Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 115 EDC Techno – Mocny argument
kalendarz 01/09 2023

Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 115 EDC Techno – Mocny argument

Testy / Testy / Renault

Renault Kangoo to auto z segmentu, który nie cieszy się taką popularnością, jak auta innych segmentów. Kombivany traktowane są jako auta, które mają być przede wszystkim użyteczne, a przy okazji rodzinne. Jak wywiązuje się z tej roli Renault? 

Na pewno stara się. Dlatego też oferuje na rynku dwa tego typu pojazdy. Jeden jako dostawczak, a drugi jest pełnoprawną osobówką. Kangoo w wersji osobowej prezentuje się atrakcyjnie. Duża jest w tym zasługa 17-calowych felg aluminiowych. Szczególnie w testowym aucie bardzo ładnie komponowały się z lakierem. Auto to zresztą ma być praktyczne, a nie podobać się. Dlatego choć nie jest to przydki pojazd, znacznie lepiej będzie zająć się jego wnętrzem.

Pudełkowane czyli praktyczne
Tak w rzeczywistości jest. Przy okazji jest ono bardzo przestronne. Z przodu mamy do dyspozycji siedzenia, które są bardzo wygodne i obszerne. Idealnie sprawdzą się na dłuższej trasie. Posiadają skokową regulację. Kierowca ma także możliwość regulacji na wysokości lędźwi. Miejsca nie brakuje. Podobnie jest na tylne kanapie. Dodatkowo z racji pudełkowatego kształtu nadwozia, możemy mieć pewność, że nie uderzymy głową o podsufitkę. Tuż za przednimi siedzeniami zamontowano rozkładane stoliki, które przydadzą się, gdy będziemy chcieli zrobić sobie mały piknik w trasie. Szkoda natomiast, że nie ma z tyłu podłokietnika. Autem z tyłu może podróżować troje pasażerów. I będzie miało odpowiednią ilość przestrzeni na nogi. To dzięki płaskiej podłodze. Szkoda, że nie można tylnej kanapy regulować lub przesuwać. 

Kokpit Renault przypomina te stosowane w innych modelach tej marki. Jest bardzo praktyczny. Deska rozdzielcza jest prosta w obsłudze i czytelna. Została ona estetycznie wykończona. Na wysokim poziomie stoi ergonomia, bowiem kierowca ma w zasięgu ręki wszystko, czego potrzebuje. Obsługa jest prosta i intuicyjna, zaś system multimedialny oferuje Android Auto i Apple CarPlay. 

Funkcjonalne wnętrze Kangoo posiada dużo półek oraz kieszeni. Dobrze zostały rozplanowane w kabinie miejsca na drobiazgi. Szkoda tylko, że porty USB znalazły swoje miejsca na podszybiu. Są one w zamykanej kieszeni nad zegarami. Plusem za to jest ładowarka indukcyjna, która znajduje się pod dźwignią automatycznej skrzyni biegów. Testowana wersja Techno została całkiem nieźle wyposażona. Auto w tej wersji posiada skórzaną kierownicę, czujniki parkowania 360 z kamerą cofania, 8-calowy ekran dotykowy, automatyczną klimatyzację, dostęp bezkluczykowy i aluminiowe felgi.

Bagażnik Kangoo ma regularny kształt. Atutem jest niski próg załadunkowy, zaś pokrywa bagażnika otwiera się wysoko. W bagażniku znajdują się dwa haczyki na torby oraz dwa małe schowki. Sama pojemność bagażnika wynosi 775 litrów, zaś maksymalnie uzyskamy aż 2800 litrów.

Idealne rozwiązanie?
Renault oferuje kilka wersji silnikowych do Kangoo. Są odmiany benzynowe, wysokoprężne oraz elektryczna. Pod maską naszego Renault pracuje wysokoprężny 115-konny silnik wysokoprężny 1.5 Blue dCi o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm. Silnik współpracuje z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów EDC. Auto przyspiesza do 100 km/h w 13,2 s oraz rozpędza się do prędkości 177 km/h. Zadowalające jest zużycie paliwa, wynoszące średnio 5,7 litrów. Nam podczas spokojnej jazdy po mieście z włączonym trybem ECO wyszło zaledwie 4,9 litrów! To oznacza, że 54-litrowy zbiornik paliwa zapewnia zasięg 1000 kilometrów. 

