Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Rajd Szwecji mniej zimowy
kalendarz 13/02 2020

Rajd Szwecji mniej zimowy

Moto sport

To drugie obok Rajdu Monte Carlo zawody rozgrywane w prawdziwie zimowych warunkach.

Rajd Szwecji to impreza wyjątkowa. Jedyny raz w sezonie kierowcy ścigają się w głębokim śniegu i po drogach, które okalają śnieżne bandy. Opony mają specjalne kolce, które w takich warunkach sprawiają, że auta prowadzą się jak po szynach. Jednak tegoroczna edycja Rajdu Szwecji będzie mniej śnieżna niż zazwyczaj. Z powodu wyjątkowo ciepłej zimy na norwesko-szwedzkim pograniczu organizatorzy musieli skrócić trasę rajdu tak, by prowadziła ona po zaśnieżonych drogach.

Praktycznie co roku pogoda sprawia niespodzianki organizatorom. W 2016 r. odwołano aż 8 odcinków specjalnych, jeszcze przed startem imprezy z powodu braku śniegu. Z rozgrywania kolejnego zrezygnowano w trakcie trwania rajdu. Zamiast 331 km kierowcy pokonali nieco ponad 220. W tym roku ten “rekord” zostanie pobity. Dzień przed startem rywalizacji w harmonogramie rajdu pozostało pięć prób przejeżdżanych dwukrotnie o łącznej długości niespełna 170 km. Dlaczego? Brak śniegu. W parku serwisowym kierowcy, piloci, szefowie zespołów i dziennikarze chwalą organizatorów rajdu za to, jak radzą sobie z pogodową anomalią.

Dla załóg przygotowano 11 odcinków specjalnych o łącznej długości 171,64 km. Na czwartek zaplanowano 7-kilometrowy odcinek testowy w Skalla oraz tradycyjna wieczorna próba na torze wyścigów konnych w Karlstad. W piątek (14.02.) dwa odcinki specjalne w Norwegii (Hof-Finnskog i Finnskogen) oraz dwa po szwedzkiej stronie granicy - Nyckelvattnet oraz Torsby Sprint. W sobotę załogi zmierzą się z tymi próbami ponownie, a w niedzielę dwukrotny przejazd OS-u Likenas.

Wśród faworytów Sébastien Ogier (Toyota Yaris WRC), który triumfował w Rajdzie Szwecji trzykrotnie. Na liście startowej znalazł się także Michał Sołowow, którego pilotem jest Maciej Baran. Polski zespół będzie rywalizował Skodą Fabia R5 i będzie to ich pierwszy wspólny start od pięciu lat. Jest to jednocześnie jedyna polska załoga w tej imprezie./oprac. ns/


Tagi:
Rajd Szwecji, Rajdowe Mistrzostwa WRC, Sébastien Ogier, Michał Sołowow, Maciej Baran

Zobacz podobne artykuły:

Abarth Rally Cup – przed nowym sezonem
kalendarz 31/05 2020

Abarth Rally Cup – przed nowym sezonem

Wiadomości / Moto sport

2020.05.31

W ubiegłym roku na drugim miejscu uplasował się Dariusz Poloński za kierownicą Abarth 124 rally.
Williams – co dalej?
kalendarz 30/05 2020

Williams – co dalej?

Wiadomości / Moto sport

2020.05.30

Zespół Williams F1 rozważa kilka opcji w tym nawet sprzedaż.
Daniel Abt ukarany za oszustwo
kalendarz 28/05 2020

Daniel Abt ukarany za oszustwo

Wiadomości / Moto sport

2020.05.28

W e-wyścigach też trzeba być fair, bo…
Najnowsze artykuły:
 Branża motoryzacyjna nie wyprodukowała ok. 2 mln aut

Branża motoryzacyjna nie wyprodukowała ok. 2 mln aut

Wiadomości / Gorące tematy

2020.06.01

Producenci aut i części mogą odczuwać skutki kryzysu przez kilka lat.
Ford Focus Speedster – Co można zrobić z Focusem?

Ford Focus Speedster – Co można zrobić z Focusem?

Moto fanatyk / Tuning

2020.05.31

Nie jest to dzieło stylistów Forda ani żadnej znanej firmy tuningowej, ale…
Abarth Rally Cup – przed nowym sezonem

Abarth Rally Cup – przed nowym sezonem

Wiadomości / Moto sport

2020.05.31

W ubiegłym roku na drugim miejscu uplasował się Dariusz Poloński za kierownicą Abarth 124 rally.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.