Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nowy rodzinny SUV Nissan X-Trail już w Polsce!
kalendarz 19/12 2022

Nowy rodzinny SUV Nissan X-Trail już w Polsce!

Prezentacje / Nissan

Czwarta generacja modelu X-Trail stanowi kolejny etap zelektryfikowanej ofensywy produktowej Nissana.

Od wprowadzenia na rynek Nissana X-Trail w 2001 roku na całym świecie sprzedano ponad 7 milionów sztuk tego modelu, a tym samym stał się on jednym z najpopularniejszych rodzinnych samochodów na świecie. 

Aby stworzyć kolejną odsłonę popularnego SUV-a, Nissan wykorzystał DNA, które sprawdziło się w trzech poprzednich generacjach modelu: muskularny styl połączony z intuicyjnymi technologiami, wszechstronnością oraz zaawansowanym układem napędu na cztery koła. Nowy X-Trail jest dostępny w wersji 5- oraz 7-miejscowej, co umożliwi komfortowe wyjazdy w gronie rodziny i przyjaciół. Dzięki nowej płycie podłogowej Aliansu, CMF-C, będącej wizytówką zaawansowanej inżynierii, innowacji i technologii, nowy X-Trail po raz kolejny podnosi poprzeczkę w segmencie SUV-ów. Klienci, którzy kochają przygody, będą zachwyceni dynamicznymi osiągami samochodu oraz jego zawansowanymi rozwiązaniami w zakresie elektryfikacji układu napędowego.

Nowoczesna, muskularna sylwetka zapewniająca solidny, ponadczasowy wygląd
Głównym elementem decydującym o atrakcyjności Nissana X-Trail w poprzednich trzech generacjach był jego charakterystyczny styl emanujący wytrzymałością i solidnością, nie będąc jednocześnie agresywnym. Zarówno nadwozie, jak i wnętrze modelu czwartej generacji odzwierciedlają jego istotę – wszechstronność i ducha przygody. Charakterystyczne elementy designu Nissana, czyli dach sprawiający wrażenie unoszącego się w powietrzu oraz wlot powietrza w kształcie litery V zgrabnie podkreślają linię nadwozia. Przód ozdobiony jest efektownymi, wąskimi reflektorami sprawiającymi wrażenie wtopionych w zderzak. Światła dzienne połączone z kierunkowskazami biegną wzdłuż linii wyznaczonej pokrywą silnika.

Z profilu uwagę zwracają muskularne przednie i tylne nadkola sprawiające, że X-Trail na drodze prezentuje się niezwykle atrakcyjnie. Tylny słupek kształtem przypomina płetwę delfina. Idealnie harmonizuje się z nachodzącymi na boki tylnymi światłami, które zostały podzielone, dzięki czemu udało się uzyskać szerszy otwór bagażnika. Tylną część samochodu wyróżniają wyraźne, poziome linie biegnące tuż nad oraz pod miejscem na tablicę rejestracyjną. Z kolei pod zderzakiem widoczna jest osłona podwozia, podkreślająca charakter modelu. 

Do kluczowych elementów wpływających na aerodynamikę należą aktywna przesłona wlotu powietrza do komory silnika, specjalny kształt przedniego słupka, osłony podwozia sterujące przepływem powietrza pod samochodem oraz wloty powietrza z przodu, które precyzyjnie kierują strumień powietrza na boki pojazdu.

Klienci cenią sobie w samochodach możliwości personalizacji, dlatego nowy X-Trail jest dostępny w 10 kolorach nadwozia oraz 5 dwukolorowych zestawieniach, czyli łącznie w 15 różnych wariantach do wyboru.

Napęd e-POWER
Nowy X-Trail jest drugim europejskim modelem Nissana, który został wyposażony w innowacyjny układ napędowy e-POWER. To unikatowe rozwiązanie w zakresie elektryfikacji oferowane jest tylko przez Nissana. Napęd e-POWER pozwala cieszyć się wrażeniami z jazdy samochodem z napędem elektrycznym bez konieczności doładowywania akumulatora. W skład układu e-POWER w nowym modelu X-Trail wchodzi zamontowany z przodu silnik elektryczny o mocy 150 kW, wysokowydajny akumulator, silnik spalinowy o zmiennym stopniu sprężania i pojemności 1,5 l, generator prądu oraz falownik. Ten unikatowy napęd powoduje, że moc na koła przenoszona jest wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, czego skutkiem jest natychmiastowe i płynne przyspieszenie. Moc układu napędowego wynosi do 204 KM.