Jak się podróżuje? 
Komfortowo. To wszystko dzięki odpowiednio zestrojonemu zawieszeniu. Również podczas pokonywania zakrętów auto jest przewidywalne w prowadzeniu. Na niekorzyść należy zaliczyć dużą średnicę zawracania – 11,8 m. Wynik ten szczególnie przeszkadzać może podczas poruszania się po mieście. Do tego szerokie słupki A nie ułatwiają widoczności z przodu.

Renault Kangoo to uniwersalne auto. Sprawdzi się zarówno jako auto rodzinne, jak i pojazd do firmy. Jest wygodne, przestronne a co najistotniejsze posiada niewielkie zapotrzebowanie na paliwo.
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- atrakcyjny wygląd
- przestronna kabina
- dużo schowków
- duży bagażnik 
- bardzo oszczędny silnik 
- komfort
 
Wady auta:

- słaba widoczność z przodu
- wolno pracujący system multimedialny 

Podstawowe parametry techniczne Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 115 EDC Techno:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4490/1920/1840/2720 mm
Silnik: wysokoprężny z turbodoładowaniem
Pojemnośc silnika: 1461 cm3
Moc maksymalna: 115KM przy 3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm/1750 obr./min
Napęd: na przód
Skrzynia: Automatyczna 7-biegowa EDC 
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,2
Prędkość maksymalna: 177 km/h
Średnie zużycie paliwa: 5,7 litra
Bagażnik: 775/2800 l
Pojemność zbiornika paliwa: 54 l
Cena:  od 112 900 zł (wersja TCe 100 BVM)
Cena wersji testowanej: od 138 400 zł 


Tagi:
Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 115 EDC Techno, Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 115 EDC, Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 115. Renault Kangoo 1.5 Blue dCi, Renault Kangoo 1.5 Blue, Renault Kangoo 1.5, Renault Kangoo, test Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 115 EDC Techno, test Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 115 EDC, test Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 115, test Renault Kangoo 1.5 Blue dCi, test Renault Kangoo 1.5 Blue, test Renault Kangoo 1.5, test Renault Kangoo

Zobacz podobne artykuły:

Renault Megane GrandCoupe - Powrót
kalendarz 11/06 2024

Renault Megane GrandCoupe - Powrót

Prezentacje / Nowości

2024.06.11

Do salonów Renault ponownie zawitał sedan Megane GrandCoupe.
Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje
kalendarz 10/06 2024

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje

Testy / Testy

2024.06.10

Bez dwóch zdań sylwetka Hyundaia IONIQ 5 wygląda na tyle awangardowo, że nie sposób jest przejść obok niego obojętnie. Jak jest naprawdę?
Renault 5 E-Tech electric Roland-Garros - Gem, 5 i mecz
kalendarz 28/05 2024

Renault 5 E-Tech electric Roland-Garros - Gem, 5 i mecz

Prezentacje / Nowości

2024.05.28

Renault, które od 2022 r. jest partnerem słynnego turnieju tenisowego w Paryżu, przygotowało również specjalną wersję modelu 5 E-Tech o nazwie Roland-Garros.
Najnowsze artykuły:
Ford Mustang GTD – Z toru na ulicę

Ford Mustang GTD – Z toru na ulicę

Prezentacje / Nowości

2024.06.16

Na torze w Le Mans debiutuje najbardziej ekstremalna wersja Mustanga.
Zespół Peugeota - brak tempa w kwalifikacjach

Zespół Peugeota - brak tempa w kwalifikacjach

Wiadomości / Moto sport

2024.06.15

Peugeot TotalEnergies zgłosił dwa bolidy 9X8 do 92. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Euro 2024 – możliwe utrudnienia na A2

Euro 2024 – możliwe utrudnienia na A2

Wiadomości / News

2024.06.15

U naszych zachodnich sąsiadów będą prowadzone wzmożone kontrole podróżnych.