Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Premiera nowego Audi RS 3 LMS
kalendarz 05/02 2021

Premiera nowego Audi RS 3 LMS

Moto sport / Audi

Druga generacja wyścigowego modelu oferowanego przez Audi Sport przeznaczonego do udziału w wyścigach TCR.

Audi RS3 LMS odniosło bardzo duży sukces. Poprzedni model został wyprodukowany w liczbie 180 sztuk, co można uznać za znakomity wynik, biorąc pod uwagę przeznaczenie auta. To bez wątpienia najlepiej sprzedający się samochód wyścigowy Audi na całym świecie.

Sport motorowy ma dla Audi ogromne znaczenie. Dla jego potrzeb przystosowujemy również seryjnie produkowane modele. Tak właśnie jest np. z Audi RS 3. Dziś – wyprzedzając jeszcze jego rynkową premierę - prezentujemy ten samochód w wersji wyścigowej” - mówi Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH odpowiedzialny za Audi Motorsport. „Audi RS 3 LMS to zaproszenie do programu customer racing. Nowym modelem chcemy kontynuować wspaniałą serię sukcesów pierwszej generacji.”

Jak podkreślają przedstawiciele Audi, RS 3 LMS jest wyścigową chlubą marki: w ciągu zaledwie czterech lat ten bazowy w świecie wyścigów samochód turystyczny wziął udział w 1051 wyścigach i zdobył 764 miejsca na podium w tym 279 razy było to miejsce najwyższe. Ponadto 16 tytułów mistrzowskich w klasyfikacjach kierowców i 38 w innych kategoriach, w tym tytuł TCR Model of the Year 2018.

„Koncentracja na potrzebach klienta – to podstawowy cel rozwojowy naszego najnowszego modelu” - mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. "Niezależnie od tego, czy chodzi o czasy pokonywania okrążeń czy opcje ustawień, bezpieczeństwo czy ergonomię: chcemy zaoferować zespołom klienckim samochód, który jest jeszcze bardziej niż dotychczas pełnokrwistym autem wyścigowym.”

Druga generacja Audi RS 3 LMS została wyposażona w najnowsze rozwiązania. Do napędu posłużył 340-konny silnik benzynowy 2.0 o oznaczeniu EA 888. Napęd jest przekazywany na przednie koła za pośrednictwem zmodyfikowanej sekwencyjnej przekładni, z wielopłytkowym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Inżynierowie Audi podnieśli zwiększyli poziom bezpieczeństwa, dopracowali aerodynamikę, a także układ chłodzenia i hamulcowy./ns/

źródło: Audi


Tagi:
Audi, Audi RS 3 LMS, nowe Audi RS 3 LMS, Audi RS 3 LMS 2021, Audi Sport, wyścigi TCR, Julius Seebach, Chris Reinke

Zobacz podobne artykuły:

Dwa razy Ratajczak w Mazda MX-5 Cup
kalendarz 14/06 2021

Dwa razy Ratajczak w Mazda MX-5 Cup

Wiadomości / Moto sport

2021.06.14

Na torze Poznań odbyła się w miniony weekend inauguracja pierwszego sezonu polskiej edycji Mazda MX-5 Cup Poland.
Hołowczyc i Kurzeja z kompletem punktów w Mistrzostwach Polski
kalendarz 14/06 2021

Hołowczyc i Kurzeja z kompletem punktów w Mistrzostwach Polski

Wiadomości / Moto sport

2021.06.14

Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją w BMW X3 CC wygrali ciężyli w drugiej rundzie Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych.
 Rajd Polski 2021 - 13 szutrowych OS-ów i słynna Karowa
kalendarz 13/06 2021

Rajd Polski 2021 - 13 szutrowych OS-ów i słynna Karowa

Wiadomości / Moto sport

2021.06.13

Trasa 77. edycji pierwszej w tym roku rundy Mistrzostw Europy FIA liczy ponad 870 km, w tym 14 odcinków specjalnych o długości 202 km.
Najnowsze artykuły:
Dwa razy Ratajczak w Mazda MX-5 Cup

Dwa razy Ratajczak w Mazda MX-5 Cup

Wiadomości / Moto sport

2021.06.14

Na torze Poznań odbyła się w miniony weekend inauguracja pierwszego sezonu polskiej edycji Mazda MX-5 Cup Poland.
Skoda 130 RS – Deklasowała rywali

Skoda 130 RS – Deklasowała rywali

Moto fanatyk

2021.06.13

W rywalizacji o rozmaite trofea prześcigali się Abarth, Lancia, Porsche czy Audi, a w 1975 r. na rajdowych OS-ach pojawił się także zespół Skoda Motorsport.
Fiat rezygnuje z silników spalinowych

Fiat rezygnuje z silników spalinowych

Wiadomości / News

2021.06.13

Włoski koncern planuje stopniowe wycofywanie z oferty aut z napędem konwencjonalnym w latach 2025-2030.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.