Seat na fali wznoszącej
Wiadomości / News / Seat
Pierwszy kwartał tego roku okazał się najlepszy od 8 lat.
Wzrost sprzedaży hiszpańskich samochodów w 2014 r. (łącznie 390 500 szt.) sprawił, że marka zamknęła go z bardzo wysokim przychodem prawie 7,5 mld euro.
Początek roku okazał się dla Seata rekordowy. Hiszpańska marka po raz pierwszy od 2007 r. dostarczyła w I kwartale więcej niż 100 tys. samochodów swoim klientom oraz poprawiła swoją kwartalną sprzedaż o 10 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Sukces sprzedażowy Seata ożywił wiele rynków. Marka urosła w siłę m.in. w Niemczech, rodzinnej Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Europie Środkowej.
Głównym bohaterem Seata po raz kolejny okazał się model Leon - jego kwartalna sprzedaż wzrosła prawie o 15 proc. (do 39 700 szt.). Przez cały 2014 rok na Leona zdecydowało się 154 tys. klientów – to o ok. 50 proc. więcej niż w rok wcześniej. Wersji ST (kombi) sprzedano niemal 50 tys. sztuk.
Drugim najpopularniejszym modelem marki jest Ibiza, która w minionym roku obchodziła swoje 30-lecie i okrągłą sumę 5 mln dostarczonych na całym świecie aut. Jej sprzedaż wzrosła w I kwartale 2015 r. o 9,5 proc. (w sumie 41 900 szt.).
„Po 2 latach dwucyfrowego wzrostu sprzedaży, Seat nabrał jeszcze więcej siły na głównych rynkach, jak Włochy czy Hiszpania. Sukces naszych najważniejszych modeli daje nam impuls do dalszego rozwoju” – mówi Jürgen Stackmann, prezes marki Seat.
W Europie Zachodniej Seat dostarczył w I kwartale o 10,4 proc. więcej samochodów niż rok wcześniej (łącznie 81 000 szt.) i okazał się najszybciej rozwijającą marką motoryzacyjną w Unii Europejskiej. W Europie Środkowej wzrost ten był jeszcze większy – ponad 22 proc. (7 000 szt.).
Rosnąca popularność zmotywowała do wzrostu również fabrykę w Martorell. W I kwartale Seat wyprodukował o ponad 15 proc. więcej samochodów niż w podobnym okresie przed rokiem, produkując 130 700 pojazdów.
Także w Polsce Seat przyciąga coraz więcej klientów. Pierwsze 3 miesiące tego roku marka zamknęła w naszym kraju wzrostem o ponad 60 proc. (2 400 szt.). W całym 2014 r. zarejestrowano ponad 5 500 nowych Seatów – to wzrost o 143 proc. w stosunku do roku poprzedniego.
Największym zainteresowaniem w swoich segmentach cieszą się: Alhambra – obecnie numer 1 wśród rodzinnych vanów – oraz Leon. Drugi z tych modeli znajduje się już w pierwszej piątce „kompaktów”, a jego popularność wciąż rośnie.
„Dynamiczny wzrost sprzedaży Seata jest dla nas najlepszym dowodem na to, że Polacy czekali na powrót tej marki i są nią bardzo zainteresowani” – mówi Jakub Góralczyk, PR Manager Seat. „O modelach Seata coraz więcej się mówi i coraz więcej nowych aut tej marki jeździ po polskich drogach. Obecna generacja Seatów to zupełnie nowa jakość - idealne połączenie dynamicznego designu i technologii. Cieszy nas, że polscy kierowcy to zauważają i Seat staje się ich wyborem.”
źródło: Seat
Zobacz podobne artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22