Rajd Śląska – Historyczne rajdówki gotowe do startu
W najbliższy weekend 6-7 września z 12 OS-ami na Śląsku zmierzą się 22 załogi w historycznych samochodach.
Sezon Motul HRSMP wkracza w kluczową fazę. Do końca sezonu pozostały jeszcze dwie rundy, liczy się dosłownie każdy punkt, więc do Rajdu Śląska zgłosiła się praktycznie cała stawka historycznych mistrzostw.
Na starcie Rajdu Śląska, który tym razem odbędzie się w Mysłowicach, stawią się liderzy wszystkich kategorii Motul HRSMP. Syreną 104 pojedzie załoga Curyło/Skwarek, prowadząca w FIA 1 (samochody z lat 1931-1969). Pierwszej pozycji w FIA 2 (1970-75) będzie bronić duet Kiepura/Galle w Fiacie 125p Monte Carlo. W FIA 3 (1976-82) załoga Zaleski/Szadkowski postara się powiększyć 9-punktową przewagę korzystając z atutów swojego Porsche 911 SC. Awaria paska klinowego na finałowym OS-ie poprzedniej rundy pozbawiła ich cennych punktów i w konsekwencji także roli liderów Historycznej Klasyfikacji Generalnej (FIA 1 - FIA 4/J2). Odrobienie tych strat będzie zatem najważniejszym celem aktualnego mistrza.
Poszczególne odcinki nadchodzących zawodów są dość krótkie. Łączny dystans prób sportowych to blisko 108 km, czyli mniej niż w poprzedniej rundzie Motul HRSMP. Ale to nie znaczy, że będzie łatwiej. - Impreza będzie trudniejsza niż Rajd Rzeszowski. Mamy 108 km odcinków specjalnych, ale cały dystans rajdu to blisko 500 km, które musimy pokonać de facto jednego dnia - zaznacza Jerzy Skrzypek, lider kategorii FIA 4/J1, jeżdżący Fiatem Ritmo Abarth.
Na piątek (6 września) zaplanowano ceremonię startu na Placu Wolności w Mysłowicach, a także dwa krótkie, lecz widowiskowe OS-y w miastach. Po rywalizacji w Mikołowie, zawodnicy zmierzą się w Kryterium 100-lecia Powstań Śląskich, czyli próbie przy Stadionie Śląskim, gdzie zlokalizowany będzie też serwis. Sobota to klasyczne próby na południu województwa śląskiego. Ważne będzie także umiejętne obchodzenie się ze sprzętem, ponieważ w drugim dniu zawodów załogi czeka długa dojazdówka do serwisu. Najlepszych kierowców i pilotów Rajdu Śląska poznamy w sobotni wieczór na rynku w Żorach.
- Na Rajd Śląska czekam z niecierpliwością. Trasy są wspaniałe, a w zeszłym roku odnieśliśmy tam zwycięstwo - wspomina Robert Luty, lider Historycznej Klasyfikacji Generalnej (Subaru Legacy).
Dodajmy, że Luty pilotowany przez Marcina Celińskiego otwiera listę zgłoszeń, na której znalazło się ponad 20 załóg, z czego aż 18 powalczy o punkty do klasyfikacji rocznych.
Ciekawe będą pojedynki załóg startujących podobnymi autami. W FIA 4/J1 zobaczymy dwie Łady - jedną duetu Molicki/Molicki, a drugą pary Rogowski/Rogowski. W PZM 5 mamy trzy zgłoszenia w BMW 318is. O punkty powalczą Elefant, pilotowany tym razem przez Oskara Tichanowicza, Jakub Wolski z Bartoszem Krawcem oraz Wojciech Goździewicz, któremu trasę będzie dyktować Joanna Madej. Znów zobaczymy dwa Fordy Sierra. Marek Suder ponownie wystartuje z Dariuszem Gurdziołkiem, a w drugim aucie wystartuje sprawdzony duet Grzelewski/Niedbała.
Przed Rajdem Śląska liderami Historycznej Klasyfikacji Generalnej są Robert Luty z Marcinem Celińskim (Subaru Legacy), którzy do tej pory zgromadzili 122 pkt. Drugie miejsce należy do Jerzego Skrzypka i Krzysztofa Marczewskiego (Fiat Ritmo Abarth), mających 15 punktów mniej niż liderzy. Trzeci stopień podium w mistrzostwach zajmuje obecnie ubiegłoroczny mistrz – Piotr Zaleski (Porsche 911 SC), którego pilotem jest Piotr Szadkowski. W czterech pierwszych rundach sezonu ta załoga wywalczyła 88 punktów.
Zobacz podobne artykuły:
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Historyczna zmiana u Lubiaka
Wiadomości / Moto sport
2024.04.15
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18