Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Renault Espace 1,8 Energy TCE 225 KM – Dla ceniących luksus i wygodę
kalendarz 28/09 2019

Renault Espace 1,8 Energy TCE 225 KM – Dla ceniących luksus i wygodę

Testy / Renault

35 lat! Dokładnie tyle liczy sobie historia Renault Espace. 

W 1984 roku pierwsze egzemplarze Espace zjechały z taśm produkcyjnych. Ale historia francuskiego vana zaczęła się 10 lat wcześniej. Była wynikiem fascynacji szefa Matry amerykańską motoryzacją. Tak, właśnie Matry, bo I generacja Espace był wspólnym dziełem Renaulta (mechanika) i Matry (stylistyka). Dziś, po drogach jeździ już V generacja samochodu, która swoją premierę miała w 2014 roku.

Espace, w zamyśle projektantów, miał być tak przestronne niczym amerykańskie vany. I był. Ba, nadal jest. Bez problemów pomieści 5 osób i prawie 700 litrów bagażu. Nawet w konfiguracji 7- osobowej, na bagaż pozostaje jeszcze około 250 litrów. Gdy złożymy II rząd foteli, otrzymujemy sporo ponad 2500 litrów!

Pojazd jest majestatyczny, olbrzymi i wygodny. Oczywiście, niczego złego nie można powiedzieć o stylistyce. Piękna linia boczna, którą podkreślają głębokie przetłoczenia zwieńczone chromowanymi listwami. Ciekawy jest pomysł na okienko za słupkiem C. Przód zbudowany z tego, co znamy choćby z Talismana. Ale. w nieco większej skali i w ciekawszym anturażu. I tył. Płaski niczym ściana, co podkreśla majestat i gabaryty samochodu. Tu, dominującym elementem są designerskie lampy oraz srebrna osłona podwozia a`la dyfuzor. Konstatując, jest pięknie…

Oryginalne wnętrze
Kokpit wygląda porywająco. Jest pięknie i ergonomicznie. Ba, nawet interfejs systemu info jest w miarę intuicyjny. Stylistyczny majstersztyk? Prawie. Można powiedzieć, że Espace jest porządnie zrobiony do… połowy. Otóż podszybie i deska a także wykończenia drzwi są miękkie, porządne i dobrze poskładane. Za to wszystko, co poniżej to twarde plastiki. 

Komfort klasy biznes
Komfort podróżowania, niczym w klasie biznes. Jest uroczo i wygodnie. Dwubarwne fotele ze skórzaną tapicerką (z przodu i z tyłu). Oczywiście, regulowane elektrycznie z pamięcią ustawień i masażem (te z przodu). Do tego ogrom miejsca. Z przodu, to oczywiste. Ale, z tyłu też. W Espace jest niczym w sali balowej. Miejsca nie brakuje na nogi, kolana, stopy. Do tego całkiem płaska podłoga sprawia, że nawet pasażer ze środkowego fotela nie będzie musiał podciągać kolan do brody. W II klasie, czyli w bagażniku, też siedzi się wygodnie. Z tym, że tamtych miejsc nie traktujemy jako przeznaczone do dłuższej podróży. Ot, na kilkanaście czy kilkadziesiąt kilometrów. Na dłuższy dystans – odradzamy

4Conrol a właściwości jezdne
Właściwości jezdne auta, naprawdę dobre. W przypadku Espace sprawdza się układ 4Control, czyli czterech kół skrętnych. Dzięki niemu samochód jest zwrotny zarówno przy niedużych prędkościach jak i dynamicznej jeździe po krętych drogach. Jest wszak jedno, ale. Francuzi przesadzili z komfortem. Espace jest majestatyczny i tak właśnie jeździ. Niczym liniowiec France, kiwa na boki i nurkuje na każdym garbie lub „śpiącym policjancie”. Kierowcy w sumie to nie przeszkadza. Za to pasażerom z tylnej kanapy lub „II klasy”, bardzo. 

Mocny i oszczędny
Za wytwarzanie mocy odpowiadał w testowym Espace doładowany motor benzynowy o pojemności 1798 cm3. 225 KM dostępnych od 5600 obrotów i 300 Nm już od 1750 obrotów dawało zacne osiągi. Poniżej 8 sekund do pierwszej setki 225 km/h to w przypadku tak wielkiego samochodu lepiej niż nieźle. Szczególnie, że i przy dystrybutorze nie wyglądało to źle. Producent uważa, że auta powinno spalać 8,7 w ruchu miejskim, 6,8 średnio i 5,6 na trasie. W praktyce, czyli w redakcyjnym teście było 9,5 w cyklu zurbanizowanym, 7,5 średnio z testu i 6,4 w trasie. W sumie, na tak pojemne auto – bardzo dobrze!

