Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Napęd elektryczny bez tajemnic. Jak działają akumulatory w e-samochodach?
kalendarz 03/02 2019

Napęd elektryczny bez tajemnic. Jak działają akumulatory w e-samochodach?

Concept Cars

Zainteresowanie konsumentów dynamicznie rozwijającym się segmentem samochodów elektrycznych stale rośnie. Rozwiązania stosowane w hybrydach i samochodach w pełni elektrycznych różnią się od tych, znanych z pojazdów z silnikami spalinowymi. Wyjaśniamy, czym charakteryzują się akumulatory montowane w pojazdach elektrycznych.
 
Na rynku motoryzacyjnym funkcjonują dwa popularne typu napędów. Określa się je skrótami PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), czyli hybrydowy pojazd elektryczny typu plug-in, oraz BEV (Battery Electric Vehicle), czyli pojazd napędzany silnikiem elektrycznym. PHEV to określenie stosowane dla nazwania samochodów wyposażonych w silnik elektryczny, jak i spalinowy. Określenie BEV odnosi się do samochodów w pełni elektrycznych.

W samochodach hybrydowych akumulatory elektryczne zwykle umieszczone są w tylnej części pojazdu, pod siedzeniami. Mają zarówno mniejszy rozmiar, jak i samą pojemność (wydajność), ponieważ samochód korzysta także z silnika spalinowego. W samochodach stricte elektrycznych (BEV), akumulatory mają zdecydowanie większą moc i pojemność, ale też rozmiar. Rozmieszczone są jednak płasko w podwoziu, dzięki czemu samochód staje się bardziej przestronny, a także zyskuje dodatkową przestrzeń bagażową pod maską.
 

Jak zbudowany jest akumulator w e-samochodach?

Akumulator dla pojazdów typu BEV i PHEV zbudowany jest z ogniw umieszczonych w połączonych ze sobą modułach. ŠKODA stawia nie tylko na innowacyjne rozwiązania, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo, dlatego akumulatory posiadają trójstopniowe zabezpieczenie przed uszkodzeniem czy awarią.
 
Jaki dystans na jednym ładowaniu?

Obecnie samochody hybrydowe korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego mogą pokonać odległości do 50 km. Akumulatory w samochodach typu BEV, umożliwiają przejechanie do 300 km. Koncepcyjny model VISION E ŠKODY, który do 2020 roku ma doczekać się wersji produkcyjnej, ma mieć imponujący zasięg wynoszący do 500 km na pełnym ładowaniu.
 

Jak ładuje się samochody elektryczne?
 
Akumulatory w samochodach typu PHEV i BEV ładuje się w ten sam sposób - podłączając pojazd do źródła prądu. Można to zrobić w punktach szybkiego ładowania, które dysponują energią o wysokim napięciu i pozwalają naładować akumulator już w kilkadziesiąt minut. Punkty te są specjalnie oznaczone i znajdują się najczęściej na dużych parkingach, przy centrach handlowych czy stacjach benzynowych. Akumulatory te można też ładować podłączając je do standardowego gniazdka elektrycznego o napięciu 230V.   
 
E-akcesoria i komponenty
 
„Strategia 2025” ŠKODY obejmuje nie tylko wprowadzenie na rynek modeli elektrycznych, ale także skupia się na produkcji komponentów i akumulatorów, które będą wykorzystywane przez całą Grupę VW.
Źródło: Skoda


Tagi:
skoda, e-samochody, napęd elektryczny, Akumulator dla pojazdów typu BEV i PHEV, skoda vision e,

Zobacz podobne artykuły:

Ferrari Hatchback – Brzmi ciekawie, ale czy prawdziwie?
kalendarz 21/12 2018

Ferrari Hatchback – Brzmi ciekawie, ale czy prawdziwie?

Prezentacje / Concept Cars

2018.12.21

Ferrari planuje kilka nowych modeli w ciągu najbliższych 4 lat, ale czy może to być hatchback?
Kawasaki na czterech kołach
kalendarz 18/11 2018

Kawasaki na czterech kołach

Prezentacje / Concept Cars

2018.11.18

Ten sportowy bolid noszący oznaczenie ZX-770R posiada silnik V6 o mocy 770 KM, a masa pojazdu nie przekracza 500 kg.
Volkswagen Tarok Concept – Młodszy brat Amaroka
kalendarz 15/11 2018

Volkswagen Tarok Concept – Młodszy brat Amaroka

Prezentacje / Concept Cars

2018.11.15

VW planuje powiększyć swoją gamę aut o kolejnego pickupa. Na razie jest to pojazd studyjny, ale…
Najnowsze artykuły:
Lexus ES kontra opera

Lexus ES kontra opera

Moto fanatyk / Car audio

2019.02.17

Model ES jest wyposażony w jeden z najbardziej zaawansowanych systemów audio na świecie. Jak sprawdzi się w porównaniu z Operą Santa Fe, stworzoną głównie na potrzeby muzyki?
Ferrari pracuje nad hybrydową wersją modelu 488

Ferrari pracuje nad hybrydową wersją modelu 488

Wiadomości / News

2019.02.17

Włoska firma przygotowuje się do ujawnienia nowego superata, ale nie w Genewie.
Volkswagen T-Roc w topowej wersji R

Volkswagen T-Roc w topowej wersji R

Wiadomości / News

2019.02.17

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie VW zaprezentuje studyjny model najmocniejszej wersji T-Roca.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.