Nowy Nissan Qashqai już w Polsce
Krótko po światowej premierze nowy Qashqai dotarł do Polski.
Pokazowy egzemplarz będzie służył do szkoleń produktowych zanim najnowszy model trafi do salonów sprzedaży. Jest to jeden z ośmiu przeznaczonych na Europę samochodów pokazowych, które w najbliższych tygodniach wykorzystywane będą również do działań promocyjnych. Jak wyjaśnia Dorota Pajączkowska, Communication Manager w Nissan Sales CEE: „Nasz kraj jest istotnym rynkiem dla producenta i tym bardziej cieszymy się, że to właśnie do nas przyjechał jeden z pierwszych egzemplarzy pokazowych nowego Nissana Qashqai. To duże wyróżnienie.”
Egzemplarz, który przyjechał do Warszawy, to Qashqai w wersji Tekna+ z silnikiem 1.3 DIG-T o mocy 158 KM z technologią mild hybrid, z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś. Jakie są pierwsze wrażenia po obejrzeniu samochodu?
Sylwetka trzeciej odsłony Qashqaia zachowała pewne geny modelu, który niemal czternaście lat temu stworzył nowy segment samochodów osobowych. Londyńskie studio nadało bardziej muskularną sylwetkę podkreśloną m.in. zwiększonym rozstawem osi i powiększonym wlotem powietrza z przodu z charakterystycznym dla marki motywem litery V. W rzeczywistości nowy Qashqai urósł tylko nieznacznie. Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, długość samochodu powiększyła się o 35 mm, wysokość o 25 mm, a szerokość o 32 mm więcej.
Wnętrze samochodu prezentuje się nowocześnie. Tradycyjny zestaw zegarów został w wyższych wersjach wyposażenia zastąpiony wielofunkcyjnym ekranem TFT o przekątnej 12,3 cala, który kierowca może skonfigurować według swoich upodobań. Oferuje on kilka sposobów wyświetlania informacji z systemu nawigacji, rozrywki, danych o ruchu drogowym i stanie pojazdu przy pomocy pokrętła na kierownicy. Jego uzupełnieniem jest dodatkowy, 10,8 cala ekran przezierny HUD (Head-Up Display), który zapewnia największy w tym segmencie rozmiar obrazu.
Jak podkreśla producent, celem marki jest realizacja planu obejmującego by do 2024 r. w Europie samochody zelektryfikowane stanowiły 50 proc. sprzedaży Nissana. Dlatego Qashqai nowej generacji już w wersji podstawowej dostępny będzie ze znanym z poprzedniego modelu silnikiem benzynowym 1.3 DIG-T, ale z technologią mild hybrid. Jednostka została udoskonalona i spełnia najnowsze wymogi normy Euro 6d Final, a 50 elementów jej konstrukcji zostało zaprojektowanych od nowa. Układ napędowy mild hybrid będzie dostępny w dwóch wariantach – o mocy 140 KM i 158 KM – z 6-biegową skrzynią manualną lub nową przekładnią Xtronic.
W 2022 r. Qashqai otrzyma także debiutujący na europejskim rynku nowy układ napędowy e-Power, w którym koła napędzane są wyłącznie silnikiem elektrycznym, a jednostka spalinowa wykorzystywana jest jedynie do wytwarzania energii elektrycznej i doładowywania akumulatora.
Nowy Qashqai zadebiutuje w salonach w Polsce latem tego roku. Ceny i wyposażenie poznamy bliżej daty premiery rynkowej./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19
Valtteri Bottas testował prototyp Alfy Romeo 33 Stradale
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.04
Kimi Antonelli za kierownicą Mercedesa CLA
Wiadomości / Wydarzenia
2024.12.21
Toyota walczy o dziewiąty tytuł w WRC
Wiadomości / Moto sport
2025.01.25