Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nowa Toyota Supra pokona Nürburgring w 7:40?
kalendarz 18/01 2019

Nowa Toyota Supra pokona Nürburgring w 7:40?

News / Toyota

Twórca auta nie ma wątpliwości.

Nowa Toyota GR Supra jeszcze nie przejechała pomiarowego okrążenia na torze Nürburgring, ale główny inżynier modelu, Tetsuya Tada ocenia, że auto będzie naprawdę szybkie i wykręci czas znacznie lepszy niż BMW Z4. Czy podobnie jak niegdyś Lexus LFA, nowe coupé Toyoty namiesza na Nordschleife?

Szef inżynierów Supry uważa, że auto, za które odpowiadał, będzie naprawdę szybkie. „Jeszcze nie wykonaliśmy pomiarowego okrążenia” – powiedział portalowi Road & Track Tetsuya Tada. Zaznaczył, że auto wykona przejazd z fabrycznym ogranicznikiem prędkości, który ustawiono na 250 km/h. „Może pewnego dnia zdecydujemy się na pobicie rekordu bez ogranicznika. Ale nawet z nim to bardzo szybkie auto. Na Pętli Północnej z łatwością złamie osiem minut. Czasy na poziomie 7 min. 50 s, czy nawet 7 min. 40 s osiągnie z łatwością” – zapewnia inżynier.

Słowa Tady mogą skłaniać do porównań z BMW Z4, z którym nowa Toyota Supra dzieli niektóre podzespoły, w tym silniki, skrzynię biegów, czy hamulce. Ale obydwa samochody zaprojektowano według zupełnie innych filozofii i bardzo wiele je różni. Bawarska konstrukcja została opracowana jako luksusowy kabriolet o sportowym charakterze i dobrych osiągach, natomiast Supra jest rasowym, wyczynowym coupé stworzonym przez japońskich inżynierów z myślą o perfekcyjnym i jak najszybszym pokonywaniu zakrętów. W osiągnięciu takich właściwości pomagają rozkład masy w proporcjach 50/50, bardzo nisko położony środek ciężkości, sztywność nadwozia niemal tak wysoka, jak w Lexusie LFA i krótki rozstaw osi przy szerokim rozstawie kół, tworzące doskonałą proporcję 1,55.

Bardziej ekstremalne właściwości nowej Toyoty Supry widać już w samych osiągach. Chociaż obydwa auta są wyposażone w 6-cylindrowy silnik o mocy 340 KM, kabriolet Z4 do osiągnięcia 100 km/h potrzebuje 4,6 s, kiedy Suprze wystarczy już 4,3 s. Jaka będzie różnica na Nürburgringu? Na tę chwilę tego nie wiadomo. BMW Z4 również jeszcze nie ustanowiło tam rekordu. Niemiecki magazyn Sport Auto na Nordschleife osiągnął przedprodukcyjnym Z4 czas 7:55. Lepsze przyśpieszenie i dopracowana konstrukcja z pewnością będą działały na korzyść coupé Toyoty.

Tor Nürburgring jest poligonem testowym niemal wszystkich aut, które pojawiają się na rynku, a także areną rywalizacji producentów na rekordy. Nic dziwnego, bo legendarna Północna Pętla toru poddaje samochody niezwykle trudnemu sprawdzianowi – jest kręta, wąska, nie brakuje na niej wzniesień oraz nierówności. Toyota odkryła potencjał tego miejsca wiele lat temu za sprawą legendarnego kierowcy testowego Hiromu Narsue. To właśnie tam, pod okiem japońskiego mistrza powstawał legendarny Lexus LFA. Auto okazało się tak dobre, że egzemplarz supersamochodu Lexusa w wersji Nürburgring Package pokonał Nordschleife w 7 min i 14 s, stając się ówcześnie jednym z najszybszych samochodów drogowych w historii niemieckiego toru.

Na Nürburgringu Toyota testowała również Yarisa GRMN – czyli hot hatcha napędzanego 212-konnym silnikiem z kompresorem i wyposażonym w mechanizm różnicowy Torsen. Podobnie jak Lexus LFA w specjalnej odmianie, limitowane do zaledwie 600 egzemplarzy auto ma nazwę niemieckiego toru ukrytą już w samej nazwie – GRMN oznacza Gazoo Racing Meister of Nürburgring./oprac. ns/

Foto: Toyota


Tagi:
Toyota, Toyota GR Supra, tor Nürburgring, Tetsuya Tada, BMW Z4, Lexus LFA, Hiromu Narsue, Toyota Yaris GRMN, nowa toyota supra

Zobacz podobne artykuły:

Ferrari pracuje nad hybrydową wersją modelu 488
kalendarz 17/02 2019

Ferrari pracuje nad hybrydową wersją modelu 488

Wiadomości / News

2019.02.17

Włoska firma przygotowuje się do ujawnienia nowego superata, ale nie w Genewie.
Volkswagen T-Roc w topowej wersji R
kalendarz 17/02 2019

Volkswagen T-Roc w topowej wersji R

Wiadomości / News

2019.02.17

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie VW zaprezentuje studyjny model najmocniejszej wersji T-Roca.
Subaru w Genewie zaprezentuje auta z napędem e-boxer
kalendarz 15/02 2019

Subaru w Genewie zaprezentuje auta z napędem e-boxer

Wiadomości / News

2019.02.15

Podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie, japoński producent pokaże dwa nowe modele z napędem hybrydowym.
Najnowsze artykuły:
Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi na torze w Balocco

Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi na torze w Balocco

Wiadomości / Wydarzenia

2019.02.18

Modele Alfy Romeo - Giulietta Veloce, Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio, towarzyszyły kierowcom podczas prób na torze w Balocco przed rozpoczęciem nowego sezonu F1.
Polacy widzą dużą potrzebę zmian w miejskim transporcie

Polacy widzą dużą potrzebę zmian w miejskim transporcie

Wiadomości / Gorące tematy

2019.02.18

88 proc. chciałoby więcej samochodów elektrycznych na ulicach.
 Poniedziałkowe testy F1 bez Williamsa

Poniedziałkowe testy F1 bez Williamsa

Wiadomości / Moto sport

2019.02.18

Pierwszy dzień testów na torze Catalunya pod Barceloną odbędzie się bez zespołu Williams.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.