Napęd na koła przednie przenosiła automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia EDC o 7 przełożeniach. W zasadzie, do jej pracy większych zastrzeżeń nie mamy. Owszem, pomyliła się kilka razy. I  kilka razy się zawahała. Nie zrobiła tego jednak wtedy, kiedy precyzyjnie zadziałać powinna. W sumie więc, jej reakcje zapisujemy na plus. 

Renault Espace to takie dwa w jednym. Piękne auto za to nie do końca precyzyjnie dopracowane. Jest niczym kawałek historii europejskiej motoryzacji. Ale też wypadkową tego, co dzieje się z Renault. Styliści koncernu ciągle tworzą porywające projekty. Takie, na miarę Avantime czy VelSatisa. Czy ma to jednak przełożenie na sprzedaż?
Paweł Pusz

Zalety:
- atrakcyjny wygląd zewnętrzny
- świetna stylistyka wnętrza
- przestronna kabina
- dobra ergonomia
- komfortowe fotele

Wady:
- zbyt miękkie zawieszenie
- jakość wykonania

Podstawowe parametry techniczne Renault Espace 1,8 Energy TCE 225 KM EDC 7:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4857/2128/1677/2884 mm
Silnik: benzynowy doładowany
Pojemność: 1798 cm3
Moc maksymalna: 225 KM przy 5600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 1750 obr./min
Napęd: przód
Skrzynia: automatyczna EDC 7 przełożeń
Osiągi (0-100 km/h): 7,8 sek. 
Prędkość maksymalna: 226 km/h
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 8,7/5,6/6,8 l
Pojemność bagażnika: 247/680/2101 l
Ceny: od 144 900 zł


Tagi:
Renault Espace, test Renault Espace, opinie Renault Espace

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Tiguan Highline 2,0 TSI 190 KM DSG7 4Motion – Sposób na SUV-a
kalendarz 09/01 2021

Volkswagen Tiguan Highline 2,0 TSI 190 KM DSG7 4Motion – Sposób na SUV-a

Testy / Testy

2021.01.09

Tiguan debiutował w 2006 roku. Na polskim rynku pojawił się na początku 2007 i do razu zdominował rankingi sprzedaży. 
Seat Tarraco 2,0 TDI 190 KM DSG7 4Drive – Konkurent Volkswagena z Niemiec?
kalendarz 09/01 2021

Seat Tarraco 2,0 TDI 190 KM DSG7 4Drive – Konkurent Volkswagena z Niemiec?

Testy / Testy

2021.01.09

W 2016 roku zadebiutował pierwszy SUV z logo Seata.
Renault Captur 1,0 TCe 100 KM MT5 FWD – Dla kogo? 
kalendarz 09/01 2021

Renault Captur 1,0 TCe 100 KM MT5 FWD – Dla kogo? 

Testy / Testy

2021.01.09

W 2013 roku Renault uśmierciło mało popularnego mikrowana - Modusa. W jego miejsce wprowadziło miejskiego crossovera – Renault Captur. 
Najnowsze artykuły:
 Nasser Al-Attiyah: „To dla nas fantastyczny rezultat...”

Nasser Al-Attiyah: „To dla nas fantastyczny rezultat...”

Wiadomości / Moto sport

2021.01.19

Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel, którzy zajęli drugie miejsce ze stratą niespełna 14 minut do zwycięzcy, Stephane’a Peterhansela.
 Niepokojące wyniki kontroli warszawskich taksówek

Niepokojące wyniki kontroli warszawskich taksówek

Wiadomości / Gorące tematy

2021.01.19

Ponad 17 tys. licencjonowanych taksówek jeździło po ulicach Warszawy w 2020 r. W ponad 40 proc. przypadków stwierdzono nieprawidłowości.
Odcinkowy pomiar prędkości na A1

Odcinkowy pomiar prędkości na A1

Wiadomości / News

2021.01.19

Odcinkowy pomiar prędkości już niedługo zacznie funkcjonować na budowanej autostradzie A1.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.