Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Prywatny import samochodów – branża podwyższonego ryzyka
kalendarz 06/02 2024

Prywatny import samochodów – branża podwyższonego ryzyka

Używane / Gorące tematy

Okazuje się jednak, że skala tego ryzyka zależy od kraju.

To oczywiste, że handel indywidualnie sprowadzanymi samochodami zawsze jest bardziej ryzykowny od handlu autami pochodzącymi z polskiej sieci sprzedaży.

Przygotowany raport analizuje stan techniczny pojazdów sprowadzanych do Polski z Niemiec, USA, Francji, Belgii i Włoch. Kraje te zostały wybrane nieprzypadkowo – właśnie z nich prywatni importerzy ściągają najwięcej samochodów. Analizując dane, eksperci carVertical skupili się tradycyjnie na dwóch aspektach – ingerencji w licznik przebiegu oraz ukrytych szkodach powypadkowych. Bazą do oszacowania ryzyka były dane z raportów historii tych pojazdów sprowadzonych w ubiegłym roku.

9 na 10 używanych samochodów sprowadzonych do Polski z Niemiec i USA miało jakieś uszkodzenia w przeszłości

Z danych jasno wynika, że najbardziej ryzykownym źródłem sprowadzania samochodów są Stany Zjednoczone. Niezależnie od tego czy analizujemy proceder cofania liczników czy też ukryte szkody powypadkowe, to właśnie auta z USA mają najwięcej adnotacji w raportach. Ponad 13 proc. sprowadzonych stamtąd samochodów miało cofnięty licznik, a ponad 95 proc. (czyli 9/10!) zostało w przeszłości uszkodzonych.

Niewiele lepiej wypadają Niemcy. O ile w kwestii manipulacji z licznikiem legitymują się wskaźnikiem 6,73 proc., czyli praktycznie dwukrotnie niższym, o tyle w kwestii powypadkowości jest praktycznie tak samo źle. Wynik ponad 89 proc. aut po wypadkach oznacza, że zdecydowana większość sprowadzonych aut odwiedzała po drodze blacharza lub lakiernika.

Na trzecim miejscu niechlubnego rankingu znajduje się Belgia. Ze względu na niewielkie różnice statystyczne w porównaniu do Niemiec, bez problemu mogłaby podzielić się z nimi drugim miejscem na podium wstydu.  

Zakres szkód, roczniki

Dodatkowe dane zawarte w raporcie wskazują na wysokość cen napraw powypadkowych sprowadzonych samochodów. W tym ujęciu na pierwszym miejscu są USA, na drugim Niemcy, na trzecim Francja. Jednoznacznie sugeruje to, że właśnie auta z tych krajów były uszkodzone w sposób najpoważniejszy.  

Z raportu carVertical wynika, że samochody pochodzące z USA są zazwyczaj nowsze – mają średnio 9 lat. Te pochodzące z Niemiec to średnio 12-latki, a te z Francji 11-latki. Przyczyna takiego stanu rzeczy tkwi w cenach. Auta w USA są tańsze, więc można w tej samej cenie sprowadzać młodsze egzemplarze.

„Powszechnie wiadomo, że samochody pochodzące z USA są obarczone największym ryzykiem "wypadkowej przeszłości". Z tego powodu importerzy powinni ostrożnie wybierać amerykańskich dostawców i zawsze sprawdzać historię takich aut. Wielu polskich sprzedawców aut używanych uważa, że samochody z Niemiec i Francji są znacznie bezpieczniejszym wyborem w porównaniu z USA. Badania pokazują jednak, że poziom ryzyka związanego z tymi rynkami jest podobny. Nasze raporty znacząco redukują ryzyko zakupu aut odbudowanych po wypadku oraz takich ze zmanipulowanym licznikiem. Zawierają dodatkowo szczegółowe informacje o tym, gdzie samochód był zarejestrowany i historię rejestracji w poszczególnych krajach podróży. Dzięki temu możemy dowiedzieć się czy rzeczywiście pojazd spędził większość czasu w ostatnio zarejestrowanym kraju.” - Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i szef działu komunikacji w carVertical.

Czy Włochy rzeczywiście są najbezpieczniejsze?

Włochy wydają się być najbezpieczniejszym źródłem importu samochodów – przynajmniej pod względem powypadkowej przeszłości. W statystykach cofania liczników wypadają przeciętnie (statystycznie 1 na 10 samochodów ma cofnięty licznik), nie imponują także ani wiekiem (średnia 13 lat) ani przebiegiem (średnio ponad 210 tys. km).

źródło: carVertical


Tagi:
import samochodów, samochody używane, stan techniczny sprowadzanych samochodów

Zobacz podobne artykuły:

 Kary za cofanie liczników są surowe, ale... nie działają!
kalendarz 26/02 2024

Kary za cofanie liczników są surowe, ale... nie działają!

Wiadomości / Gorące tematy

2024.02.26

Niestety nawet tak zaostrzone prawo jest bezsilne, ponieważ...
 Popyt na używane samochody przyspiesza
kalendarz 19/02 2024

Popyt na używane samochody przyspiesza

Wiadomości / Gorące tematy

2024.02.19

Na rynku dwukrotnie wzrosła liczba ofert elektryków.
 Kupujesz używane BMW?
kalendarz 15/02 2024

Kupujesz używane BMW?

Używane

2024.02.15

Uważaj, bo większość z nich jest po wypadku!
Najnowsze artykuły:
Dziwny kamuflaż Lamborghini

Dziwny kamuflaż Lamborghini

Wiadomości / News

2024.02.25

Prototyp nowego Lamborghini testowany jest w niecodziennym maskowaniu.
Śmiertelne potrącenie dwulatka

Śmiertelne potrącenie dwulatka

Wiadomości / News

2024.02.25

Policja poszukuje świadków zdarzenia.
Hyundai  żegna modele serii N

Hyundai żegna modele serii N

Wiadomości / News

2024.02.25

Czy to koniec usportowionej serii Hyundaia?