Rajd Hiszpanii – Trzeci występ Loeba
Sébastien Loeb, dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata WRC, w Rajdzie Hiszpanii zaplanował swój trzeci i ostatni w tym roku start w barwach zespołu Citroëna.
Przypomnijmy, że w przeszłości alzacki as zwyciężył w Katalonii aż osiem razy, w tym trzykrotnie w nowej formule, z mieszaną nawierzchnią odcinków. W tym roku Loeb wziął udział w Rajdzie Meksyku, gdzie przez trzy OS-y utrzymywał pozycję lidera i zaliczył trzy najlepsze czasy. Następnie wystartował na Korsyce, gdzie również wygrał trzy odcinki specjalne. W Hiszpanii Loeb zamierza się przekonać, czy będzie w stanie rywalizować na poziomie, z jakiego słynął przed laty, czy jednak sześcioletnia przerwa da o sobie znać.
Trudności Rajdu Hiszpanii jest wiele, ale są stałe i od lat dobrze znane zespołom i kierowcom regularnie rywalizującym na katalońskich drogach. Poza przywróconym po dłuższej przerwie Superoesem w Barcelonie, zaplanowanym na czwartkowy wieczór, jedynymi zmianami w stosunku do poprzednich edycji będą odwrócenie kierunku przejazdu piątkowego odcinka specjalnego Terra Alta, teraz nazwanego La Fatarella – Vilalba i przedłużenie go o nowy, 12-kilometrowy fragment. Bez zmian pozostaje to, że w środkowej partii OS ten obejmuje kawałek drogi asfaltowej, który trzeba przejechać na oponach szutrowych. Urozmaicenie to ma na ogół wpływ na zaliczane czasy, bo uwidacznia się różnica dzieląca najlepszych kierowców od peletonu średniaków. Oprócz samej techniki pokonywania trasy trzeba tam umieć oszczędzać samochód – nie przegrzać opon szczególnie przedniej osi, do czasu, gdy na etap sobotni samochody zostaną przebudowane na prawdziwą specyfikację asfaltową. W sumie Rajd Hiszpanii jest pod każdym względem surowym sprawdzianem stylu i klasy kierowców. W tym roku na startujących czeka 18 odcinków specjalnych o łącznym dystansie 331,58 km.
Sébastien Loeb: „Po tym, jak udało mi się pokazać na szutrze w Meksyku, a później na asfalcie na Korsyce, że jeszcze stać mnie na niezłe czasy w rajdach WRC, chciałbym teraz rozegrać jeden cały rajd bez popełniania błędów. Dwudniowe testy przed startem przebiegły doskonale, a więc teraz piłka jest po mojej stronie. Muszę się postarać, by od startu aż do mety wszystko ułożyło się po mojej myśli. Poziom w Hiszpanii będzie bardzo wysoki; trzech zawodników będzie toczyło walkę o tytuł mistrza świata. Nie obiecuję, że moje czasy będą na ich poziomie, ale mam nadzieję, że nie zostanę daleko w tyle. Jeżeli na trasach szutrowych będzie sucho, to postaram się jak najlepiej wykorzystać dogodną kolejność startową, z której można wyciągnąć spore korzyści. To będzie trudny etap, pełen różnych przeszkód, między innymi rozrzuconych w różnych miejscach kamieni, o które łatwo jest przebić oponę”.
Program Rajdu Hiszpanii-Katalonii:
Czwartek, 25 października:
8:00: Odcinek testowy Salou (2,00 km)
13:15: Start (Salou)
18:08: OS 1 – Barcelona (3,20 km)
20:08: Parc fermé (PortAventura)
Piątek, 26 października:
8:00: Serwis A (PortAventura – 15 min)
9:33: OS 2 – Gandesa 1 (7,00 km)
10:06: OS 3 – Pesells 1 (26,59 km)
11:20: OS 4 – La Fatarella – Vilalba 1 (38,85 km)
13:35: Serwis B (PortAventura – 30 min)
15:23: OS 5 – Gandesa 2 (7,00 km)
15:56: OS 6 – Pesells 2 (26,59 km)
17:10: OS 7 – La Fatarella – Vilalba 2 (38,85 km)
19:20: Serwis flexi C (PortAventura – 75 min)
Sobota, 27 października:
6:45: Serwis D (PortAventura – 15 min)
8:23: OS 8 – Savallà 1 (14,12 km)
9:08: OS 9 – Querol 1 (21,26 km)
10:08: OS 10 – El Montmell 1 (24,40 km)
11:43: Serwis E (PortAventura – 30 min)
13:28: OS 11 – Savallà 2 (14,12 km)
14:10: OS 12 – Querol 2 (21,26 km)
15:08: OS 13 – El Montmell 2 (24,40 km)
17:00: OS 14 – Salou (2,24 km)
17:30: Serwis flexi F (PortAventura – 45 min)
Niedziela, 28 października:
6:45: Serwis G (PortAventura – 15 min)
7:35: OS 15 – Riudecanyes 1 (16,35 km)
8:38: OS 16 – Santa Marina 1 (14,50 km)
9:45 Serwis H (PortAventura – 30 min)
10:50: OS 17 – Riudecanyes 2 (16,35 km)
12:18: OS 18 – Santa Marina 2 Power Stage (14,50 km)
13:41: Serwis I (PortAventura – 10 min)
14:01: Podium (Salou)
Zobacz podobne artykuły:
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
Druga runda WEC 2024
Wiadomości / Moto sport
2024.04.20
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Druga runda WEC 2024
Wiadomości / Moto sport
2024.04.20