Następna generacja Klasy S będzie jeszcze lżejsza
Nowy model pojawi się przed końcem tej dekady.
Szef inżynierów Mercedesa Klasy S, Hermann-Joseph Storp ujawnił kilka szczegółów na temat następnej generacji flagowego modelu. Jak wynika ze wstępnych informacji, nowy model będzie wykorzystywał w większym stopniu aluminium i tworzywa sztuczne, wzmocnione włóknem węglowym (CFRP).
Obecnie Mercedes wykorzystuje aluminium w Klasie S w ponad 10 procentach, tymczasem nowy model będzie z aluminium prawie w 50 proc. W tej chwili włókna węglowe są wykorzystywane w tylko modelach wyższej klasy. Materiał ten znajdzie również zastosowanie w nowych modelach BMW serii 5- i 7.
Najnowsza Klasa S zużywa o 20 proc. mniej paliwa niż jej poprzednik i jest także najbardziej oszczędnym modelem w wersji S 300 BlueTEC Hybrid (4,5 l/100 km, przy emisji CO2 118 g/km). Dzięki zastosowaniu w większym stopniu aluminium i tworzywa wzmocnionego włóknami węglowymi, nowy model będzie się lżejszy a co za tym idzie, bardziej ekonomiczny.
Zobacz podobne artykuły:
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18