

Fabia obok Octavii to najlepiej sprzedający się model Skody. Jest też pierwszym, nowym modelem samochodu który trafił na salony po przejęciu Skody przez koncern Volkswagena.
Skoda Scala 1,5 TSI Style 150 KM 6MT – Zupełnie nowa 
kalendarz 07/05 2021

Skoda Scala 1,5 TSI Style 150 KM 6MT – Zupełnie nowa 

Testy / Testy

2021.05.07

Scala, czyli z łaciny - drabina, powstała na bazie modułowej płyty podłogowej MQB1. Tej samej na której zbudowano VW Polo i T-Rocka ale także Seaty: Aronę i Ibizę.
Skoda Kamiq 1,0 TSI Style 115 KM 6AT – Najmniejszy nie musi być mały...
kalendarz 07/05 2021

Skoda Kamiq 1,0 TSI Style 115 KM 6AT – Najmniejszy nie musi być mały...

Testy / Testy

2021.05.07

Skodą Kamiq dostała u zarania ciężkie zadanie. Zostać godnym następcą bardzo popularnego modelu Yeti. Tak, Kamiq to jest crossover, choć stylistycznie bliżej mu do dużego kombi albo jeszcze większego hatchbacka. 

Firmy z branży

Auto Wimar Białołęka

mazowieckie
ul. Modlińska 224
03-119 Warszawa
Tel.: 22 510-66-00
https://auto-wimar.pl/

Auto Wimar Centrum

mazowieckie
ul. Al. Jerozolimskie 249 B
05-816 Michałowice
Tel.: 22 738 46 00
https://auto-wimar.pl/

Auto Wimar Ursynów

mazowieckie
ul. Gruchacza 39
02-814 Warszawa
Tel.: 22 549 10 00
https://auto-wimar.pl/

Store by Auto Wimar

mazowieckie
ul. Grochowska 306/308
03-840 Warszawa
Tel.: 22 228 80 01
https://auto-wimar.pl/
Najnowsze artykuły:
Nowy VW Polo GTI na szkicach

Nowy VW Polo GTI na szkicach

Wiadomości / News

2021.05.12

VW ujawnił szkic usportowionej wersji Polo przed premierą w czerwcu.
 „Setka” Hamiltona

„Setka” Hamiltona

Wiadomości / Moto sport

2021.05.12

Lewis Hamilton zdobył swoje setne pole position.
Seat Tarraco 2,0 TDI FR 4Drive  200 KM DSG7 – Widać podobieństwo

Seat Tarraco 2,0 TDI FR 4Drive 200 KM DSG7 – Widać podobieństwo

Testy / Testy

2021.05.12

Macie wrażenie deja vu? Że gdzieś już to widzieliście? I słusznie. Bo tworząc Tarraco, Hiszpanie poszli na skróty. Zamiast bawić się długim i kosztownym procesem projektowania auta, zaadaptowali... Volkswagena Tiguana. I wysz...

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.