Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Niepokojące plany Stellantisa
kalendarz 27/07 2024

Niepokojące plany Stellantisa

News / Stellantis

Koncern zapowiada, że zamknie marki, które nie są dochodowe.

Dyrektor generalny Stellantisa, Carlos Tavares ostrzegł, że marki przynoszące straty mogą zostać zamknięte. Informacja ta pojawiła się tuż po tym, jak grupa opublikowała fatalne wyniki finansowe. Zysk Stellantisa w pierwszej połowie tego roku zmniejszył się o połowę, co skłoniło firmę do tego typu zapowiedzi.

Przypomnijmy, że Stellantis skupia 14 marek. Są to: Citroen, Fiat, Opel, Vauxhall, Peugeot, Abarth, Ram, Dodge, Chrysler, Jeep, Lancia, DS Automobiles, Alfa Romeo i Maserati. Motoryzacyjny potentat narodził się na początku 2021 r, kiedy PSA Group połączyło się z Fiat Chrysler Automobiles.

Według dyrektora generalnego Stellantis, w przyszłości ten wielki konglomerat może przejść metamorfozę. Reuters cytuje Carlosa Tavaresa, który powiedział, że nierentowne marki zostaną pożegnane. „Jeśli nie będą zarabiać pieniędzy, zamkniemy je. Nie możemy sobie pozwolić na marki, które nie zarabiają pieniędzy”.

Kilka z tych marek istnieje od ponad 100 lat, a przy tak zróżnicowanej gamie, niektóre z nich z pewnością odniosą większy sukces niż inne.

Tavares nie wymienił żadnych marek, którym grozi zamknięcie, ale niektóre są bardziej zagrożone niż inne. Eksperci z branży powiedzieli agencji Reuters, że Stellantis może spróbować sprzedać Maserati i pożegnać Lancię lub DS. Jednak na tym etapie nic nie jest pewne. Wiadomo, że pod parasolem ochronnym znajduje się kilka marek, które są zbyt duże, aby upaść: Fiat, Opel/Vauxhall, Peugeot, Citroen, Jeep i Ram.

Pozostałe marki są bardziej narażone, chociaż nie wydaje się ażeby tego typu decyzje dotyczyły np. Alfy Romeo, która akurat notuje wysoką sprzedaż. Czas pokaże, czy Stellantis utrzyma przy życiu Dodge'a i Chryslera. Ten drugi jest obecnie ograniczony do jednego modelu, starzejącego się vana Pacifica.

Stellantis jest czwartym co do wielkości producentem samochodów na świecie, ale zarządzanie tak wieloma markami samochodowymi okazuje się trudne w coraz bardziej konkurencyjnej branży. Akcje koncernu spadły w tym roku o 22 proc.

W Ameryce Północnej sprzedaż spadła o 18 proc. w porównaniu z pierwszą połową 2023 r. Według Stellantisa, ​​dostawy spadły, ponieważ cztery modele zostały wycofane: Dodge Charger i Challenger, a także Jeep Renegade i Cherokee. Ponadto sprzedaż Ram 1500 była niższa.

Pamiętamy, co powiedział ten sam Tavares zaledwie trzy lata temu. Kilka miesięcy po sfinalizowaniu fuzji Stellantis, szefowie firmy obiecali inwestować we wszystkie marki przez 10 lat. Minęły zaledwie trzy lata, a już pojawiły się niepokojące sygnały, że niektóre firmy mogą zostać zamknięte./ns/


Tagi:
Stellantis, Citroen, Fiat, Opel, Vauxhall, Peugeot, Abarth, Ram, Dodge, Chrysler, Jeep, Lancia, DS Automobiles, Alfa Romeo, Maserati

Zobacz podobne artykuły:

Mikołaj Marczyk z rekordem Guinnessa
kalendarz 20/04 2025

Mikołaj Marczyk z rekordem Guinnessa

Wiadomości / News

2025.04.20

Na jednym baku z Łodzi do Paryża i z powrotem.
10-tysięczny samochód MG w Polsce
kalendarz 19/04 2025

10-tysięczny samochód MG w Polsce

Wiadomości / News

2025.04.19

Jubileuszowy egzemplarz został kupiony w salonie w Olsztynie.
Mustang Mach-E – nowe kolory i nie tylko
kalendarz 18/04 2025

Mustang Mach-E – nowe kolory i nie tylko

Wiadomości / News

2025.04.18

Pierwszy lifting elektrycznego Mustanga.
Najnowsze artykuły:
Zmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce

Zmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce

Wiadomości / Gorące tematy

2025.04.21

Rynek usług sprawdzania historii pojazdu dynamicznie się rozwija.
Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring

Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring

Wiadomości / Ciekawostki

2025.04.20

Nowy model 911 GT3 z manualną skrzynią biegów pokonał północną pętlę w czasie 6:56,294 min.
 Tochowicz i Białowąs zwycięzcami Rajdu Memoriału

Tochowicz i Białowąs zwycięzcami Rajdu Memoriału

Wiadomości / Moto sport

2025.04.20

Michał Tochowicz i Piotr Białowąs odnieśli pierwsze zwycięstwo w historii Rajdu Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza.