Renault Kangoo Van E-Tech Electric 122 KM – Wszystko byłoby dobrze...
Renault Kangoo Van E-Tech Electric 122 KM – Wszystko byłoby dobrze...
Renault Kangoo trzeciej generacji pojawiło się na rynku w 2020 roku. Nieco później na rynek zawitała wersja elektryczna.
Elektryczne Renault Kangoo z zewnętrz wygląda identycznie, jak odmiana benzynowa. Trzeba powiedzieć, że auto może podobać się. Różnice dostrzeżemy jedynie po kolorze tablic rejekstracyjnych. Elektryczna wersja ma zielone. Kangoo wyróżnia się bardzo praktyczną sylwetką. Otóż posiada szerokie przesuwane drzwi z prawej strony. Dodatkowo umożliwia przewożenie długich przedmiotów poprzez zdemontowanie przegrody znajdującej się za fotelem pasażera.
Renault Kangoo E-Tech mierzy 4486 mm długości, 1919 mm szerokości oraz 1838 mm wysokości. Rozstaw rozstaw osi wynosi 2716 mm. Zaletą Renault jest także przestrzeń ładunkowa wynosząca 3,9 m3. Dodatkowo auto może holować 1,5 tony.
Niczym benzynowiec?
Zajrzyjmy do wnętrza Kangoo. Ono również wygląda jak w wersji osobowej. W oczy rzucają nam się bardzo wygodne siedzenia.Posiadają ogrzewanie. Ich zakres regulacji jest duży do tego stopnia, że wygodnie będą podróżować nawet wysokie osoby. Deska rozdzielcza została wyposażona w zegary z modelu ZOE. Ergonomia stoi na wysokim poziomie. Obsługa jest prosta i bezproblemowa. Również za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy. Ze względu na brak okien bocznych oraz tylnej auto zostało wyposażone w bardzo potrzebny ,,gadżet”. Jest nim lusterko wewnętrze, które tak naprawdę jest kamerą. Jest ona wysokiej jakości i umożliwia bardzo dobrą obserwację podczas manewrów parkingowych.
Auto korzysta z tego samego systemu operacyjnego, które posiadają chociażby Nissan oraz inne modele Renault. Jego zaletą jest nieskomplikowaność. Co istotne, obsługuje on Apple CarPlay oraz Android Auto i pozwala na podstawowe ustawienia systemu audio. Posiada również wbudowaną nawigację. Co prawda nie jest ona rozbudowana i jest podstawowa, ale zawiera aktualne mapy z dodanymi stacjami ładowania. Zaletą auta jest jego wyposażenie. Kangoo zostało wyposażone w szereg systemów wspomagania: aktywny regulator prędkości, aktywny system wspomagania nagłego hamowania i asystent utrzymania pasa ruchu.
Zaletą Kangoo jest jego ładowność. Co ciekawe, bateria nie wpłynęła na ładowność pojazdu. Maksymalnie przewieziemy 580 kg zaś długość użytkowa wynosi 3,05 metra. To nie wszystko. Autem uda się nam przewieźć nawet 1,5 tony! To rekordowy wynik. Wystarczy tylko zamontować hak. Pojemność bagażnika wynosi aż 2500 l.
Pod napięciem
Pod maską zamontowano silnik elektryczny o mocy 122 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 245 Nm. Dwa razy tyle, co w porównaniu do poprzedniego modelu. Akumulator posiada pojemność 45 kWh. Producent zapewnia zasięg do 314 kilometrów. Jednak umówmy się, wszystko zalezy od obciążenia pojazdu, pory roku, stylu jazdy, prędkości oraz warunków pogodowych. Oczywiście dzięki trybowi ECO możemy zyskać parę dodatkowych kilometrów zasięgu. Moc 122 KM umożliwia dynamicną jazdę. Przyspieszenie od 0-100 km/h:trwa 12,6 s, zaś prędkość maksymalna:wynosi 135 km/h. Średnie zużycie energii wynosi 19,3-20,4 kWh/100 km.
Renault ładowane jest prądem stałym (DC) do 80 kW. Dzięki temu stosunkowo szybko możemy naładować pojazd. W domowych warunkach z gniazdka 230 V ładowanie do pełna wynosi blisko 11 godzin. Niestety w warunkach zimowych mocno ograniczać nas będzie zasięg.
Poruszając się Renault Kangoo docenimy pracę jego zawieszenia. Zdecydowanie bardziej przypomina ono pracę auta osobowego, aniżeli dostawczego. Zawieszenie jest dosyć komfortowe. Renault bardzo dobrze amortyzuje nierówności. Na pewno wpływ na to ma również spora waga baterii.
Jakie jest Renault Kangoo? Tak naprawdę mam mieszane odczucia. Z jednej strony oferuje wygodę, komfort oraz przede wszystkim praktyczność. Sprawdzi się jako dostawcze auto. I wszystko byłoby dobrze, gdyby nie jeden bardzo ważny szczegół. W warunkach jesienno-zimowych tak maleje jego zasięg, że poruszając się nim trzeba mocno kontrolować jego zasięg. A to bez dwóch zdań stanowi duży dyskomfort podczas poruszania się tym autem na co dzień.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- komfort
- dynamiczna jednostka napędowa
- możliwość instalacji haka
- lusterko wsteczne w formie kamery
Wady auta:
- niewielki zasięg
- spore zużycie energii w trasie
- brak schowka na kable
Podstawowe dane techniczne Renault Kangoo Van E-Tech Electric 122 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4486/1919/1838/2716 mm
Silnik: elektryczny
Moc maksymalna: 122 KM
Maksymalny moment obrotowy: 245 Nm
Napęd: przedni
Skrzynia: automatyczna
Osiągi (0-100 km/h): 12,6 s
Prędkość maksymalna: 135 km/h
Deklarowane zużycie energii: 19,3-20,4 kWh/100 km
Pojemność akumulatorów: 45 kWh
Pojemność bagażnika: 2500 litrów
Cena: od 142 700 zł (wersja Advance)
Cena wersji testowej: od 155 200 zł
Zobacz podobne artykuły:
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Samochód Roku na Poznań Motor Show
Wiadomości / News
2024.04.06
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
Testy / Testy
2024.04.04
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26