Nico Rosberg za kierownicą Volkswagena ID.R
Mistrz Formuły 1 z 2016 r. jeździł elektrycznym VW ID.R.
Na torze Nürburgring za kierownicą Volkswagena ID.R – wyczynowego elektrycznego samochodu wyścigowego, który ma na swoim koncie liczne rekordy – zasiadł Nico Rosberg, mistrz Formuły 1. Elektrycznym „bolidem" o mocy 500 kW (680 KM) zaliczył kilka okrążeń toru w regionie Eifel w Niemczech.
Rosberg wcześniej rozmawiał z Romainem Dumasem, który w ubiegłym roku zaliczył ID.R przejazd po Nurburgringu w 6 minut i 5,336 sekundy, ustanawiając tym samym nowy rekord pojazdu elektrycznego. Rosberg przyznał, że był dość zdenerwowany, kiedy po raz pierwszy wsiadł do ciasnej i klaustrofobicznej kabiny. Na swoich kanałach w mediach społecznościowych Nico Rosberg stwierdził, że samochód ma takie osiągi, jakich wcześniej doświadczył jedynie za kierownicą bolidu Formuły 1.
Sam Rosberg – znany jako pasjonat elektromobilności – od czasu przejścia na sportową „emeryturę" inwestuje w technologie przyszłości. Założył, między innymi, Greentech Festival – wydarzenie, którego celem jest promowanie zrównoważonego rozwoju. 35-latek jest szczególnie zafascynowany firmami, które pracują nad innowacyjnymi rozwiązaniami w dziedzinie mobilności.
Podczas testu na torze Nürburgring pogoda nie była łaskawa dla byłego mistrza Formuły 1. Rosberg – pomimo deszczu, wiatru i temperatury poniżej 10 stopni Celsjusza – wciąż miał uśmiech na twarzy. Dodajmy, że samochód skonstruowany przez Volkswagen Motorsport, ma na swoim koncie pięć rekordów na trzech kontynentach. Oprócz rekordu wszechczasów w wyścigu na Pikes Peak w Kolorado (USA), na trasie w Goodwood (Wielka Brytania) oraz na drodze Tianmen Mountain w Zhangjiajie (Chiny), do ID.R należą również rekord okrążenia dla samochodów elektrycznych na Północnej Pętli toru Nürburgring i toru Bilster Berg (także w Niemczech).
„Minęło trochę czasu od momentu, kiedy ostatnio miałem okazję jeździć wyczynowym samochodem wyścigowym podczas deszczu, ale w ID.R od razu poczułem się jak ryba w wodzie. To było fantastyczne uczucie." – powiedział Rosberg po teście. „Trakcja, przyspieszenie, docisk – wszystko to wydało mi się bardzo znajome" – powiedział kierowca, który w Formule 1 wygrał 23 wyścigi. „Wyrazy uznania dla inżynierów Volkswagena, którzy wykonali pionierską pracę w dziedzinie elektromobilności. Zadaniem sportów motorowych jest zmiana mobilności jako całości. Sport motorowy powinien być platformą testową i rozwojową dla samochodów produkowanych seryjnie. Dokładnie tak jest w wypadku ID.R i ID.3. Osobiście mogę sobie wyobrazić zakup ID.3 na potrzeby mojej rodziny".
„Cieszymy się, że Nico chciał przetestować Volkswagena ID.R. Fakt, że osiągi naszego elektrycznego samochodu wyścigowego wywołują uśmiech na twarzy mistrza Formuły 1 jest dla nas najlepszym dowodem na to, że elektromobilność może fascynować i być emocjonująca." – powiedział Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport./ns/
źródło: VW
Zobacz podobne artykuły:
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.13
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
Prezentacje / Nowości
2024.04.12
Audi Q6 e-tron i sztuka
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.05
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19