Nissan Juke Rally Tribute Concept – Nissan świętuje
Z okazji 50. rocznicy zwycięstwa Datsuna 240Z w Rajdzie Safari, powstał rajdowy studyjny model oparty ma modelu Juke.
W 1971 r. za kierownicą Datsuna 240Z, załoga Edgar Herrmann i Hans Schüller wygrała wymagający Rajd Safari. Modele 240Z zajęły odpowiednio drugie i siódme miejsce. Ponadto było to drugie z rzędu zwycięstwo marki w tym rajdzie.
Dla opracowania studyjnego Juke’a posłużył seryjny model ze względu na podwyższoną sylwetkę z krótkimi zwisami. Powiększone nadkola, w których swobodnie mieszczą się pokaźnych rozmiarów wyczynowe koła. Nie zabrakło oczywiście dodatkowych reflektorów na masce i dachu.
Czarna pokrywa silnika i czarne koła nawiązują natomiast do modelu 240Z z 1971 r, który brał udział w Rajdzie Safari. Dodajmy, że te same elementy zostały wykorzystane w samochodzie koncepcyjnym Gripz, zaprezentowanym podczas Salonu we Frankfurcie w 2015 r. Z kolei Gripz stał się inspiracją dla seryjnego modelu Juke, którego produkcję uruchomiono w 2019 r. Studyjny Juke Rally Tribute wyposażono w hybrydowy układ napędowy.
Coralie Musy, wiceprezeska ds. marki i obsługi klienta w Nissan Automotive Europe, powiedziała: „Projektem Juke Rally Tribute Concept świętujemy kultowy moment w dorobku Nissana – udział i zwycięstwo legendarnego modelu 240Z w Rajdzie Safari w 1971 roku. Niezależnie od obchodów rocznicy tego zwycięstwa, projekt samochodu koncepcyjnego odzwierciedla pionierskie dokonania Nissana w dziedzinie crossoverów, wyjątkowych rozwiązań projektowych i elektrycznych układów napędowych. Z radością świętujemy 50. rocznicę zwycięstwa i wybitnych dokonań firmy, których zwieńczeniem jest ten niezwykły projekt”.
„Nissan pisze nowy, fascynujący rozdział w historii firmy. Trwa proces odświeżania naszej oferty crossoverów na rynku europejskim. Drugą generację pionierskiego, kultowego Juke wprowadziliśmy pod koniec roku 2019. Samochód cieszy się wielką popularnością wśród klientów. Niedawno uruchomiliśmy również produkcję trzeciej generacji bestsellerowego modelu Qashqai, dostępnego z nowym, zelektryfikowanym układem napędowym. W przyszłym roku do sprzedaży trafi z kolei zupełnie nowy X-Trail” – dodała.
Datsun 240Z z napędem tylnych kół był napędzany 6-cylindrowym silnikiem rzędowym o poj. 2.4 (210 KM). Zwycięskie auto zostało odrestaurowane w 2013 r. Obecnie stanowi część kolekcji dziedzictwa motoryzacyjnego Nissana, znajdującej się w Zamie, w japońskiej prefekturze Kanagawa, niedaleko siedziby marki.
Norbert Szwarc
Foto: Nissan
Zobacz podobne artykuły:
Będzie fuzja Hondy i Nissana?
Wiadomości / News
2024.12.19
Mazda Iconic SP - Bliżej premiery
Prezentacje / Concept Cars
2024.11.13
Problemy Nissana
Wiadomości / News
2024.11.08
VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg
Warsztat / Technika
2025.01.16
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12