Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem
kalendarz 28/11 2022

Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Testy / Testy / Renault

Auta z silnikiem wysokoprężnym wymierają. Także SUV-y. Jednak dla osób ceniących takie auta mamy rozwiązanie. Jest nim napędzany silnikiem wysokoprężnym Renault Koleos.

Jeszcze do niedawna duży SUV napędzany silnikiem wysokoprężnym było jedynym rozwiązaniem. To wszystko dlatego, że silnik charakteryzujący się wysokim momentem obrotowym sprawnie radzi  sobie z dużą masą auta. Dodatkowo jego zaletą jest niewielki apetyt na paliwo. Zanim jednak powiemy, jak spisało się pod tym kątem Renault, może na początek parę słów o sylwetce. 

Może się podobać
Renault Koleos charakteryzuje się masywnym nadwoziem. Jednocześnie łagodne linie oraz wyoblenia przykuwają wzrok. Idealnie sylwetka wpasowuje się z nowocześnie wyglądającym przodem i tyłem auta. Auto otrzymało niczym w aucie terenowy atrybuty w postaci czarnych, plastikowych nakładek na nadkolach oraz srebrnych osłon pod zderzakami. 

Komfortowo i przestronnie
Wersja testowa to najbogatsza odmiana Initiale Paris. Wnętrze Renault może się podobać.  Prezentuje się typowo, jak na markę przystało. W oczy rzuca się centralny pionowy wyświetlacz, za pomocą którego można obsługiwać interfejs. Wnętrze zapewnia wygodne podróżowanie pięciu osobom.

Szkoda, że jedynie fotel kierowcy posiada funkcję masażu. Dodatkowo na tylnej kanapie również ilość miejsca jest wystarczająca. Zarówno na nogi jak i nad głową. Auto idealnie nadaje się do dalszych podróży. Bagażnik Koleosa wynosi prawie 500 litrów, dodatkowo dach wytrzymuje do 75 kg – spakujecie się bez problemu. 

Pod maską diesel
Pod maską Renault znalazła się wysokoprężna jednostka o mocy 185 KM. To rzadkość już w SUV-ach, ponieważ większość tego typu aut napędzana jest jednostka benzynowymi lub tzw. miękką hybrydą. Duży SUV napędzany jednostką wysokoprężną jest ciekawym rozwiązaniem. Nie tylko dlatego, że wizyty na stacji benzynowej nie będzie należała do częstych. To wszystko dzięki przyzwoitemu zużyciu paliwa, wynoszącemu średnio ponad 7 litrów, co biorąc pod uwagę 60-litrowy pojemnik zbiornika paliwa przekłada się na zasięg wynoszący 800 km. 

Wspomniany już dwulitrowy, czterocylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny nie ma nic wspólnego ze znanym 1.9 dCi, jak również nie jest spokrewniony z 2.2 oraz 3.0 dCi. Oprócz mocy 185 KM oferuje całkiem przyzwoite 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest już od 1750 obr./min. Auto zapewnia przyzwoitą dynamikę – sprint od 0 do 100km/h trwa 10,2 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 198 km/h. Z silnikiem współpracowała bezstopniowa skrzynia X-tronic. Trzeba przyznać, że nie ma ona aspiracji sportowych, a kabina została dosyć dobrze wyciszona.

Moc przekazywana jest na obie osie (Koleosa wyposażono w przełączany napęd 2WD), 4x4 auto  oraz blokadę 4WD, stymże jedynie do prędkości 40 km/h. Docenić można kulturę pracy jednostki napędowej. Podróżowanie Koleosem jest bardzo przyjemne. Zawieszenie zostało zestrojone komfortowo, auto przechyla się nieznacznie na zakrętach. Wspomaganie układu kierowniczego pracuje nieco sztucznie i wyczuwa się chwile zawahania do ruchów kierownicą. Jednak biorąc pod uwagę charakterystykę auta nie jest to żadna wada.

