Rajd Turcji – Dublet Toyoty
Ott Tanak i Martin Jarveoja wygrali kolejny rajd.
Po zwycięstwach w Rajdzie Finlandii i Niemiec, teraz reprezentanci Toyoty odnieśli sukces wygrywając Rajd Turcji. Jednocześnie na drugim miejscu uplasowała się druga załoga japońskiego zespołu - Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila. Podium uzupełnili Hayden Paddon/Sebastian Marshall (Hyundai i20 WRC).
Podczas finałowego etapu Rajdu Turcji Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak ponownie zaprezentowali świetne tempo. Polska załoga wygrała wszystkie odcinki specjalne ostatniego etapu w kategorii WRC2, uzyskując znakomite czasy w klasyfikacji generalnej. W trwającym cztery dni rajdzie Polacy wygrali największą liczbę prób w swojej klasie (9 z 17), pomimo dwukrotnej awarii wspomagania układu kierowniczego.
Dzisiejszy etap był znakomity w wykonaniu Kajetana Kajetanowicza. Rajdowy Mistrz Europy uzyskiwał czasy, które pozwalały mu na walkę z samochodami WRC (Polak prowadzi Forda Fiestę R5 w specyfikacji WRC2). Na piętnastym odcinku specjalnym był siódmy w klasyfikacji generalnej, zostawiając za sobą m.in. Suninena (Ford Fiesta WRC), czy Mikkelsena (Hyundai i20 WRC), lidera rajdu po sześciu próbach. Ostatecznie zawody ukończył na czwartej pozycji w swojej kategorii (na 14 startujących załóg) i 11 miejscu w klasyfikacji generalnej.
– Nie można się poddawać, zwłaszcza mając silne wsparcie tak wspaniałych kibiców, jak nasi. To dla nich był dzisiejszy etap. Mieliśmy szansę na zwycięstwo w nowej dla większości kierowców rundzie mistrzostw świata. To przyjemne uczucie. Dziś wygraliśmy wszystkie odcinki w WRC2. Za nami fantastyczny dzień, z dużą dawką emocji w samochodzie. Z każdym kolejnym odcinkiem chciałem więcej i więcej. Apetyt rósł w miarę... jeżdżenia.:) Naprawdę się cieszę. Cały zespół wytrwale pracował już długo przed startem rajdu i wygrane na odcinkach są dla nas nagrodą. Cały czas uczymy się tych mistrzostw i wiemy, co można poprawić, a na czym się skupić w przygotowaniach do kolejnego rajdu. Myślę, że będę opowiadał dzieciom o tym, co się tu działo, pomimo awarii bardzo dobrze wspominając ten rajd – podsumował Kajetan Kajetanowicz, Rajdowy Mistrz Europy.
– Wiedzieliśmy od początku, że Rajd Turcji będzie wymagający, ale chyba nikt nie spodziewał się, że aż tak. Ilością dramatów, które wydarzyły się na tym rajdzie, można byłoby obdzielić kilka albo kilkanaście rund WRC. Patrząc pod kątem naszego tempa, rajd był bardzo udany. Kajetan pokazał, że jest bardzo konkurencyjny na zawodach nowych dla wszystkich, w których nie korzysta się z doświadczenia zebranego w poprzednich latach. Był najszybszy w kategorii WRC2, jeśli chodzi o samą jazdę, ale niestety na rajd składa się wiele rzeczy, w tym także niezawodność samochodu. Zawsze powtarzam, że rajdy to sport bardzo zespołowy i złożony. Jesteśmy na czwartym miejscu, to cały czas dobre punkty w debiutanckim sezonie – dodał pilot Maciej Szczepaniak.
Rajd Turcji 2018, nieoficjalna klasyfikacja końcowa WRC2 (TOP 10):
1. Kopecký / Dresler (Skoda Fabia R5) 4:17:49,7 s.
2. Tempestini / Itu (Citroen C3 R5) +1:11,9 s.
3. Ingram / Whittock (Skoda Fabia R5) +1:56,1 s.
4. Kajetanowicz / Szczepaniak (Ford Fiesta R5) +2:48,7 s.
5. Heller / Olmos (Ford Fiesta R5) +7:41,2 s.
6. Cukurova / Bostanci (Skoda Fabia R5) +13:56,4 s.
7. Salvi / Magalhães (Skoda Fabia R5) +25:17,5 s.
8. Manyera / Çerkez (Ford Fiesta R5) +34:58,5 s.
9. Güral / Koçoğlu (Skoda Fabia R5) +42:20,8 s.
10. Vassilakis / Koltsidas (Ford Fiesta R5) +1:25:34,8 s.
Zobacz podobne artykuły:
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
Druga runda WEC 2024
Wiadomości / Moto sport
2024.04.20
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25