Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Nico Rosberg za kierownicą Volkswagena ID.R
kalendarz 13/10 2020

Nico Rosberg za kierownicą Volkswagena ID.R

Wydarzenia / Volkswagen

Mistrz Formuły 1 z 2016 r. jeździł elektrycznym VW ID.R.

Na torze Nürburgring za kierownicą Volkswagena ID.R – wyczynowego elektrycznego samochodu wyścigowego, który ma na swoim koncie liczne rekordy – zasiadł Nico Rosberg, mistrz Formuły 1. Elektrycznym „bolidem" o mocy 500 kW (680 KM) zaliczył kilka okrążeń toru w regionie Eifel w Niemczech.

Rosberg wcześniej rozmawiał z Romainem Dumasem, który w ubiegłym roku zaliczył ID.R przejazd po Nurburgringu w 6 minut i 5,336 sekundy, ustanawiając tym samym nowy rekord pojazdu elektrycznego. Rosberg przyznał, że był dość zdenerwowany, kiedy po raz pierwszy wsiadł do ciasnej i klaustrofobicznej kabiny. Na swoich kanałach w mediach społecznościowych Nico Rosberg stwierdził, że samochód ma takie osiągi, jakich wcześniej doświadczył jedynie za kierownicą bolidu Formuły 1.

Sam Rosberg – znany jako pasjonat elektromobilności – od czasu przejścia na sportową „emeryturę" inwestuje w technologie przyszłości. Założył, między innymi, Greentech Festival – wydarzenie, którego celem jest promowanie zrównoważonego rozwoju. 35-latek jest szczególnie zafascynowany firmami, które pracują nad innowacyjnymi rozwiązaniami w dziedzinie mobilności.

Podczas testu na torze Nürburgring pogoda nie była łaskawa dla byłego mistrza Formuły 1. Rosberg – pomimo deszczu, wiatru i temperatury poniżej 10 stopni Celsjusza – wciąż miał uśmiech na twarzy. Dodajmy, że samochód skonstruowany przez Volkswagen Motorsport, ma na swoim koncie pięć rekordów na trzech kontynentach. Oprócz rekordu wszechczasów w wyścigu na Pikes Peak w Kolorado (USA), na trasie w Goodwood (Wielka Brytania) oraz na drodze Tianmen Mountain w Zhangjiajie (Chiny), do ID.R należą również rekord okrążenia dla samochodów elektrycznych na Północnej Pętli toru Nürburgring i toru Bilster Berg (także w Niemczech).

„Minęło trochę czasu od momentu, kiedy ostatnio miałem okazję jeździć wyczynowym samochodem wyścigowym podczas deszczu, ale w ID.R od razu poczułem się jak ryba w wodzie. To było fantastyczne uczucie." – powiedział Rosberg po teście. „Trakcja, przyspieszenie, docisk – wszystko to wydało mi się bardzo znajome" – powiedział kierowca, który w Formule 1 wygrał 23 wyścigi. „Wyrazy uznania dla inżynierów Volkswagena, którzy wykonali pionierską pracę w dziedzinie elektromobilności. Zadaniem sportów motorowych jest zmiana mobilności jako całości. Sport motorowy powinien być platformą testową i rozwojową dla samochodów produkowanych seryjnie. Dokładnie tak jest w wypadku ID.R i ID.3. Osobiście mogę sobie wyobrazić zakup ID.3 na potrzeby mojej rodziny".

„Cieszymy się, że Nico chciał przetestować Volkswagena ID.R. Fakt, że osiągi naszego elektrycznego samochodu wyścigowego wywołują uśmiech na twarzy mistrza Formuły 1 jest dla nas najlepszym dowodem na to, że elektromobilność może fascynować i być emocjonująca." – powiedział Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport./ns/

źródło: VW


Tagi:
VW, Volkswagen, Volkswagen ID.R, Nico Rosberg, Sven Smeets, tor Nürburgring, samochody elektryczne

Zobacz podobne artykuły:

René Rast: "DTM zawsze było moim domem"
kalendarz 18/11 2020

René Rast: "DTM zawsze było moim domem"

Wiadomości / Wydarzenia

2020.11.18

Rozmowa z fabrycznym kierowcą Audi i jednocześnie trzykrotnym mistrzem DTM.
Mistrzowie w towarzystwie klasycznych aut z gwiazd
kalendarz 17/11 2020

Mistrzowie w towarzystwie klasycznych aut z gwiazd

Wiadomości / Wydarzenia

2020.11.17

Dla uczczenia 10. rocznicy Mistrzostw Świata w League of Legends, Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie przygotowało retrospektywę prezentującą mistrzów ostatniej dekady.
VW rezygnuje z fabryki w Turcji
kalendarz 11/11 2020

VW rezygnuje z fabryki w Turcji

Wiadomości / News

2020.11.11

VW skoncentruje się na swojej słowackiej fabryce, porzucając jednocześnie plany dotyczące Turcji.
Najnowsze artykuły:
Używane SUV-y wyprzedzą kombi?

Używane SUV-y wyprzedzą kombi?

Używane

2020.11.23

Dużą popularnością na rynku używanych aut cieszą się pojazdy w wieku do 4 lat.
BMW X6 2020 Hamann  - Prowokator

BMW X6 2020 Hamann - Prowokator

Moto fanatyk / Tuning

2020.11.23

Po metamorfozie Hamanna X6 wygląda dość złowrogo.
W przyszłym roku w Europie do utylizacji może trafić 600–700 tys. aut

W przyszłym roku w Europie do utylizacji może trafić 600–700 tys. aut

Wiadomości / Gorące tematy

2020.11.23

Branża liczy na decyzję polskiego rządu jeszcze w listopadzie.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.