Peugeot 308 GT Pack 1.5 BlueHDI 130 KM EAT8 - Elegancki Francuz
Peugeot wyróżnia się na tle innych aut z tego segmentu. Szczególnie w wersji GT. Niewątpliwie jest to auto, wobec którego ciężko jest przejść obojętnie.
Peugeot 308 cieszy oko. Niewątpliwie z zewnątrz to bardzo udana i wyrazista konstrukcja, która wyróżnia się zadziornością przedniej oraz tylnej części nadwozia. Przypatrując się jego sylwetce można odnieść wrażenie, że znajduje się cały czas w ruchu.
Zdecydowanie na plus!
O ile z zewnątrz auto jest godne pochwały, to jeszcze lepiej wypada jego wnętrze. Stoi na wysokim poziomie. Według mnie to najlepiej wykończone i wyglądające auto tej klasy na rynku (jedynie Honda może z nim konkurować). W oczy rzuca się i-cockpit z panoramicznymi zegarami cyfrowymi przed kierowcą. Do tego linia kokpitu zostałą świetle narysowana.
Całość przytulności dodają delikatne podswietlenia, które posiada zmienność kolorów. Fajnie, że francuski producent zdecydował się na połączenie cyfrowych przycisków z tymi fizycznymi. Nie tylko dobrze wyglądają, ale i działają. Pochwały należą się także interfejsowi. Jest łatwy w obsłudze. Sam wyświetlacz przed kierowcą posiada kilka trybów wyświetlania.
Fotele Peugeota zapewniają wysoki komfort podróżowania. Choć przypominają nieco ,,kubełki” to zostały bardzo dobrze wyprofilowane i zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne. Dodatkowo w wersji testowanej były podgrzewane (podobnie jak kierownica). Posiadały również elektryczną regulację z pamięcią. Z tyłu także zapewniono komfort podróżowania. Nawet dorośli pasażerowie nie będą mieli problemów z przestrzenią pomimo kompaktowych wymiarów auta. Pojemność bagażnika 308-ki wynosi 412 litrów. Można ją zwiększyć do ponad 1300, składając tylną kanapę.
Na ,,kropelce”
Słowa uznania należą się jednostce napędowej. Jeżeli ktoś szuka oszczędnego auta, to ta jednostka to strzał w dziesiątkę. 130-konny silnik nie jest może mistrzem sprintu (10,6 sekundy od 0-100 km/h), ale nie o to tutaj chodzi. Jego zaletą jest niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Wynik deklarowany przed producenta w cyklu mieszanym na poziomie 4,5 l/100 km jest jak najbardziej do uzyskania. W warunkach miejskich przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu możemy uzyskać wynik na poziomie 6 litrów. Biorąc pod uwagę 53-litrowy zbiornik paliwa, okazuje się, możemy na nim pokonać blisko 1000 kilometrów.
Peugeot posiada trzy tryby jazdy: Sport, Normalny oraz Eco. Ten ostatni jest najoszczędniejszy. Natomiast w trybie Sport auto staje się wyrażnie dynamiczniejsze.
Zanim przejdziemy do podsumowania i oneny końcowej, pora powiedzieć coś na temat wyposażenia. Auto oferuje sporo w tej wersji wyposażenia. Dopłaty wymaga jedynie pakiet GT, lakier Biały Pearly oraz alarm. W wyposażeniu znajdują się natomiast reflektory Matrix LED, ładowarka indukcyjna, kamera cofania 360 stopni, tapicerka Fraxx z alcantary z zielonymi przeszyciami, martwe pole oraz podgrzewana kierownica. Pojazd został wyposażony w system nagłośnienia FOCAL Premium, ergonomiczny fotel kierowcy AGR czy podgrzewane fotele.
Jaki jest Peugeot 308?
To niewątpliwie udana konstrukcja. Auto wyróżnia się nie tylko z zewnątrz. Uwagę zwraca staranność i jakość wykoćzenia wnętrza oraz komfort, jaki oferuje. Jednak największą zaletą przy cenach paliwa okazuje się jego zużycie paliwa. Niewątpliwie poruszając się na co dzień 308-ką można zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy na paliwie. Ale żeby to móc zrobić, trzeba wydać za wersję testową minimum 130 600 zł.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- sylwetka
- przestronne wnętrze
- jakość wykonania
- oszczędny silnik
- bogate wyposażenie
Wady auta:
- słaba widoczność przez tylną szybę
Podstawowe parametry techniczne Peugeot 308 GT Pack 1.5 BlueHDI 130 KM EAT8:
Wymiary (Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4367/1852/1441/2675 mm
Silniki: wysokoprężny BlueHDi
Pojemność: 1499 cm3
Maksymalna moc: 130 KM przy 3750 obr./min
Maksymalny moment obr. układu: 300 Nm przy 1750 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia biegów: putomatyczna 8-biegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s
Prędkość maksymalna: 207 km/h
Średnie zużycie paliwa: 4,5 l/100 km (wg producenta)
Pojemność bagażnika: 412-1323 l
Pojemność zbiornika paliwa: 53 l
Cena: od 130 600 zł
Zobacz podobne artykuły:
Dacia Jogger Extreme 1.0 ECO-G 100 KM LPG Sleep Pack – Propozycja nie dla każdego
Testy / Testy
2025.01.07
Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine – czyli tanio i sportowo
Testy / Testy
2025.01.06
MG HS 1.5 T-GDi Exclusive - Czyli chińska szansa na sukces
Testy / Testy
2025.01.06
Toyota walczy o dziewiąty tytuł w WRC
Wiadomości / Moto sport
2025.01.25