Rajdowe urodziny Mariana Bublewicza

Rodzinny Olsztyn Mariana Bublewicza świętował 75. urodziny wybitnego rajdowca.
Wydarzenie patronatem objął Polski Związek Motorowy, który również obchodzi 75-lecie. Rajd Replica & Classic to wydarzenie stworzone przez Olsztyński Klub Motorowy im. Mariana Bublewicza, by świętować urodziny nieodżałowanego mistrza i patrona klubu.
Okrągły jubileusz „Bubla” został zwieńczony dwudniowym wydarzeniem. Niemal 30 załóg wystartowało w rajdzie o dość ciekawej formule. Na starcie pojawiły się różne samochody i kierowcy o różnych umiejętnościach. W założeniach impreza miała być dla każdego, kto chce rywalizować i ma czym. Stąd pojawiły się piękne repliki kultowych rajdówek: Fiat 125p Monte Carlo, Fiat 128 3p jakim ścigał się Bublewicz, wierna replika jego rajdowego Poloneza 2000 Grupy B, startujący od pół wieku w rajdach Seat 127, Fiat 124 spider Abarth, ale też i zaskakujące klasyki (Mercedes W114 coupe czy MG TD z 1951 r.), znane z tras rajdowych BMW 1602 ti oraz współczesne samochody sportowe (Toyota Yaris GR, Subaru Impreza, Ford Focus ST, Toyota Celica). Ten miks rywalizował w klasie Classic (dla najstarszych aut – wygrał Dariusz Grabarczyk na Fiacie 124 Abarth, co ciekawe, syn słynnego pilota Wiesława Grabarczyka, który był pierwszym profesjonalnym pilotem Mariana Bublewicza w połowie lat 70.), w klasie Sport (dla aut współczesnych – wygrał Adrian Bratkowski na Renault Clio Sport) oraz w klasie aut polskich (wygrał Szymon Angowski na Fiacie 125p Monte Carlo).
Rywalizacja (łącznie 10 odcinków sportowych) dostarczyła wrażeń i emocji, ale drugiego dnia dla wielu najważniejszym punktem jubileuszu było spotkanie wspomnieniowe z dawnymi rajdowcami, którzy opowiadali o Marianie Bublewiczu. Półtoragodzinna dyskusja przeciągnęła się na kuluarowe rozmowy i kolejki chętnych do zdjęć z Grzegorzem Gacem, pilotem, z którym Bublewicz sięgnął po wicemistrza Europy czy dawno nie goszczącym publicznie Pawłem Przybylskim, wybitnym rajdowcem i OS-owym rywalem „Bubla”. Wspomnieniami dzieliła się też córka Beata Bublewicz oraz siostrzeniec Krzysztof Czepan, który był szefem serwisu, w zasadzie od dziecka przy motorsportowym życiu Mariana Bublewicza.
Ciekawostką drugiego dnia była obecność i możliwość sprawdzenia się na próbach z kolejnym olsztyńskim pokoleniem mistrzów kierownicy – zaledwie 18-letnim Tymoteuszem Abramowskim, aktualnym liderem mistrzostw Europy ERC3.
źródło: motosport.pzm.pl
Zobacz podobne artykuły:
Połączenie dwóch „światów” w jednej klasie
Wiadomości / Moto sport
2025.11.14
Witek Kupczyński Mistrzem Świata FIM MotoMini
Wiadomości / Moto sport
2025.11.13
Dominacja Toyoty w Rajdzie Japonii
Wiadomości / Moto sport
2025.11.12
Pierwszy SUV McLarena pojawi się w 2028 r.
Wiadomości / News
2025.11.15
Światowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych
Bezpieczeństwo
2025.11.15
Połączenie dwóch „światów” w jednej klasie
Wiadomości / Moto sport
2025.11.14