Wyjątkową cechą systemu e-POWER jest fakt wykorzystania silnika benzynowego jedynie w celu wytwarzania energii elektrycznej – koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny. Oznacza to, że tradycyjna jednostka spalinowa zawsze pracuje w optymalnym zakresie obrotów, co przekłada się na dużą oszczędność paliwa w warunkach miejskich.

Podczas ruszania samochodem napędzanym silnikiem elektrycznym kierujący nie odczuwa opóźnienia, charakterystycznego dla silników spalinowych i konwencjonalnych układów hybrydowych. Natychmiastowa reakcja zapewnia ekscytujące odczucia wysokiego momentu obrotowego i gwarantuje dynamiczne przyspieszenie przy różnych prędkościach, co nie tylko ułatwia wyprzedzanie i włączanie się do ruchu na autostradzie, ale także daje kierowcy poczucie większej pewności. Funkcja „linear tune” steruje pracą silnika benzynowego w taki sposób, by zapewnić odpowiednią prędkość obrotową zgodną z prędkością na drodze, aby uniknąć efektu „niespójności osiągów”, który często występuje w tradycyjnych samochodach hybrydowych podczas nagłego przyspieszenia. Drugą zaletą tego rozwiązania jest to, że silnik pracuje jedynie w takim zakresie obrotów, jakie są konieczne, co oznacza, że są one relatywnie niższe w warunkach miejskich i podmiejskich. Oprócz tych korzyści, układ e-POWER gwarantuje cichą jazdę. Przykładowo, przy prędkości 40 km/h dźwięk silnika jest średnio o 8 dB cichszy w porównaniu do konkurencyjnych modeli.

e-4ORCE
e-4ORCE to nowy układ napędu na cztery koła zaprojektowany specjalnie dla zelektryfikowanych pojazdów Nissana. System zapewnia doskonałą trakcję i pewne przyspieszenie we wszystkich warunkach, dzięki najbardziej zaawansowanej technologii kontroli napędu na cztery koła Nissana. Litera „e” w e-4ORCE oznacza, że układ został zaprojektowany specjalnie do współpracy ze zelektryfikowanymi napędami Nissana. Dlatego oferowany będzie również w 100% elektrycznym Nissanie ARIYA.

Układ z dwoma silnikami elektrycznymi generuje całkowitą moc 213 KM, a dzięki tylnemu silnikowi o mocy 100 kW pozwala na dynamiczne przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 7 sekund. System uzyskuje odpowiednią siłę napędową na tylnej osi 10 000 razy szybciej niż mechaniczny układ napędu na cztery koła. Dodatkowo, ciągła redystrybucja momentu obrotowego i niemal idealne rozłożenie masy pojazdu przyczyniają się do pewniejszego prowadzenia i większego komfortu jazdy, a także pozwalają na dynamiczne, a jednocześnie płynne prowadzenie samochodu.

Dzięki niemal natychmiastowemu przekazywaniu mocy na koła, w zależności od aktualnie panujących warunków, kierowca i pasażerowie nie mają świadomości, że system aktywnie poprawia trakcję i kontrolę. System pracuje nawet w pozornie łagodnych warunkach. Dzięki e-4ORCE kierowca może przyspieszać z dużą dozą pewności, wiedząc, że na koła niemal natychmiastowo przekazywana jest odpowiednia wielkość siły napędowej. 

e-Pedal Step
Biorąc pod uwagę, że zwykle około 70% czasu jazdy odbywa się w obszarach miejskich i podmiejskich, Nissan opracował zupełnie nowe rozwiązanie umożliwiające prowadzenie samochodu z użyciem jednego pedału – technologię e-Pedal Step. Została ona stworzona z myślą o wyeliminowaniu konieczności częstego przenoszenia stopy z pedału hamulca na pedał przyspieszenia podczas jazdy po mieście. System e-Pedal Step umożliwia przyspieszanie i hamowanie jedynie przy użyciu pedału przyspieszenia.

