Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
     Ralf Brandstätter, COO Volkswagena: „Klient decyduje o tym, który rodzaj napędu spełnia jego wymagania”
kalendarz 10/03 2020

Ralf Brandstätter, COO Volkswagena: „Klient decyduje o tym, który rodzaj napędu spełnia jego wymagania”

Wydarzenia / Volkswagen

Volkswagen równolegle będzie oferować samochody elektryczne, auta hybrydowe, modele typu plug-in oraz pojazdy z silnikami spalinowymi.

Z dyrektorem operacyjnym marki, Ralfem Brandstätterem, rozmawiamy o przyszłości układów napędowych i mobilności przyjaznej dla klimatu.

Kilka miesięcy temu podczas wystawy samochodowej we Frankfurcie (IAA) Volkswagen prezentował przede wszystkim elektrycznego ID.3 – teraz przedstawiacie nowe modele z różnymi układami napędowymi. Dlaczego?

Nasz cel jest jasny – Volkswagen szybko zmierza do epoki bezemisyjnych pojazdów. Jednak zmiana nie dokona się z dnia na dzień. Przed nami jeszcze długi okres pośredni, w którym będziemy oferować równolegle samochody elektryczne, auta z hybrydowymi zespołami napędowymi oraz takie z silnikami spalinowymi. Dzięki stosowaniu najnowszych rozwiązań technicznych sprawiamy, że każdy rodzaj napędu w każdej klasie samochodów jest niezwykle wydajny. Wybiera klient. To on decyduje, jaki rodzaj układu napędowego najlepiej spełnia jego wymagania. Nie zmienia to naszych założeń – przyszłością motoryzacji są samochody elektryczne. W tym roku przedstawimy łącznie osiem zelektryfikowanych i w pełni elektrycznych modeli.

Co dalej z samochodami z rodziny ID.?

W lecie do klientów trafią pierwsze egzemplarze ID.3. W drugiej połowie roku przedstawimy pierwszego elektrycznego SUV-a Volkswagena, model ID.4. Tak jak ID.3, został on skonstruowany na platformie MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych.

Jakie są zalety tego modelu?

ID.4 wyróżnia się nowoczesną, sportową stylistyką. Ma znakomite właściwości aerodynamiczne, a jednocześnie jest bardzo wygodny. ID.4 może przejechać do 500 km po jednokrotnym naładowaniu akumulatora. Oczywiście, ma też klasyczne zalety SUV-a: siedzi się w nim wysoko, wszystko doskonale widać zza jego kierownicy. Będziemy oferować ten model na całym świecie i produkować go także w naszych zagranicznych fabrykach – w USA, Chinach i w Europie. I tak jak w wypadku ID.3 będziemy to robić w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.

A konwencjonalne układy napędowe?

Najefektywniejsze silniki oferujemy naszym klientom w wersjach hybrydowych, np. jako tzw. mild-hybrid w nowym Golfie. Albo jako hybrydy plug-in, bo coraz więcej ludzi chce na krótkich dystansach jeździć samochodami elektrycznymi, ale też móc wyruszyć w daleką trasę, gdy zajdzie taka potrzeba. Dlatego oferujemy teraz Golfa także w wersji eHybrid. Dla klientów ceniących usportowiony charakter samochodu, mamy wersję GTE. Nawet nasze największe auta wyposażamy w napęd hybrydowy typu plug-in – przykładem jest nowy Touareg R.

Jak taka strategia wpływa na ochronę klimatu?

Jako pierwszy producent samochodów zobowiązaliśmy się do realizacji celów klimatycznych zawartych w Porozumieniu Paryskim – do 2050 r. Volkswagen będzie przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Stanie się tak dzięki samochodom przyjaznym środowisku, dostawcom produkującym komponenty według zasad zrównoważonego rozwoju, dzięki nowym pomysłom z dziedziny mobilności oraz dzięki energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Najpóźniej w ciągu pięciu lat zamierzamy o jedną trzecią zmniejszyć ilość dwutlenku węgla emitowanego przez nasze samochody.


Tagi:
Volkswagen, VW, Ralf Brandstätter, VW ID.3, VW ID.4, VW Golf eHybrid, VW Golf GTE, VW Touareg R

Zobacz podobne artykuły:

 30 VW Transporterów T6 trafi do Ochotniczych Straży Pożarnych
kalendarz 27/06 2020

30 VW Transporterów T6 trafi do Ochotniczych Straży Pożarnych

Wiadomości / News

2020.06.27

Pojazdy będą wykorzystywane jednostki OSP w działaniach związanych ze zwalczaniem skutków epidemii COVID-19 oraz z zapobieganiem i walką z suszą i zagrożeniem pożarowym.
VW Arteon / VW Arteon Shooting Brake – Powiew świeżości
kalendarz 25/06 2020

VW Arteon / VW Arteon Shooting Brake – Powiew świeżości

Prezentacje / Nowości

2020.06.25

Arteon doczekał się liftingu a także nowej wersji Shooting Brake oraz napędu hybrydowego.
Gala Fleet Derby 2020
kalendarz 24/06 2020

Gala Fleet Derby 2020

Wiadomości / Wydarzenia

2020.06.24

Zwieńczeniem dziewiątej edycji ogólnopolskiego plebiscytu flotowego Fleet Derby, była uroczysta gala wręczenia statuetek.

Firmy z branży

Volkswagen Rowiński-Wajdemajer

mazowieckie
ul. Armii Krajowej 22
05-500 Piaseczno
Tel.: 22 726 26 00
Email.: salon@rowinski-wajdemajer.vw.pl
https://rowinski-wajdemajer.dealer.volkswagen.pl/
Najnowsze artykuły:
Do kupienia Aston Martin Davida Beckhama

Do kupienia Aston Martin Davida Beckhama

Wiadomości / News

2020.07.05

Model Aston Martin V8 Volante z 1988 r. został wystawiony na sprzedaż z ceną wywoławczą 550 000 dolarów.
Volvo z dożywotnią gwarancją na części

Volvo z dożywotnią gwarancją na części

Wiadomości / News

2020.07.05

Volvo Car Poland wprowadza dożywotnią gwarancję na oryginalne części zamontowane w autoryzowanych serwisach marki.
Korek i samochody: mało znane początki historii Mazdy

Korek i samochody: mało znane początki historii Mazdy

Wiadomości / Ciekawostki

2020.07.04

Korek nie jest dziś materiałem naturalnie kojarzonym z przemysłem motoryzacyjnym, ale w przypadku Mazdy ten charakterystyczny surowiec związany jest zarówno z przeszłością, jak i przyszłością marki.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.