Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Renault Megane E-TECH Electric – Elektryczne dylematy
kalendarz 22/08 2023

Renault Megane E-TECH Electric – Elektryczne dylematy

Testy / Testy / Renault

W dzisiejszym świecie motoryzacyjnym, aby utrzymać się na rynku, koncerny muszą oferować auta z napędem elektrycznym. Jedną z nich jest francuska marka Renault.

Tym bardziej niestety trzeba to robić, ponieważ już za 12 lat sprzedaż nowych aut benzynowych zostanie zakazana. Francuzi poszli za tym krokiem i obok odmiany benzynowej oferują model elektryczny Megane o nazwie E-TECH Electric. Piąta generacja Renault Megane zaczęła nowy etap w historii francuskiej marki. Dlatego, że ten popularny kompakt oferowany jest jako crossover, wyłącznie w wersji elektrycznej. Wersja benzynowa będzie powoli schodziła z rynku.

Komu się nie spodoba?
Myślicie, że są takie osoby? Pod kątem wizualnym raczej o to trudno.  Auto zachwyca stylistyką. Ma odpowiednie proporcje, a prześwit jak na crossovera jest niewielki, bo wynosi zaledwie 13,5 centymetra. Bardzo ładnie prezentuje się lakier flamme z dachem w kolorze szarym i 20-sto calowe obręcze kół. Oczywiście nie mogło przy okazji zabraknąć czarnych plastików, którymi pokryte zostało całe nadwozie. W porównaniu do odmiany benzynowej, elektryczna Megane jest krótszym pojazdem. Liczy 420 cm długości, 176,8 cm szerokości oraz 150,5 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 268,5 cm. Jest zatem krótsza i węższa od odmiany spalinowej.

Oryginalność Renault Megane to w przedniej części wąskie reflektory do jazdy dziennej, przetłoczenia na masce i przednim zderzaku. W zderzaku znalazł się wlot powietrza. Boczna linia składa się z opadającej linii dachu. Takie rozwiązanie nadaje autu dynamiki, zaś schowane przednie i tylne klamki stanowią bardzo niekonwencjonalne rozwiązanie. Bardzo ładnie wyglądają również 20-calowe obręcze kół, które mocno akcentują sylwetkę auta. Tylna część auta to wąski pas świateł przechodzący przez cały bok auta. Między nimi znajduje się listwa świetlna z emblematem Renault. Szkoda tylko, że tylna szybka jest mała i mocno ogranicza widoczność do tyłu. Podobnie, jak niepraktyczne jest otwieranie bagażnika za pomocą niewielkiego przycisku.  

Zajrzyjmy do wnętrza
Jest ono nowoczesne i postawiono na multimedia. Jest przy tym ergonomiczne i funkcjonalnie. Jakość wykonania jest godna podziwu. Dzięki temu można poczuć się bardzo komfortowo. Deska rozdzielcza została połączona z kokpitem oraz centralnym wyświetlaczem. Robi wrażenie swoją wielkością. Tak zwany openR składa się z 12,3 calowego wyświetlacza wskaźników oraz 12-sto calowego ekranu centralnego.Trzeba przyznać, że ich osbłsuga jest prosta i nie powinna nastrajać trudności. Mimo nowoczesnej deski rozdzielczej nie zrezygnowano z fizycznych przycisków. Oczywiście możemy częścią funkcji obsługwać za pomocą ekranu. 

Tapicerka jest z recyklingu, jak również zastosowano ekoskórę na siedzeniach, boczkach drzwi czy podłokietniku. Odnośnie foteli, to te wyglądają bardzo dobrze. Są odpowiednio twarde i odpowiednie na wielkość. Ze względu na baterie, które umieszczono w podłodze, zostały one umieszczone wyżej. Fotele te oceniłbym jeszcze wyżej, gdyby były elektrycznie regulowane (choć mieliśmy regulację podparcia odcinka lędźwiowego) oraz miały lepsze boczne trzymanie. Na tylnej kanapie wygospodarowano sporo miejsca. Jednak wysokie osoby mogą narzekać na opadającą linię dachu. Z ciekawostek, kierownica posiada aż 10 przycisków, dwie łopatki do zmiany siły rekuperacji, dwa przełączniki i selektor trybów jazdy.

Pojemność bagażnika wynosi 440 litrów. Dużo. Dodatkowo pod podłogą znajdziemy schowek, w którym można schować dwa kable do ładowania. Po złożeniu tylnej kanapy uzyskamy aż 1332 litrów pojemności.

Spójrzmy na serce
Auto napędza silnik elektryczny o mocy 220 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm. Z silnikiem współpracuje jednobiegowa skrzynia biegów. Zaskakuje przyspieszenie do 100 km/h zajmuje temu ciężkiemu, bo ważącemu aż 1673 kg autu 7,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Dodatkowo reakcja na gaz jest natychmiastowa. Zużycie prądu? Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 60 kWh netto, zaś Renault podaje, że średnie zużycie prądy wynosi 16,1 kWh (normy WLTP). Oczywiście poruszanie się autostradami zdecydowanie wpłyną niekorzystnie na zużycie prądu, a co za tym idzie zasięg. 

Zaskakuje
Na pewno pod kątem zwinności. Zadziwiające, jak dobrze Megane E-TECH radzi sobie podczas pokonywania zakrętów. Auto zapewnia nie tylko komfort, ale i daje mnóśtwo radości z jazdy. Zawieszenie Renault bardzo dobrze wybiera nierówności. Jest w nim trochę z hot hotcha. 

Jaki jest Renault Megane E-TECH? Auto pomimo swojej rzucającej się sylwetki, jakości wykończenia oraz całkiem niezłych osiągów, ma jak każdy elektryk swoje ograniczenia. I to właśnie powoduje, że pomimo oryginalnej konstrukcji zdecydowanie postawiłbym na wersję benzynową. 
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- sylwetka auta
- przestronność
- jakość wykonania
- bagażnik

Wady auta:
- braki w wyposażeniu
- wysokie osoby będą narzekać na ilość miejsca nad głową
- mała tylna szyba ogranicza widzenie do tyłu
- cena

Podstawowe parametry techniczne Renault Megane E-TECH Electric:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4200/1768/1505/2685 mm
Silnik: elektryczny 
Moc maksymalna: 220 KM
Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm
Napęd: przedni
Skrzynia: 1-biegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 s 
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Zużycie energii, średnie (WLTP): 16,1 kWh/100 km
Bagażnik: 440/1332 l
Cena: od 184 900 zł (wersja E-TECH EV40 130 KM boost charge)
Cena wersji testowej: od 219 900 zł


Tagi:
Renault Megane E-TECH Electric, Renault Megane E-TECH, Renault Megane, test Renault Megane E-TECH Electric, test Renault Megane E-TECH, test Renault Megane

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Samochód Roku na Poznań Motor Show
kalendarz 06/04 2024

Samochód Roku na Poznań Motor Show

Wiadomości / News

2024.04.06

Wśród nowości Renault po raz pierwszy w Polsce − Scenic E-Tech electric.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Najnowsze artykuły:
Startuje sezon rajdowych MP

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.