
Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem
Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem
Auta z silnikiem wysokoprężnym wymierają. Także SUV-y. Jednak dla osób ceniących takie auta mamy rozwiązanie. Jest nim napędzany silnikiem wysokoprężnym Renault Koleos.
Jeszcze do niedawna duży SUV napędzany silnikiem wysokoprężnym było jedynym rozwiązaniem. To wszystko dlatego, że silnik charakteryzujący się wysokim momentem obrotowym sprawnie radzi sobie z dużą masą auta. Dodatkowo jego zaletą jest niewielki apetyt na paliwo. Zanim jednak powiemy, jak spisało się pod tym kątem Renault, może na początek parę słów o sylwetce.
Może się podobać
Renault Koleos charakteryzuje się masywnym nadwoziem. Jednocześnie łagodne linie oraz wyoblenia przykuwają wzrok. Idealnie sylwetka wpasowuje się z nowocześnie wyglądającym przodem i tyłem auta. Auto otrzymało niczym w aucie terenowy atrybuty w postaci czarnych, plastikowych nakładek na nadkolach oraz srebrnych osłon pod zderzakami.
Komfortowo i przestronnie
Wersja testowa to najbogatsza odmiana Initiale Paris. Wnętrze Renault może się podobać. Prezentuje się typowo, jak na markę przystało. W oczy rzuca się centralny pionowy wyświetlacz, za pomocą którego można obsługiwać interfejs. Wnętrze zapewnia wygodne podróżowanie pięciu osobom.
Szkoda, że jedynie fotel kierowcy posiada funkcję masażu. Dodatkowo na tylnej kanapie również ilość miejsca jest wystarczająca. Zarówno na nogi jak i nad głową. Auto idealnie nadaje się do dalszych podróży. Bagażnik Koleosa wynosi prawie 500 litrów, dodatkowo dach wytrzymuje do 75 kg – spakujecie się bez problemu.
Pod maską diesel
Pod maską Renault znalazła się wysokoprężna jednostka o mocy 185 KM. To rzadkość już w SUV-ach, ponieważ większość tego typu aut napędzana jest jednostka benzynowymi lub tzw. miękką hybrydą. Duży SUV napędzany jednostką wysokoprężną jest ciekawym rozwiązaniem. Nie tylko dlatego, że wizyty na stacji benzynowej nie będzie należała do częstych. To wszystko dzięki przyzwoitemu zużyciu paliwa, wynoszącemu średnio ponad 7 litrów, co biorąc pod uwagę 60-litrowy pojemnik zbiornika paliwa przekłada się na zasięg wynoszący 800 km.
Wspomniany już dwulitrowy, czterocylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny nie ma nic wspólnego ze znanym 1.9 dCi, jak również nie jest spokrewniony z 2.2 oraz 3.0 dCi. Oprócz mocy 185 KM oferuje całkiem przyzwoite 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest już od 1750 obr./min. Auto zapewnia przyzwoitą dynamikę – sprint od 0 do 100km/h trwa 10,2 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 198 km/h. Z silnikiem współpracowała bezstopniowa skrzynia X-tronic. Trzeba przyznać, że nie ma ona aspiracji sportowych, a kabina została dosyć dobrze wyciszona.
Moc przekazywana jest na obie osie (Koleosa wyposażono w przełączany napęd 2WD), 4x4 auto oraz blokadę 4WD, stymże jedynie do prędkości 40 km/h. Docenić można kulturę pracy jednostki napędowej. Podróżowanie Koleosem jest bardzo przyjemne. Zawieszenie zostało zestrojone komfortowo, auto przechyla się nieznacznie na zakrętach. Wspomaganie układu kierowniczego pracuje nieco sztucznie i wyczuwa się chwile zawahania do ruchów kierownicą. Jednak biorąc pod uwagę charakterystykę auta nie jest to żadna wada.
Auto zapewnia komfort. Swoista “kanapowość” Koleosa dla wielu będzie wręcz zaletą. Dodatkowo dzięki większemu prześwitowi można udać się nim w przysłowiowy gorszy teren. Wiedzieć jednak powinniśmy, że nie jest to typowe auto terenowe.
Czy zatem Koleos jest pozbawiony wad?
Otóż nie. Renault ma już swoje lata. Dlatego poziom techniki nieco odstaje od młodszej konkurencji i odstaje pod tym względem. Jednak jeżeli komuś nie będzie to przeszkadzało, otrzymuje ładne, praktyczne i wygodne auto z oszczędnym silnikiem wysokoprężnym. Ceny Koleosa startują od 137 900 zł
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- atrakcyjna sylwetka
- komfort podróżowania
- bogate wyposażenie
- jakość wykonania
- przestronne wnętrze
Wady auta:
- masaż jedynie dla kierowcy
- auto ma już swoje lata
Podstawowe parametry techniczne Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris:
Długość/szerokość/wysokość: 4672/1843/1667 mm
Silnik: wysokoprężny turbodoładowany
Pojemność silnika: 1995 cm3
Moc maksymalna silnika: 185 KM przy 3500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna bezstopniowa (Xtronic)
Napęd: 4x4
Osiągi (0-100 km/h): 10,2 s
Prędkość maksymalna: 198 km/h
Średnie zużycie paliwa: 6,9 l
Pojemność bagażnika: 579/1807 l
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l
Cena: od 137 900 zł
Zobacz podobne artykuły:
Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance – Potrafi zauroczyć...
Testy / Testy
2023.05.28
Volkswagen Tiguan Allspace R-Line 2.0 TSI 245 KM 4Motion – Czy warto?
Testy / Testy
2023.05.26
Renault Clio po zmianach
Wiadomości / News
2023.03.28
Firmy z branży
Dyszkiewicz Sp. z o.o.
mazowieckieCzy to koniec Diesla?
Wiadomości / Gorące tematy
2023.05.30
Kajetanowicz rozpoczyna rywalizację w Rajdzie Sardynii 2023
Wiadomości / Moto sport
2023.05.30
Udany debiut Klary Kowalczyk w FIA Karting Academy
Wiadomości / Moto sport
2023.05.30