Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 115 EDC Techno – Mocny argument
Renault Kangoo to auto z segmentu, który nie cieszy się taką popularnością, jak auta innych segmentów. Kombivany traktowane są jako auta, które mają być przede wszystkim użyteczne, a przy okazji rodzinne. Jak wywiązuje się z tej roli Renault?
Na pewno stara się. Dlatego też oferuje na rynku dwa tego typu pojazdy. Jeden jako dostawczak, a drugi jest pełnoprawną osobówką. Kangoo w wersji osobowej prezentuje się atrakcyjnie. Duża jest w tym zasługa 17-calowych felg aluminiowych. Szczególnie w testowym aucie bardzo ładnie komponowały się z lakierem. Auto to zresztą ma być praktyczne, a nie podobać się. Dlatego choć nie jest to przydki pojazd, znacznie lepiej będzie zająć się jego wnętrzem.
Pudełkowane czyli praktyczne
Tak w rzeczywistości jest. Przy okazji jest ono bardzo przestronne. Z przodu mamy do dyspozycji siedzenia, które są bardzo wygodne i obszerne. Idealnie sprawdzą się na dłuższej trasie. Posiadają skokową regulację. Kierowca ma także możliwość regulacji na wysokości lędźwi. Miejsca nie brakuje. Podobnie jest na tylne kanapie. Dodatkowo z racji pudełkowatego kształtu nadwozia, możemy mieć pewność, że nie uderzymy głową o podsufitkę. Tuż za przednimi siedzeniami zamontowano rozkładane stoliki, które przydadzą się, gdy będziemy chcieli zrobić sobie mały piknik w trasie. Szkoda natomiast, że nie ma z tyłu podłokietnika. Autem z tyłu może podróżować troje pasażerów. I będzie miało odpowiednią ilość przestrzeni na nogi. To dzięki płaskiej podłodze. Szkoda, że nie można tylnej kanapy regulować lub przesuwać.
Kokpit Renault przypomina te stosowane w innych modelach tej marki. Jest bardzo praktyczny. Deska rozdzielcza jest prosta w obsłudze i czytelna. Została ona estetycznie wykończona. Na wysokim poziomie stoi ergonomia, bowiem kierowca ma w zasięgu ręki wszystko, czego potrzebuje. Obsługa jest prosta i intuicyjna, zaś system multimedialny oferuje Android Auto i Apple CarPlay.
Funkcjonalne wnętrze Kangoo posiada dużo półek oraz kieszeni. Dobrze zostały rozplanowane w kabinie miejsca na drobiazgi. Szkoda tylko, że porty USB znalazły swoje miejsca na podszybiu. Są one w zamykanej kieszeni nad zegarami. Plusem za to jest ładowarka indukcyjna, która znajduje się pod dźwignią automatycznej skrzyni biegów. Testowana wersja Techno została całkiem nieźle wyposażona. Auto w tej wersji posiada skórzaną kierownicę, czujniki parkowania 360 z kamerą cofania, 8-calowy ekran dotykowy, automatyczną klimatyzację, dostęp bezkluczykowy i aluminiowe felgi.
Bagażnik Kangoo ma regularny kształt. Atutem jest niski próg załadunkowy, zaś pokrywa bagażnika otwiera się wysoko. W bagażniku znajdują się dwa haczyki na torby oraz dwa małe schowki. Sama pojemność bagażnika wynosi 775 litrów, zaś maksymalnie uzyskamy aż 2800 litrów.
Idealne rozwiązanie?
Renault oferuje kilka wersji silnikowych do Kangoo. Są odmiany benzynowe, wysokoprężne oraz elektryczna. Pod maską naszego Renault pracuje wysokoprężny 115-konny silnik wysokoprężny 1.5 Blue dCi o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm. Silnik współpracuje z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów EDC. Auto przyspiesza do 100 km/h w 13,2 s oraz rozpędza się do prędkości 177 km/h. Zadowalające jest zużycie paliwa, wynoszące średnio 5,7 litrów. Nam podczas spokojnej jazdy po mieście z włączonym trybem ECO wyszło zaledwie 4,9 litrów! To oznacza, że 54-litrowy zbiornik paliwa zapewnia zasięg 1000 kilometrów.
Jak się podróżuje?
Komfortowo. To wszystko dzięki odpowiednio zestrojonemu zawieszeniu. Również podczas pokonywania zakrętów auto jest przewidywalne w prowadzeniu. Na niekorzyść należy zaliczyć dużą średnicę zawracania – 11,8 m. Wynik ten szczególnie przeszkadzać może podczas poruszania się po mieście. Do tego szerokie słupki A nie ułatwiają widoczności z przodu.
Renault Kangoo to uniwersalne auto. Sprawdzi się zarówno jako auto rodzinne, jak i pojazd do firmy. Jest wygodne, przestronne a co najistotniejsze posiada niewielkie zapotrzebowanie na paliwo.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- atrakcyjny wygląd
- przestronna kabina
- dużo schowków
- duży bagażnik
- bardzo oszczędny silnik
- komfort
Wady auta:
- słaba widoczność z przodu
- wolno pracujący system multimedialny
Podstawowe parametry techniczne Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 115 EDC Techno:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4490/1920/1840/2720 mm
Silnik: wysokoprężny z turbodoładowaniem
Pojemnośc silnika: 1461 cm3
Moc maksymalna: 115KM przy 3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm/1750 obr./min
Napęd: na przód
Skrzynia: Automatyczna 7-biegowa EDC
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,2
Prędkość maksymalna: 177 km/h
Średnie zużycie paliwa: 5,7 litra
Bagażnik: 775/2800 l
Pojemność zbiornika paliwa: 54 l
Cena: od 112 900 zł (wersja TCe 100 BVM)
Cena wersji testowanej: od 138 400 zł
Zobacz podobne artykuły:
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
Testy / Testy
2024.12.02
Mercedes GLC 200 4Matic – SUV z charakterem
Testy / Testy
2024.11.29
Renault Avantime jako Infiniti w USA
Wiadomości / Ciekawostki
2024.11.11
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11