Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Range Rover Velar P400 R-Dynamic 400 KM – Udane połączenie sportu i luksusu?
kalendarz 12/08 2023

Range Rover Velar P400 R-Dynamic 400 KM – Udane połączenie sportu i luksusu?

Testy / Testy / Range Rover

Range Rover to ekskluzywna marka od lat kojarzona z dużymi SUV-ami.  Co prawda na rynku nie osiąga spektakularnych sukcesów, ale ma w swojej ofercie interesujące propozycje. Czy jedną z nich jest Range Rover Velar?

Gdy myślimy o odbiorcach Range Rovera, zapewne pierwsze skojarzenia, jakie mamy dotyczą mężczyzn po 40-tce. Tymczasem modelem Velar producent chce dotrzeć również do młodszej klienteli. Dodam, że zamożnej. Dlatego nadwozie zostało zaprojektowane bardziej sportowo. Jest to propozycja dla tych, któzy chcą się odróżniać na tle posiadaczy Mercedesów czy BMW serii X. 

Na swój styl
Nadwozie auta charakteryzuje się gładkimi zaoblonymi liniami. To z kolei przełożyło się na wizualną lekkość całego nadwozia. Jednocześnie dodając mu dynamiki. Nasza testowana wersja doposażona została dodatkowo w pakiet R-Dynamic Black. W jego skład wchodzą czarne malowanie niektórych partii nadwozia, przemodelowane zderzaki oraz dodatkowe elementy poprawiające aerodynamikę pojazdu. Dopłaty wymagał również lakier oraz 22-calowe felgi. 

Auto jest przedstawicielem segmentu D. Do jego budowy wykorzystano tą samą platformę, co przy konstruowaniu Jaguara F-Pace. Auto mierzy 4797 mm długości, 2147 mm szerokości oraz 1678 wysokości. Rozstaw osi wynosi natomiast 2874 mm. Ciekawostką jest fakt, że część nadwozia wykonana została z aluminium. Dzięki temu udało się zredukować masę auta. W efekcie tego Range Rover Velar waży około 2100 kg. Jednocześnie udało się osiągnąć odpowiednią sztywność i wytrzymałość całej jednostki.

Urzeka
Velar bez dwóch zdań jest autem dopracowanym wewnątrz. Już zasiądając w środku docenimy bardzo wygodne fotele z funkcją masażu. Są one zarówno obszerne, jak i wygodne. Z tyłu natomiast dużo przestrzeni zapewnia tylna kanapa. Została ona wyprofilowana raczej dla czterech a nie pięciu osób. Posiada za to elektryczną regulację oraz ogrzewanie zewnętrznych miejsc kanapy. 

Desla rodzielcza wygląda nowocześnie. Najbardziej rzuca się w oczy system multimedialny, który znajduje się w centrum. Pracuje bardzo szybko oraz jest intuicyjny w obsłudze. Zwolennicy muzyki docenią wyborny sprzed audio. Materiały są na bardzo wysokim poziomie. Przyjemne w dotyku zostały solidnie spasowane.

W Velarze znajdziemy też wygodne półeczki, schowki, podłokietnik z osobną regulacją dla kierowcy oraz pasażera czy zamykany uchwyt na napoje. Jedyne do czego można się przyczepić to do obslugi funkcji cyfrowych zegarów oraz dotykowo-przyciskanych klawiszy na kierownicy, które nie są specjalnie wygodne w obsłudze.

Nie największy
Bagażnik Velara nie należy do rekordowych w swojej klasie. Nie jest tak pojemny, jak mogło się wydawać. Na papierze ma 735 litrów a maksymalnie otrzymujemy 1798 litrów. Jest długi i płaski. Posiada natomiast możliwość opuszczenia progu załadunkowego. W takim przypadku opuszcza się tylne zawieszenie. 

Wystarczający
Velar po modernizacji dostępny jest m.in. z 400-konną jednostką benzynową. Właśnie takie auto otrzymaliśmy do testów. To jedna z pięć jednostek napędowych przewidzianych do tego modelu. Trzylitrowy, rzędowy silnik wyposażony został w turbosprężarkę, która na niskich obrotach wspomagana jest elektrycznym kompresorem. Stąd maksymalne wartości, takiej jak moc wynosząca 400 KM i moment obrotowy 550 Nm dostępne są dość nisko i w szerokim zakresie obrotów. Podczas jazdy jednostka napędowa wydaje z siebie miły dla ucha odgłos. Wersja P400 została wyposażona w układ miękkiej hybrydy. Dzięki temu poprawiono reakcję na gaz oraz układ ten odciąża samochód podczas spokojnej jazdy.

