Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Seat zapowiada ofensywę produktową
kalendarz 05/04 2018

Seat zapowiada ofensywę produktową

Seat / Gorące tematy

W 2020 roku wypuści na rynek pierwsze samochody elektryczne.

Seat notuje w Polsce rekordowe wyniki sprzedaży. W 2017 r. klienci hiszpańskiej marki zarejestrowali 10,5 tys. aut. To najlepszy wynik od kilkunastu lat. W pierwszych miesiącach tego roku dynamika sprzedaży jest na poziomie 45 proc., co jest dobrym prognostykiem na kolejne kwartały. Tym bardziej, że Seat zapowiada szereg nowości. Na 2020 rok planuje ofensywę na rynku samochodów elektrycznych. Swoją nowość, czyli turystyczne elektryczne auto wyścigowe, Seat prezentuje podczas tegorocznych Targów Motor Show w Poznaniu.

W 2017 roku Seat w Polsce, już jako część Volkswagena, osiągnął najlepsze wyniki od 2001 roku. To jest dla nas niesamowity sukces, po kryzysie w latach 2011–2012 w Polsce i na świecie. W ubiegłym roku mieliśmy wzrost zwłaszcza w sprzedaży do klienta prywatnego – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jakub Góralczyk z firmy Seat.

Polska stała się jednym z dziesięciu największych rynków dla Seata. W 2017 r. wzrost sprzedaży w Polsce aut tej marki  był niemal o 20 proc. wyższy niż rok wcześniej. Znacznie wzrosła zwłaszcza sprzedaż do klientów prywatnych – o ponad 41 proc., co było drugim najlepszym wynikiem pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży do klientów prywatnych. Obiecująco wyglądają też pierwsze dane z 2018 r.

Wyniki sprzedażowe dwóch pierwszych miesięcy tego roku napawają nas ogromnym optymizmem. Zarejestrowaliśmy ponad 2 tys. nowych samochodów. Mamy wzrosty w stosunku do analogicznych miesięcy zeszłego roku rzędu 45 proc. – wskazuje Jakub Góralczyk.

Koncern notuje wzrosty również na innych kluczowych rynkach. Po dwóch miesiącach tego roku liderem sprzedaży pozostaje Hiszpania (+18,1 proc., 17,1 tys. aut), a na drugim miejscu są Niemcy (+15 proc., 13,7 tys.).

Seat bardzo silnie się rozwija w sensie geograficznym. Do tej pory marka była obecna przede wszystkim w Europie, a w najbliższych latach będziemy obecni również w Afryce, Ameryce Łacińskiej, Południowej. Będziemy też powoli wchodzili na rynek chiński i szerzej azjatycki – mówi Jakub Góralczyk.

Jak przekonuje przedstawiciel Seata, na duży wzrost zainteresowania ma wpływa coraz bogatsza oferta. Na rynku dobrze przyjęła się nowa Ibiza oraz Ateca, czyli pierwszy SUV, którego sportowa wersja jeszcze w tym roku wyjedzie na polskie drogi. Wkrótce na rynku pojawi się siedmioosobowy Tarraco, czyli trzeci SUV, po modelach Ateca i Arona. Także w tym roku po raz pierwszy na ulice wyjadą samochody z logotypem Cupra.

Stwierdziliśmy, że na tyle dobrze Seat radzi sobie w Polsce i na świecie, że możemy Cuprę potraktować osobno, dać jej więcej przestrzeni – wyjaśnia Góralczyk. – Na Tarraco nie kończymy naszej ofensywy. W tym roku pojawi się nowa generacja Leona, a w 2020 roku, czyli już za dwa lata, pojawi się największa ofensywa samochodów elektrycznych.

Koncern ma już w swoim portfolio takie auta. Jednym z nich jest elektryczne auto wyścigowe Cupra e-Racer, które jest flagowym modelem prezentowanym na tegorocznych targach Motor Show w Poznaniu.

– To samochód o niesamowitych osiągach, który sprint do setki osiąga w 2,3 sekundy, a prędkość maksymalną 270 km/h rozwija błyskawicznie, w dodatku bardzo designersko wyglądający. To przyszłość e-mobilności w naszym wykonaniu – wyjaśnia Góralczyk.

Kierowcy coraz częściej wybierają ekologiczne samochody. Dane KPMG i PZPM pokazują, że w 2017 r. zarejestrowano 18 tys. samochodów hybrydowych (wzrost o 69 proc.) i ponad tysiąc samochodów elektrycznych (wzrost o 87,7 proc.).

Seat zapowiada też dalsze inwestycje w nowe technologie, m.in. connectivity, czyli rozwiązania umożliwiające łączność pomiędzy kierowcą a otoczeniem, czyli korzystanie z funkcji smartfona za pośrednictwem ekranu pokładowego. Marka idzie też krok dalej, wdrażając system Amazon Alexa – wystarczy kilka komend głosowych, by odsłuchać wiadomości czy skorzystać z nawigacji. Docelowo dzięki systemowi możliwe ma być też połączenie z inteligentnym domem.

– Wszystkie rozwiązania technologiczne, które wprowadza branża motoryzacyjna, mają na celu przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa. Urządzenia z zakresu connectivity także. W Polsce jest bardzo silny trend korzystania z telefonu komórkowego podczas jazdy, więc jeżeli telefon jest bezdotykowo połączony z systemem w samochodzie, to kierowca jest się w stanie skupić na drodze – podkreśla Jakub Góralczyk.

źródło: Newseria


Tagi:
Seat, nowe modele Seata, elektryczny samochód Seata, nowy Seat Leon, Seat Ibiza, Seat Ateca, Seat Arona, Seat Tarraco, Cupra, Cupra e-Racer,

Zobacz podobne artykuły:

Klienci Volvo stopniowo odchodzą od diesla
kalendarz 20/02 2019

Klienci Volvo stopniowo odchodzą od diesla

Wiadomości / Gorące tematy

2019.02.20

Rośnie natomiast popularność hybryd. W krótkim czasie koncern chce kilkukrotnie zwiększyć ich sprzedaż.
Polacy widzą dużą potrzebę zmian w miejskim transporcie
kalendarz 18/02 2019

Polacy widzą dużą potrzebę zmian w miejskim transporcie

Wiadomości / Gorące tematy

2019.02.18

88 proc. chciałoby więcej samochodów elektrycznych na ulicach.
BP stawia na ofertę usług cyfrowych oraz ładowanie aut elektrycznych
kalendarz 11/02 2019

BP stawia na ofertę usług cyfrowych oraz ładowanie aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2019.02.11

Będzie także rozwijać stacje własne oraz partnerskie.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo zaprezentuje nowego SUV-a w Genewie

Alfa Romeo zaprezentuje nowego SUV-a w Genewie

Wiadomości / News

2019.02.21

Podczas tegorocznej wystawy w Genewie, Alfa Romeo pokaże mniejszego brata modelu Stelvio.
Audi e-tron na stoku

Audi e-tron na stoku

Wiadomości / Wydarzenia

2019.02.21

Elektryczny samochód Audi na najbardziej stromej trasie narciarskiej.
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI Premium 140 KM - Jedyny w swoim rodzaju

Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI Premium 140 KM - Jedyny w swoim rodzaju

Testy / Testy

2019.02.21

Hyundai wpadł na dość zaskakujący pomysł. Rozszerzając gamę nadwoziowa i30 do hatchbacka i kombi dorzucił model o dość nieoczywistym wyglądzie.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.