Sebastien Ogier liderem mistrzostw
Czwarty pojedynek w tym roku między załogami VW.
W Argentynie dwukrotny mistrz świata Ogier zmierzy się z Mikkelsenem. Rajd Argentyny zakończył 38-dniowy odpoczynek najlepszych rajdowych kierowców świata. Zwycięzcy trzech poprzednich rund z rzędu, dwukrotni mistrzowie świata – załoga Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) – startujący w Polo R WRC przewodzą w klasyfikacji mistrzostw. Ich najpoważniejsi konkurenci to koledzy z zespołu – Andreas Mikkelsen/Ola Floene, którzy zajmują drugie miejsce w punktacji. Po ostatnich dwóch słabszych występach do ataku zamierzają przystąpić zwycięzcy z Argentyny z 2014 r.– Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila.
W ostatnich trzech rajdach między załogami VW rozgorzała zacięta walka o prowadzenie w MŚ. Zarówno Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, jak i Andreas Mikkelsen/Ola Floene w sezonie 2015 stawali trzykrotnie na podium. Ogier/Ingrassia zwyciężyli w Monte Carlo, w Szwecji i w Meksyku, trzy razy obok nich na podium stawali Mikkelsen/Floene. Pojedynek w Argentynie też zapowiada się obiecująco – obydwie załogi zmierzyły się już w Argentynie w 2012 r. podczas przygotowań do rajdowych MŚ, startując jako zespoły VW w Skodach Fabia S2000. Toczyły widowiskowy pojedynek o zwycięstwo w klasie do czasu, aż z powodu uszkodzenia zawieszenia załoga Mikkelsen/Flone musiała wycofać się z walki.
Sebastien Ogier, VW Polo R WRC numer 1
„Nigdy dotąd nie wygrałem Rajdu Argentyny, więc oczywiście chciałbym tam po raz pierwszy stanąć na najwyższym stopniu podium. Atmosfera jest świetna, mieszkańcy Ameryki Południowej kochają rajdy. Ten jest chyba jedyny, w którym na odcinkach specjalnych można poczuć w kabinie zapach grilla, którego urządzają sobie widzowie. Słyszałem, że po moim zwycięstwie w Meksyku Francja zrównała się z Finlandią w klasyfikacji krajów. Jasne, że chciałbym, aby objęła prowadzenie! Jednak na poprzednich rajdach było widać, że konkurencja ze strony Hyundaia i Citroëna jest coraz bliżej i walczy o wygraną. W porównaniu z Meksykiem, nawierzchnia w Argentynie nie jest tak zabójcza dla opon, a temperatury są znacznie niższe. Wszyscy wybierają zazwyczaj miękkie gumy. Taktyczne gry, jakie stosowaliśmy w Meksyku zakładając w aucie na krzyż twarde i miękkie opony, w Argentynie raczej nie będą potrzebne”.
Jari-Matti Latvala, VW Polo R WRC numer 2
„Bardzo się cieszę na start w Argentynie. To także szutrowy rajd, ale mocno różni się od tego w Meksyku. Nawierzchnia jest o wiele bardziej piaszczysta, nie tak twarda, i przyczepność też jest znacznie lepsza. Mój ulubiony oes to „El Condor”, który tak jak w 2014 r. jest Powerstagem. W zeszłym roku wygraliśmy go z Miikką. Zobaczymy, czy znowu nam się to uda, bo Sebastian Ogier jest teraz w bardzo dobrej formie. Po Rajdzie Meksyku miałem trochę czasu żeby wypocząć. Przez dwa tygodnie byłem w USA, zrobiłem sobie z moją dziewczyną przejażdżkę po Kalifornii i Newadzie. Poza tym miałem okazję do świętowania – okrągłe urodziny, więc zorganizowaliśmy małą imprezę. Małą, bo musiałem zaliczyć testy kondycyjne w Laponii, żeby jak najlepiej przygotować się do Rajdu Argentyny”.
Andreas Mikkelsen, VW Polo R WRC numer 9
„Rajd Argentyny należy do moich ulubionych. Zawsze miałem tam dobre wyniki i przyzwoite tempo. Spodziewam się, że w tym roku staniemy na podium – tak jak w ostatnich rajdach. To jest absolutnie mój cel. W 2014 roku z powodu kłopotów z alternatorem straciliśmy sporo czasu, a mimo to udało nam się wywalczyć czwarte miejsce. W tym roku jest wiele nowych odcinków, ale jeśli przyjrzeć się poprzednim Rajdom Argentyny, widać, że najczęściej stosowano miękkie opony. Myślę, że mimo nowych oesów to nadal jest najlepsza opcja, ale stwierdzimy to dopiero na miejscu. Oczywiście, jak zawsze musimy się liczyć z mgłą, dlatego już podczas zapoznania z trasą przygotowujemy opis trasy tak, aby uwzględniał jazdę we mgle. Długa przerwa była OK, ale cieszą się, że znowu siadam za kierownicę”.
Zobacz podobne artykuły:
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25