Układ miękkiej hybrydy
Klienci najczęściej wybierają Nissana X-Trail w odmianie z napędem e-POWER, ale samochód jest również dostępny z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,5 litra i zmiennym stopniu sprężania. W tej wersji koła napędzane są w tradycyjny sposób. Silnik osiągający moc 120 kW (163 KM) i zapewniający moment obrotowy do 300 Nm oferowany jest wyłącznie w wersji z napędem na przednie koła, gdzie siła napędowa przenoszona jest za pomocą bezstopniowej skrzyni biegów Xtronic. Podczas spokojnej jazdy, przy częściowym obciążeniu, silnik ten przechodzi na wysoki stopień sprężania, aby zoptymalizować zużycie paliwa. W sytuacji, gdy wystąpi zapotrzebowanie na bardziej dynamiczną i szybszą jazdę, stopień sprężania zmniejszy się.

Układ napędowy wyposażony został również w 12-woltową instalację miękkiej hybrydy. System ten zapewnia dostarczenie dodatkowej siły napędowej, dłuższe okresy działania systemu Stop & Start, szybki rozruch oraz funkcję „Coasting Stop”, co zmniejsza zarówno zużycie paliwa, jak i emisję CO2. Podczas hamowania energia jest odzyskiwana i gromadzona w akumulatorze litowo-jonowym, a następnie wykorzystywana do zasilania układów elektrycznych samochodu po wyłączeniu silnika, np. podczas oczekiwania na zmianę świateł na skrzyżowaniu. Co więcej, podczas przyspieszania można uzyskać dodatkowy moment obrotowy o wartości do 6 Nm.

Luksusowe wnętrze
Kabina Nissana X-Trail wyznacza nowe standardy w zakresie stylistyki i parametrów użytkowych. Zaawansowane technologie Nissan Intelligent Mobility dostępne są na wyciągnięcie ręki kierującego, a wszystkiemu przyświeca naczelna zasada priorytetu komfortu i jakości. Materiały klasy premium, inteligentne funkcje i przemyślane detale wzbogacają wnętrze pojazdu, które cechuje się najwyższej klasy wzornictwem i praktycznością.

Wiele uwagi poświęcono także ergonomii dźwigni zmiany biegów oraz przycisków, które są miłe w dotyku i wykonane z wysokiej jakości materiałów. Badania wśród klientów jasno pokazały, że chcą oni, by podstawowe funkcje pojazdu były łatwe w użytkowaniu. Dlatego też X-Trail wyposażony został w proste i intuicyjne sterowanie systemem klimatyzacji, a także przyciski odpowiadające za najważniejsze funkcje na ekranie – system audio czy nawigację.

W górnej części konsoli środkowej znajduje się dźwignia zmiany biegów (e-shifter), selektor trybu jazdy oraz dwa uchwyty na kubki, a także bezprzewodowa ładowarka do smartfonów o mocy 15 W. Pośrodku znajduje się również podłokietnik dla osób na przednich fotelach. Pod pokrywą podłokietnika umiejscowiono pojemny schowek na drobiazgi. Dzięki otwieraniu na boki do schowka łatwy dostęp mają również pasażerowie tylnych siedzeń, co nie byłoby możliwe w przypadku klasycznej pokrywy.

Pod podłokietnikiem, na dolnym poziomie konsoli, możemy umieścić takie przedmioty, jak torebkę czy tablet. Pozwala to łatwiej przewozić mniejsze rzeczy i optymalnie wykorzystać przestrzeń, bo przecież w rodzinnym samochodzie nigdy nie ma dość miejsca.
Atmosferę spokoju i relaksu w całej kabinie tworzy też nowe białe oświetlenie, którego jednorodność zapewnia wrażenie harmonii i prestiżu.

