Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Peugeot 308 GT Pack 1.5 BlueHDI 130 KM EAT8 - Elegancki Francuz
kalendarz 05/07 2023

Peugeot 308 GT Pack 1.5 BlueHDI 130 KM EAT8 - Elegancki Francuz

Testy / Testy / Peugeot

Peugeot wyróżnia się na tle innych aut z tego segmentu. Szczególnie w wersji GT. Niewątpliwie jest to auto, wobec którego ciężko jest przejść obojętnie.

Peugeot 308 cieszy oko. Niewątpliwie z zewnątrz to bardzo udana i wyrazista konstrukcja, która wyróżnia się zadziornością przedniej oraz tylnej części nadwozia. Przypatrując się jego sylwetce można odnieść wrażenie, że znajduje się cały czas w ruchu.

Zdecydowanie na plus!
O ile z zewnątrz auto jest godne pochwały, to jeszcze lepiej wypada jego wnętrze. Stoi na wysokim poziomie. Według mnie to najlepiej wykończone i wyglądające auto tej klasy na rynku (jedynie Honda może z nim konkurować). W oczy rzuca się i-cockpit z panoramicznymi zegarami cyfrowymi przed kierowcą. Do tego linia kokpitu zostałą świetle narysowana.

Całość przytulności dodają delikatne podswietlenia, które posiada zmienność kolorów. Fajnie, że francuski producent zdecydował się na połączenie cyfrowych przycisków z tymi fizycznymi. Nie tylko dobrze wyglądają, ale i działają. Pochwały należą się także interfejsowi. Jest łatwy w obsłudze. Sam wyświetlacz przed kierowcą posiada kilka trybów wyświetlania. 

Fotele Peugeota zapewniają wysoki komfort podróżowania. Choć przypominają nieco ,,kubełki” to zostały bardzo dobrze wyprofilowane i zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne. Dodatkowo w wersji testowanej były podgrzewane (podobnie jak kierownica). Posiadały również elektryczną regulację z pamięcią. Z tyłu także zapewniono komfort podróżowania. Nawet dorośli pasażerowie nie będą mieli problemów z przestrzenią pomimo kompaktowych wymiarów auta. Pojemność bagażnika 308-ki wynosi 412 litrów. Można ją zwiększyć do ponad 1300, składając tylną kanapę.

Na ,,kropelce”
Słowa uznania należą się jednostce napędowej. Jeżeli ktoś szuka oszczędnego auta, to ta jednostka to strzał w dziesiątkę. 130-konny silnik nie jest może mistrzem sprintu (10,6 sekundy od 0-100 km/h), ale nie o to tutaj chodzi. Jego zaletą jest niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Wynik deklarowany przed producenta w cyklu mieszanym na poziomie 4,5 l/100 km jest jak najbardziej do uzyskania. W warunkach miejskich przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu możemy uzyskać wynik na poziomie 6 litrów. Biorąc pod uwagę 53-litrowy zbiornik paliwa, okazuje się, możemy na nim pokonać blisko 1000 kilometrów. 

Peugeot posiada trzy tryby jazdy: Sport, Normalny oraz Eco. Ten ostatni jest najoszczędniejszy. Natomiast w trybie Sport auto staje się wyrażnie dynamiczniejsze. 

Zanim przejdziemy do podsumowania i oneny końcowej, pora powiedzieć coś na temat wyposażenia. Auto oferuje sporo w tej wersji wyposażenia. Dopłaty wymaga jedynie pakiet GT, lakier Biały Pearly oraz alarm. W wyposażeniu znajdują się natomiast reflektory Matrix LED, ładowarka indukcyjna, kamera cofania 360 stopni, tapicerka Fraxx z alcantary z zielonymi przeszyciami, martwe pole oraz podgrzewana kierownica. Pojazd został wyposażony w system nagłośnienia FOCAL Premium, ergonomiczny fotel kierowcy AGR czy podgrzewane fotele. 