Pomimo, że Velar P400 waży ponad 2 tony, może pochwalić się bardzo dobrym przyspieszeniem. Uzyskanie 100 km/h zajmuje mu zaledwie 5,5 sekundy. Zaletą jednostki jest także jego elastyczność z każdego zakresu prędkości. Z napędem połączono 8-przełożeniową skrzynię automatyczną. Przyznać jednak trzeba, że preferuje ona spokojniejszą jazdę. 

Jak natomiast przedstawia się zużycie paliwa? 
Producent określa średnie zużycie paliwa na 9,8 litrów. W warunkach miejskich w zależności od techniki jazdy należy liczyć się ze zużyciem 12 litrów. Podczas jazdy w trasie ze stałą prędkością 100 km/h auto zadowala się 7 litrami benzyny na każde pokonane 100 kilometrów. 

Auto bardzo komfortowo prowadzi się. W jego charakterystykę idealnie wkomponowuje się zawieszenie. Pomimo wersji R-Dynamic, wcale nie ma za wiele sportu. Postawiono na komfort i go osiągnięto. Oczywiście 22'' koła nieco ten obraz zamazują, ale zamawiając 21'' koła będziemy mieli jeszcze większą przyjemność z prowadzenia. 22-calowe ogumienie zapewnia za to świetną przyczepność na mokrej nawierzchni. Do pewności prowadzenia przyczynia się również stały napęd na cztery koła. Komfort w Velarze to także pneumatyczne zawieszenie. Działa miękko i płynnie. Z uwag, jakie mógłbym mieć, to moim skromnym zdaniem auto mogłoby być nieco lepiej wyciszone. Przy wyższych prędkościach do naszych uszu dochodzą szumy z okolic słupka A. 

Range Rover to Range Rover. To auto legenda, ale i synonim prestiżu. Kupując Velara możemy być pewni, że będziemy wyróżniać się na drodze. Auto ma swoje wady, ale zalety zdecydowanie przeważają. Jadąc nim od razu poczujemy różnicę, chociażby do niemieckiej konkurencji. Range Rover oferuje nie tylko komfort jazdy, ale dobre wykończenie, przestronność oraz niezłe właściwości jezdne. 

Żeby stać się posiadaczem Velara, trzeba uszczuplić swój portfel o minimum 321 500 zł (wersja wysokopężna 2.0/204 KM). Za naszą odmianę trzeba zapłacić minimum 474 700 zł. 
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- niepowtarzalna sylwetka
- dynamiczna jednostka napędowa  
- przestronne i wygodne wnętrze
- komfort podróżowania
- jakość wykonania 
- sprzęt audio

Wady auta: 
- szum przy wyższych prędkościach
- wysoka cena

Podstawowe parametry techniczne Rover Range Rover Velar P400 R-Dynamic 400 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4797/2147/1678/2874 mm
Silnik: benzynowy wsparty miękką hybrydą
Pojemność: 2995 cm3
Moc maksymalna: 400 KM przy 5500 -6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm od 2000-5000 obr/min
Napęd: AWD
Skrzynia: automatyczna 8-biegowa
Osiągi (0-100 km/h): 5,5 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 9,8 l
Pojemność zbiornika paliwa: 82 l
Pojemność bagażnika: 735/1798 l
Cena: od 321 500 zł (wersja wysokopężna 2.0/204 KM)
Cena auta testowanego: od 474 700 zł


Tagi:
Land Rover Range Rover Velar P400 R-Dynamic 400 KM, Land Rover Range Rover Velar P400 R-Dynamic, Land Rover Range Rover Velar P400 R, Land Rover Range Rover Velar P400, Land Rover Range Rover Velar, test Land Rover Range Rover Velar P400 R-Dynamic 400 KM, test Land Rover Range Rover Velar P400 R-Dynamic, test Land Rover Range Rover Velar P400, test Land Rover Range Rover Velar

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
kalendarz 22/09 2023

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie

Testy / Testy

2023.09.22

Duży SUV napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który na dodatek współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi? Czy coś nas jeszcze jest w stanie zaskoczyć?
Najnowsze artykuły:
Startuje sezon rajdowych MP

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.