Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Opel Mokka – Elektryczny i bez „X”
kalendarz 20/05 2020

Opel Mokka – Elektryczny i bez „X”

Opel / Nowości

Nowa Mokka ma otworzyć nowy rozdział w historii tego modelu. Samochód zadebiutuje jeszcze w tym roku.

Co wiadomo o nowym modelu? Samochód powstanie na płycie podłogowej CMP, z której korzysta już nowa Corsa i Peugeot 208. Można zatem oczekiwać, że i silniki Mokka będzie dzieliła z tymi modelami. Będą to benzynowe jednostki z serii Pure Tech i być może wysokoprężny 1.5. Kolejną ważną zaletą platformy CMP jest możliwość zastosowania napędu elektrycznego. Wariant pod nazwą Mokka-e prawdopodobnie otrzyma ten sam elektryczny układ napędowy, co Corsa-e i Peugeot e-2008. Pojazdy te zostały wyposażone w akumulator 50 kWh, współpracujący z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM. Peugeot e-2008 ma zasięg 320 km (WLTP). Nowa Mokka ma być lżejsza do 120 kg  od poprzednika, przy prawie takim samym rozstawie osi i rozmiarach opon. W wersji elektrycznej akumulatory są montowane głęboko w podłodze pojazdu, co obniża środek ciężkości i jednocześnie zwiększa sztywność skrętną o 30 proc. Stylizacyjnie samochód ma nawiązywać do studyjnego modelu Experimental GT X.

Na razie nie można ocenić pracy stylistów, ponieważ nadwozie skrywa kamuflaż. Opel ujawnił natomiast jak testowano przedprodukcyjne egzemplarze.

W lutym tego roku inżynierowie udali się do Szwecji, by przetestować Mokkę w arktycznych warunkach. Wtedy skoncentrowano się przede wszystkim na dostrajaniu podwozia i systemów wspomagania. Testy – jak zawsze – pozwoliły na zebranie niezbędnych informacji - od układu napędowego po oświetlenie. Zdobyte doświadczenia pozwoliły na dopracowanie układu jezdnego i kierowniczego. Zoptymalizowano także oprogramowanie systemów pokładowych.

Kolejny etap prac rozwojowych prowadzono w niemieckim ośrodku Dudenhofen, gdzie Mokka była testowana na różnych nawierzchniach. Karsten Bohle, koordynator prac nad nową Mokką powiedział: „Nie możemy się już doczekać, aby zobaczyć nowego Opla Mokkę na drodze, prowadzonego przez klientów. Napędy testowe działają jak w zegarku, również dlatego, że nasze nowe dziecko, dzięki niewielkiej wadze i kompaktowym wymiarom zewnętrznym, dobrze reaguje na modyfikacje. Prowadzenie i komfort są świetne. Mokka to radość z jazdy. Praca nad jej rozwojem była świetną zabawą”.

W Centrum Testowym pracowano również nad akustyką, wprowadzano ostatnie ustawienia parametrów, by zapewnić bezpieczeństwo i optymalny komfort akustyczny we wnętrzu. Jak zapewnia producent testy potrwają do lata. Pod koniec roku ruszy produkcja a pierwsze auta trafią do odbiorców na początku 2021 r.

Norbert Szwarc
Foto: Opel


Tagi:
Opel, Opel Mokka, Opel Mokka drugiej generacji, Opel Mokka 2021, Opel Mokka-e

Zobacz podobne artykuły:

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
kalendarz 08/04 2024

Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą

Prezentacje / Nowości

2024.04.08

Wprowadzony na rynek w 2021 r. Qashqai trzeciej generacji powtórzył sukces swoich poprzedników.
Nowości w gamie Opla
kalendarz 20/03 2024

Nowości w gamie Opla

Wiadomości / News

2024.03.20

Ponownie pojawi się Frontera i Grandland w nowej odsłonie.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.