Jaki jest Peugeot 308?
To niewątpliwie udana konstrukcja. Auto wyróżnia się nie tylko z zewnątrz. Uwagę zwraca staranność i jakość wykoćzenia wnętrza oraz komfort, jaki oferuje. Jednak największą zaletą przy cenach paliwa okazuje się jego zużycie paliwa. Niewątpliwie poruszając się na co dzień 308-ką można zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy na paliwie. Ale żeby to móc zrobić, trzeba wydać za wersję testową minimum 130 600 zł.
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- sylwetka
- przestronne wnętrze
- jakość wykonania
- oszczędny silnik
- bogate wyposażenie

Wady auta:
- słaba widoczność przez tylną szybę

Podstawowe parametry techniczne Peugeot 308 GT Pack 1.5 BlueHDI 130 KM EAT8:
Wymiary (Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4367/1852/1441/2675 mm
Silniki: wysokoprężny BlueHDi  
Pojemność: 1499 cm3
Maksymalna moc: 130 KM przy 3750 obr./min
Maksymalny moment obr. układu: 300 Nm przy 1750 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia biegów: putomatyczna 8-biegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s
Prędkość maksymalna: 207 km/h
Średnie zużycie paliwa: 4,5 l/100 km (wg producenta)
Pojemność bagażnika: 412-1323 l
Pojemność zbiornika paliwa: 53 l
Cena: od 130 600 zł
 


Tagi:
Peugeot 308 GT Pack 1.5 BlueHDI 130 KM, Peugeot 308 GT Pack 1.5 BlueHDI, Peugeot 308 GT Pack, test Peugeot 308 GT Pack 1.5 BlueHDI 130 KM EAT8, test Peugeot 308 GT Pack 1.5 BlueHDI 130 KM, test Peugeot 308 GT Pack 1.5 BlueHDI, test Peugeot 308 GT Pack

Zobacz podobne artykuły:

Dacia Jogger Extreme 1.0 ECO-G 100 KM LPG Sleep Pack – Propozycja nie dla każdego
kalendarz 07/01 2025

Dacia Jogger Extreme 1.0 ECO-G 100 KM LPG Sleep Pack – Propozycja nie dla każdego

Testy / Testy

2025.01.07

Dacia Jogger Extreme 1.0 ECO-G 100 KM LPG Sleep Pack – Propozycja nie dla każdego Dacia przebojem weszła na nasz rynek. Zarówno modele Sandero, Sandero Stapway, Duster czy Jogger cieszą się dużym zainteresowaniem. Do tego st...
Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine – czyli tanio i sportowo
kalendarz 06/01 2025

Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine – czyli tanio i sportowo

Testy / Testy

2025.01.06

Renault Clio stanowi ważne ogniwo w polityce francuskiego producenta. Nic dziwnego, że model ten doskonale sprzedaje się. Francuzi pomimo większej popularności crossoverów zdają sobie z tego sprawę, dlatego auto w wyniku doko...
MG HS 1.5 T-GDi Exclusive - Czyli chińska szansa na sukces
kalendarz 06/01 2025

MG HS 1.5 T-GDi Exclusive - Czyli chińska szansa na sukces

Testy / Testy

2025.01.06

Marka MG kojarzy się nam z autami brytyjskimi. Obecnie koncern ten należy do Chińczyków a auta projektowane są w Szanghaju we współpracy ze studiem projektowym w Londynie. Auto wyróżnia się nienaganną sylwetką, bogatym wyposa...
Najnowsze artykuły:
WRC 2025

WRC 2025

Wiadomości / Moto sport

2025.01.25

Nowe wyzwania i zmiany techniczne w WRC.
Toyota walczy o dziewiąty tytuł w WRC

Toyota walczy o dziewiąty tytuł w WRC

Wiadomości / Moto sport

2025.01.25

W Rajdzie Monte Carlo startuje pięć załóg w barwach zespołu Toyoty.
Rajd Monte Carlo 2025

Rajd Monte Carlo 2025

Wiadomości / Moto sport

2025.01.24

Thierry Neuville powtórzy swój sukces?