Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Porsche Taycan Turbo GT z rekordem
kalendarz 13/03 2024

Porsche Taycan Turbo GT z rekordem

Ciekawostki / Porsche

Taycan Turbo GT z pakietem Weissach zdobył tytuł najszybszego seryjnie produkowanego samochodu elektrycznego na torze Weathertech Raceway Laguna Seca w Kalifornii.

23 lutego br. kierowca Porsche, Lars Kern, pokonał tamtejsze okrążenie szybciej niż ktokolwiek wcześniej za kierownicą auta elektrycznego dopuszczonego do ruchu drogowego, uzyskując czas 1:27,87 min.

Nieco wcześniej przedprodukcyjna wersja tego samego wariantu ustanowiła nowy klasowy rekord na torze Nürburgring. Również wtedy za kierownicą siedział Lars Kern, który okrążył północną pętlę w czasie 7:07,55 min. Ten oficjalny czas okrążenia jest aż o 26 sekund lepszy od wyniku Kerna w sportowej limuzynie Taycan Turbo S wyposażonej w pakiet Performance z sierpnia 2022 r. Nowy wynik stanowi aktualny rekord w kategorii seryjnych samochodów elektrycznych i sprawia, że nowy Taycan Turbo GT jest najszybszym czterodrzwiowym samochodem z dowolnym typem napędu na torze Nürburgring.

„Tor Laguna Seca sprawia, że Porsche Taycan Turbo GT może pokazać pełnię swoich możliwości. Różnicę robi tutaj cały pakiet” – powiedział kierowca rozwojowy Kern. „Turbo GT z pakietem Weissach wyznacza nowe standardy w niemal każdym aspekcie. Należą do nich przyspieszanie i hamowanie, intuicyjny w obsłudze tryb Attack oraz układ napędowy zaprojektowany z myślą o maksymalnej przyczepności i osiągach. Poziom przyczepności na zakrętach jest równie imponujący. Prowadzenie i lekkość są niewiarygodne. Opony sprawują się bardzo dobrze, a kierowca zachowuje właściwą równowagę w każdej sytuacji na drodze. Jazda tym samochodem po pofałdowanym torze Laguna Seca to niesamowita przyjemność”.

Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT z pakietem Weissach to nowe sportowe flagowe warianty, które wynoszą osiągi Taycana na jeszcze wyższy poziom. Wyposażone w mocniejszy falownik impulsowy, obydwie wersje generują moc 580 kW. Funkcja Launch Control zwiększa moc w trybie overboost do 760 kW – lub na 2 sekundy do 815 kW, zgodnie z metodą pomiaru mocy szczytowej.

Taycan Turbo GT potrzebuje na sprint od 0 do 100 km/h jedynie 2,3 sek, a w przypadku pakietu Weissach – 2,2 sekundy. Dzięki temu jest od 0,1 do 0,2 sekundy szybszy od wariantu Taycan Turbo S. Jeszcze większa jest różnica w przyspieszeniu od 0 do 200 km/h, które zajmuje 6,6 lub 6,4 sekundy, odpowiednio dla Porsche Taycan Turbo GT bez lub z pakietem Weissach; ten drugi wynik jest aż o 1,3 sekundy lepszy niż w przypadku Turbo S. Według pomiarów WLTP zasięg wariantów Taycan Turbo GT sięga 555 km.

Porsche obniżyło masę wariantów Taycan Turbo GT w porównaniu z Turbo S aż o 75 kg. Było to możliwe dzięki wykorzystaniu między innymi wielu elementów z włókna węglowego, z którego wykonano między innymi wykończenia paneli słupków B, górne elementy obudowy lusterek zewnętrznych i wstawki w osłonach progów. Wagę zmniejszają również kubełkowe fotele z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), lekkie elementy w sekcji bagażnika i rezygnacja z funkcji elektrycznego domykania tylnej pokrywy. Taycan Turbo GT jest standardowo wyposażony w lekkie hamulce ceramiczne. Zaciski hamulcowe są lakierowane wyłącznie na kolor Victory Gold.

Taycan Turbo GT z pakietem Weissach ma jeszcze ostrzejszy charakter. Dzięki dodatkowym modyfikacjom ten dwumiejscowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,2 sekundy, co oznacza, że jest o 0,1 s szybszy od podobnie mocnego wariantu Turbo GT. Jego prędkość maksymalna wynosi 305 zamiast 290 km/h.

Wyeliminowanie całego wyposażenia zbędnego podczas jazdy torowej pozwoliło ograniczyć masę własną względem Porsche Taycan Turbo GT bez pakietu Weissach o około 70 kg. Miejsce standardowych tylnych siedzeń zajęła specjalnie przygotowana zabudowa z włókna węglowego, ze schowkiem za obudowami foteli kierowcy i pasażera z przodu. Zrezygnowano również z analogowego stopera pakietu Sport Chrono, który zwykle znajduje się na desce rozdzielczej, a także z dywaników podłogowych oraz wykładziny bagażnika. Ponadto zmniejszono ilość materiałów izolacyjnych. Taycan Turbo GT z pakietem Weissach ma gniazdo ładowania tylko po stronie pasażera, z ręczną, nie elektrycznie sterowaną osłoną. Masę zmniejszają także specjalne dźwiękochłonne i termoizolacyjne szyby oraz nagłośnienie Sound Package Plus. To ostatnie nie wymaga tylnych głośników i zastępuje zestaw BOSE Surround Sound system.

Ceny Porsche Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT z pakietem Weissach zaczynają się od 1 110 000 zł. Pierwsze egzemplarze Porsche Taycan Turbo GT powinny trafić do klientów wiosną 2024 r./oprac. ns/

Foto: Porsche


Tagi:
Porsche, Porsche Taycan Turbo GT, Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach, tor Nürburgring

Zobacz podobne artykuły:

Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
Fiat Panda 4x4 – 40 lat
kalendarz 07/04 2024

Fiat Panda 4x4 – 40 lat

Wiadomości / Ciekawostki

2024.04.07

W 1983 r. zadebiutowała Panda 4x4, która została sprzedana w liczbie 800 tys. sztuk.
Mercedes Vision EQXX z nowym rekordem
kalendarz 01/04 2024

Mercedes Vision EQXX z nowym rekordem

Wiadomości / Ciekawostki

2024.04.01

Trasa na Bliskim Wschodzie to trzecia długodystansowa podróż Vision EQXX na dystansie ponad 1000 km odbyta na jednym ładowaniu.
Najnowsze artykuły:
Startuje sezon rajdowych MP

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.