
Nowe Porsche 911 w Alpach
Porsche zaprezentowało nowe 911 na śniegu i lodzie.
Po światowej premierze modelu podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles pod koniec listopada 2018 r., pod koniec stycznia ósma generacja najsłynniejszego Porsche została pokazana w Areit-Alm, wysoko nad austriackim miasteczkiem Zell am See. Był to jednocześnie pierwszy występ tego modelu poza targami motoryzacyjnymi. Aby dostarczyć nowe 911 do Alm, zlokalizowanego na wysokości 1408 m n.p.m., samochód przetransportowano helikopterem. W prezentacji udział wzięli: dr Wolfgang Porsche, przewodniczący rady nadzorczej Porsche AG, Albrecht Reimold, członek zarządu odpowiedzialny za produkcję i logistykę, mistrzowie motosportu Walter Röhrl i Mark Webber oraz kierowcy fabryczni Timo Bernhard i Richard Lietz.
Samochód na pewno nie zaskakuje kształtem. Charakterystyczny styl jest znakiem rozpoznawczym tego modelu, dlatego nikt w Porsche nie odważy się na radykalne zmiany. Przede wszystkim 911 w najnowszej odsłonie – Carrera S - otrzymało nową generację 6-cylindrowych, turbodoładowanych silników – o mocy 450 KM. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem nowo opracowanej przekładni dwusprzęgłowej o 8 przełożeniach. W konkurencji przyspieszenia od 0 do 100 km/h obydwa warianty S „schodzą” poniżej granicy 4 sekund: z opcjonalnym pakietem Sport Chrono tylnonapędowe Coupé potrzebuje na to zaledwie 3,5 s, a 911 Carrera 4S z napędem na obie osie – jedynie 3,4 s. Prędkości maksymalne wynoszą 308 km/h dla 911 Carrera S oraz 306 km/h dla wersji czteronapędowej. Modyfikacjom poddano również podwozie. Carrera i Carrera S mają teraz skrętne tylne koła. Nowością są systemy podnoszące bezpieczeństwo, w tym np. „wet mode”, czyli tryb ułatwiający jazdę na mokrej nawierzchni. Dodatkowo na liście wyposażenia znalazł się tempomat z radarem, czy kamera termowizyjna.
911 Carrera S kosztuje w Polsce od 595 000 zł, a 911 Carrera 4S – od 633 000 zł, zaś ceny wariantów Cabriolet to, odpowiednio, od 664 000 zł oraz od 702 000 zł. Pierwsze auta trafią do odbiorców w marcu br.
Prezentacja nowej 911-tki poprzedziła „GP Ice Race” w Zell am See – nową edycją wyścigu na lodzie, który wcześniej organizowano w latach 1937-1974. Impreza odbyła się na sportowym lotnisku w Zell, a zaproszeni goście mieli okazję zobaczyć w akcji zarówno historyczne i aktualne auta wyczynowe. W gronie 130 uczestników driftujących po 600-metrowym lodowym torze był także m.in. zwycięzca Le Mans Hans-Joachim Stuck./oprac. ns/
Foto: Porsche
Zobacz podobne artykuły:
Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring
Wiadomości / Ciekawostki
2025.04.20
Awangarda dźwiękowa Jean-Michela Jarre’a w samochodach Renault
Wiadomości / Wydarzenia
2025.04.11
Audi RS Q8 Performance - Sportowe atrybuty na co dzień
Prezentacje / Nowości
2025.04.08
Zniżki cen na majówkę na stacjach Circle K
Wiadomości / News
2025.04.29
Na to uważaj w drodze na majówkę
Bezpieczeństwo
2025.04.29