Auto zapewnia komfort. Swoista “kanapowość” Koleosa dla wielu będzie wręcz zaletą. Dodatkowo dzięki większemu prześwitowi można udać się nim w przysłowiowy gorszy teren. Wiedzieć jednak powinniśmy, że nie jest to typowe auto terenowe.  

Czy zatem Koleos jest pozbawiony wad?
Otóż nie. Renault ma już swoje lata. Dlatego poziom techniki nieco odstaje od młodszej konkurencji i odstaje pod tym względem. Jednak jeżeli komuś nie będzie to przeszkadzało, otrzymuje ładne, praktyczne i wygodne auto z oszczędnym silnikiem wysokoprężnym. Ceny Koleosa startują od 137 900 zł
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- atrakcyjna sylwetka
- komfort podróżowania
- bogate wyposażenie
- jakość wykonania
- przestronne wnętrze

Wady auta:
- masaż jedynie dla kierowcy
- auto ma już swoje lata

Podstawowe parametry techniczne Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris: 
Długość/szerokość/wysokość: 4672/1843/1667 mm
Silnik: wysokoprężny turbodoładowany
Pojemność silnika: 1995 cm3
Moc maksymalna silnika: 185 KM przy 3500 obr./min 
Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm przy 1750 obr./min 
Skrzynia biegów: automatyczna bezstopniowa (Xtronic) 
Napęd: 4x4
Osiągi (0-100 km/h): 10,2 s
Prędkość maksymalna: 198 km/h
Średnie zużycie paliwa: 6,9 l
Pojemność bagażnika: 579/1807 l
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l
Cena: od 137 900 zł


Tagi:
Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris, Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic, Renault Koleos Blue 2.0 dCi, Renault Koleos, test Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris, test Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic, test Renault Koleos Blue 2.0 dCi, test Renault Koleos

Zobacz podobne artykuły:

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?
kalendarz 23/11 2022

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Testy / Testy

2022.11.23

Duster pojawił się na rynku w 2010 roku. Rumuński SUV z francuskim silnikiem od Renault i sporą dawką japońskiej technologii od Nissana szybko zawojował rynki.
Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a
kalendarz 19/11 2022

Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a

Testy / Testy

2022.11.19

Potrzebujesz auta, którym możesz bez obaw udać się w gorszy teren, a nie lubisz przy tym SUV-ów? Mamy dla Ciebie rozwiązanie. Jest nią Skoda Ovtavia Combi Scout.
Renault Megane 1,6 e-Tech 160 KM Plug-In hybrid A/T – Można się zakochać
kalendarz 15/11 2022

Renault Megane 1,6 e-Tech 160 KM Plug-In hybrid A/T – Można się zakochać

Testy / Testy

2022.11.15

Ford zapowiada koniec produkcji Focusa. Wkrótce zniknie z rynku VW Golf. Renault też wspomina o końcu Megane. W każdym razie tego z motorem termicznym. Wszystko to ponoć z powodu ekologii. Dlatego szanujmy tradycyjne kompakty...
Najnowsze artykuły:
Styczeń 1983 r.: Mercedes 280 GE wygrywa Rajd Paryż-Dakar

Styczeń 1983 r.: Mercedes 280 GE wygrywa Rajd Paryż-Dakar

Wiadomości / Ciekawostki

2023.01.29

40 lat temu Mercedes triumfował w najtrudniejszym rajdzie świata.
Kia Stinger - pożegnanie

Kia Stinger - pożegnanie

Wiadomości / News

2023.01.14

Kia zakończy produkcję Stingera limitowaną edycją.
GDDKiA w 2023 r. odda blisko 260 km dróg

GDDKiA w 2023 r. odda blisko 260 km dróg

Wiadomości / News

2023.01.04

W tym roku zostanie przekroczony próg 5000 km dróg szybkiego ruchu.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.