Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nowe Porsche 911 w Alpach
kalendarz 04/02 2019

Nowe Porsche 911 w Alpach

Wydarzenia / Porsche

Porsche zaprezentowało nowe 911 na śniegu i lodzie.

Po światowej premierze modelu podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles pod koniec listopada 2018 r., pod koniec stycznia ósma generacja najsłynniejszego Porsche została pokazana w Areit-Alm, wysoko nad austriackim miasteczkiem Zell am See. Był to jednocześnie pierwszy występ tego modelu poza targami motoryzacyjnymi. Aby dostarczyć nowe 911 do Alm, zlokalizowanego na wysokości 1408 m n.p.m., samochód przetransportowano helikopterem. W prezentacji udział wzięli: dr Wolfgang Porsche, przewodniczący rady nadzorczej Porsche AG, Albrecht Reimold, członek zarządu odpowiedzialny za produkcję i logistykę, mistrzowie motosportu Walter Röhrl i Mark Webber oraz kierowcy fabryczni Timo Bernhard i Richard Lietz.

Samochód na pewno nie zaskakuje kształtem. Charakterystyczny styl jest znakiem rozpoznawczym  tego modelu, dlatego nikt w Porsche nie odważy się na radykalne zmiany. Przede wszystkim 911 w najnowszej odsłonie – Carrera S - otrzymało nową generację 6-cylindrowych, turbodoładowanych silników – o mocy 450 KM. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem nowo opracowanej przekładni dwusprzęgłowej o 8 przełożeniach. W konkurencji przyspieszenia od 0 do 100 km/h obydwa warianty S „schodzą” poniżej granicy 4 sekund: z opcjonalnym pakietem Sport Chrono tylnonapędowe Coupé potrzebuje na to zaledwie 3,5 s, a 911 Carrera 4S z napędem na obie osie – jedynie 3,4 s. Prędkości maksymalne wynoszą 308 km/h dla 911 Carrera S oraz 306 km/h dla wersji czteronapędowej. Modyfikacjom poddano również podwozie. Carrera i Carrera S mają teraz skrętne tylne koła. Nowością są systemy podnoszące bezpieczeństwo, w tym np. „wet mode”, czyli tryb ułatwiający jazdę na mokrej nawierzchni. Dodatkowo na liście wyposażenia znalazł się tempomat z radarem, czy kamera termowizyjna.

911 Carrera S kosztuje w Polsce od 595 000 zł, a 911 Carrera 4S – od 633 000 zł, zaś ceny wariantów Cabriolet to, odpowiednio, od 664 000 zł oraz od 702 000 zł. Pierwsze auta trafią do odbiorców w marcu br.

Prezentacja nowej 911-tki poprzedziła „GP Ice Race” w Zell am See – nową edycją wyścigu na lodzie, który wcześniej organizowano w latach 1937-1974. Impreza odbyła się na sportowym lotnisku w Zell, a zaproszeni goście mieli okazję zobaczyć w akcji zarówno historyczne i aktualne auta wyczynowe. W gronie 130 uczestników driftujących po 600-metrowym lodowym torze był także m.in. zwycięzca Le Mans Hans-Joachim Stuck./oprac. ns/

Foto: Porsche


Tagi:
Porsche, Porsche 911, Porsche 911 Carrera S, Porsche 911 Carrera 4S, Walter Röhrl, Mark Webber, Timo Bernhard, Richard Lietz, Hans-Joachim Stuck

Zobacz podobne artykuły:

Citroën Born Paris XV
kalendarz 14/06 2019

Citroën Born Paris XV

Wiadomości / Wydarzenia

2019.06.14

Wystawa w dniach 14-16 czerwca - 100 legendarnych modeli dla uczczenia 100 lat śmiałych rozwiązań.
Auto Test 2019
kalendarz 12/06 2019

Auto Test 2019

Wiadomości / Wydarzenia

2019.06.12

Hatchbacki i sedany. Samochody z topowymi silnikami, jak i te ze znacznie słabszymi.
Autonomiczne Renault EZ-GO w Polsce
kalendarz 04/06 2019

Autonomiczne Renault EZ-GO w Polsce

Wiadomości / Wydarzenia

2019.06.04

5 czerwca br. na Placu Defilad w Warszawie pojawi się pojazd-robot Renault EZ-GO.
Najnowsze artykuły:
Toyota Off-Road Festival po raz piąty

Toyota Off-Road Festival po raz piąty

Moto fanatyk

2019.06.18

Kolejny zlot fanów terenowych Toyot.
 Kajetan Kajetanowicz z najlepszym wynikiem

Kajetan Kajetanowicz z najlepszym wynikiem

Wiadomości / Moto sport

2019.06.17

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak na podium Rajdu Sardynii.
Zwycięstwo Hyundaia w Rajdzie Sardynii

Zwycięstwo Hyundaia w Rajdzie Sardynii

Wiadomości / Moto sport

2019.06.17

Dani Sordo i Carlos del Barrio triumfowali po dramatycznych chwilach podczas Power Stage, w którym lider Ott Tänak wpadł w tarapaty i oddał zwycięstwo hiszpańskiej załodze Hyundaia.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.