
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Spadek sprzedaży zmusił markę do zmniejszenia punktów dealerskich.
Przez 8 lat Chiny były największym rynkiem zbytu dla Porsche. Tymczasem w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. sprzedaż Porsche na tamtejszym rynku spadła o 29 proc. To zmusiło markę do podjęcia decyzji o zmniejszeniu liczby salonów o niemal 30 proc. Z obecnych 138 do 2026 r. zostanie 100.
„Do końca 2026 r. liczba Porsche Centers w Chinach zostanie skonsolidowana do około 100” – powiedział szef Porsche China, Alexander Pollich. „Naszym głównym celem optymalizacji jest poprawa ogólnej rentowności sieci, co doprowadzi do sytuacji, która przyniesie wiele korzyści”. Pollich nie sprecyzował jakie to przyniesie konkretne korzyści ani też, które salony zostaną zamknięte. Biorąc pod uwagę dobre wyniki handlowe, nie będzie to dotyczyło Szanghaju i Pekinu.
W 2021 r. Porsche sprzedało w Chinach 95 671 pojazdów, z łatwością przewyższając 86 160 samochodów sprzedanych w całej Europie i 70 025 w USA. Sprzedaż spadła o 2 proc. w 2022 r, wynosząc 93 286 sztuk, ponownie przewyższając Europę, gdzie w tym samym okresie sprzedano 92 197 samochodów. Rok późnej osiągnięto wynik na poziomie 79 283 sztuki. W tym roku jest jeszcze gorzej, ponieważ sprzedaż spadła o 29 proc./ns/
Foto: Porsche
Zobacz podobne artykuły:
Z Ferrari do McLarena?
Wiadomości / News
2025.07.09
VW ID. Buzz w podróż dookoła świata
Wiadomości / News
2025.07.08
BMW M planuje nowy „samochód marzeń” dla kolekcjonerów
Wiadomości / News
2025.07.07
Z Ferrari do McLarena?
Wiadomości / News
2025.07.09
Przygotowanie przyczepy kempingowej na letnie wyjazdy
Warsztat / Porady
2025.07.09
VW ID. Buzz w podróż dookoła świata
Wiadomości / News
2025.07.08