Praktyczny i wszechstronny
Aby ułatwić pakowanie bagaży, instalowanie fotelika dziecięcego czy wsiadanie do samochodu, dostęp do drugiego rzędu siedzeń jest teraz jeszcze lepszy dzięki tylnym drzwiom, które otwierają się pod kątem niemal 90 stopni. Oparcia drugiego rzędu siedzeń dzielą się w układzie 40:20:40, a na środku kanapy znajduje się specjalny otwór umożliwiający przewożenie długich przedmiotów, takich jak narty, bez konieczności składania siedzeń. Kanapę można również łatwo przesunąć do przodu (w proporcjach 60:40), aby zwiększyć pojemność bagażnika oraz poprawić dostęp do trzeciego rzędu siedzeń w wersji 7-miejscowej. Gdy dwa tylne siedzenia nie są użytkowane, łączna przestrzeń ładunkowa wynosi do 585 litrów, co plasuje model X-Trail wśród liderów w tej kategorii pojazdów.

Zadbano także o pasażerów drugiego rzędu siedzeń – mają oni możliwość indywidualnego sterowania układem klimatyzacji, co przekłada się na komfort podróżowania. Kluczowym elementem, który pozwala na harmonijny przebieg rodzinnej podróży, jest zapewnienie zasilania urządzeń elektronicznych pasażerów. Osoby siedzące w drugim rzędzie mogą skorzystać z gniazd ładowania USB typu A i USB typu C. Rodzice młodszych dzieci docenią zasłony przeciwsłoneczne zintegrowane z tylnymi drzwiami, które zaciąga się w prosty sposób jedną ręką.

Udoskonalony system wspomagania prowadzenia ProPILOT Assist
Nissana X-Trail wyposażono w układ wspomagania prowadzenia nowej generacji ProPILOT Assist, który zapewnia o wiele większe wsparcie kierowcy w różnych sytuacjach. ProPILOT Assist z Navi-link odpowiednio przyspiesza lub wyhamowuje samochód, aby poprawić płynność jazdy wybranym pasem autostrady. System może automatycznie zwiększyć prędkość pojazdu do zadanego poziomu i w razie potrzeby, np. podczas jazdy w korku, wyhamować go i zatrzymać. ProPILOT Assist jest również w stanie samoczynnie wznowić jazdę, jeżeli zatrzymanie samochodu nie trwało dłużej niż 3 sekundy, a stojące przed nim pojazdy ruszyły.

ProPILOT Assist może również korzystać z danych z systemu nawigacji i odpowiednio dostosowywać prędkość, na przykład zwalniając przed ostrym zakrętem na autostradzie.
Co więcej, ProPILOT Assist z Navi-Link komunikuje się teraz z radarami martwego pola, aby móc zainterweniować i skorygować ruch kierownicy w celu zapobieżenia manewrowi zmiany pasa, jeżeli w martwym polu znajduje się inny pojazd.

Sprzedaż Nissana X-Trail w Polsce rozpoczęła się na początku września. Klienci z dużym entuzjazmem przyjęli nowego SUV-a, a jego najchętniej kupowaną wersją jest Tekna e-POWER e-4ORCE. Wersje z napędem na cztery koła stanowią ponad 80% zamówień, a co siódmy klient wybrał odmianę 7-osobową.

MOTOTRENDY.PL
Źródło: Nissan 


Tagi:
Nissan X-Trail

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
kalendarz 08/04 2024

Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą

Prezentacje / Nowości

2024.04.08

Wprowadzony na rynek w 2021 r. Qashqai trzeciej generacji powtórzył sukces swoich poprzedników.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
kalendarz 28/03 2024

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych
Elektryzujące oferty wyprzedażowe Nissana ARIYA
kalendarz 29/02 2024

Elektryzujące oferty wyprzedażowe Nissana ARIYA

Wiadomości / News

2024.02.29

Z początkiem roku Astara – oficjalny importer Nissana – obniżył ceny flagowego, w pełni elektrycznego crossovera Nissana ARIYA. Klienci mogą teraz skorzystać z atrakcyjnych ofert wyprzedażowych, oszczędzając nawet do 44 000 z...

Firmy z branży

P.P.U.H. "J.M.MAZUR" Sp. z o.o. Wałbrzych

ul. Noworudzka 4A
58-308 Wałbrzych
Tel.: 74 88 78 100
http://www.jmmazur.com/
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.